*melis* Skrevet 9. juli 2006 #1 Del Skrevet 9. juli 2006 (endret) Hvordan greier dere andre å finne seriøse menn som er ute etter forhold??? Jeg har per dags dato (er 20 år) hatt ett seriøst forhold. Hver gang jeg er ute på byen (eller bygda for å være nøyaktig) blir jeg som regel sjekket opp av forskjellige menn. Problemet er bare at de alltid er ute etter bare en ting. Har forsøkt å sjekke opp selv også, men det ender bare med litt klining, tafsing fra hans side og en synkende interesse når jeg gjør det klart at jeg ikke er ute etter sex. Dette slår aldri feil. Fatter ikke hva jeg gjør galt. Kler meg ikke utfordrende, får høre at jeg ser så søt og uskyldig ut, så det kan ikke være det at jeg ser billig ut heller. Vet jo at det er en "gylden" regel som sier at det ikke er på byen man finner de seriøse karene, men her hvor jeg bor går jo de aller fleste oppegående ut jevnlig, og de samme guttene som bare ser ut til å være interessert i sex, går senere inn i seriøse og langvarige forhold. Ergo må det være meg det er noe galt med. Noen som har noen tips eller forslag til hva som skal til for å fange en seriøs mann på byen? Er jo der jeg treffer de fleste liksom... Endret 9. juli 2006 av *melis* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 10. juli 2006 #2 Del Skrevet 10. juli 2006 Folk er jo ofte kåtere når de er fulle da, så selv om de vanligvis ikke kun er ute etter sex, så er det kanskje det de har på hjernen rundt nachspieltider en lørdagskveld. Byen er jo en grei plass å møte menn for første gang, bryte isen etc, så kan du jo spør om nr eller avtale å møtes en annen dag i edru tilstand for å bli bedre kjent. Dersom han liker deg, og er ute etter noe mer seriøst, så går han nok med på det! Det er dessuten en myte at sex første kvelden ikke er et godt utgangspunkt for et forhold. Det kan faktisk bli seriøst. Hvis en fyr på byen vil ha sex med deg, betyr det ikke nødvendigvis at han har tenkt å dumpe deg dagen derpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mizfoster Skrevet 10. juli 2006 #3 Del Skrevet 10. juli 2006 Er det nødvendigvis - i en alder av 20 år - nødvendig med et seriøst forhold? Misforstå meg rett, jeg er ikke den typiske "fly rundt og for guds skyld ikke slå deg til ro"-forkjemperen. Er 25 år og nyseparert, så tro du meg - jeg har selv vært ute etter den seriøse mannen. OG jeg fant ham!! Det sies jo at i enden av regnbuen finnes det gull, og gull fant jeg. Men det viser seg at det var litt for tidlig... Det jeg prøver å si - på en veldig klisjefylt måte - er; om man søker noe seriøst så tidlig, så finner man antakeligvis det også. Og selv om det er det man tror man vil ha der og da, skjer det utrolig mye med de små hjernecellene våre i de nærmeste årene, og da er det seriøse blitt et tyngende lodd, som kan være tungt å bære og også å løfte av seg... Jeg var sikker. Jeg ville ha stabilitet og trygghet. Jeg fikk dette. Etter 3 års ekteskap og nesten 7 års forhold er det nå jeg som bryter ut, og det unner jeg ingen. Både tungt å såre og tungt å være den som tok så inderlig feil... Bare tenk litt over det - men jeg tror kanskje ikke det går helt inn. Det gjorde i alle fall ikke det hos meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*melis* Skrevet 11. juli 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 11. juli 2006 Takk for svar begge to! Er det nødvendigvis - i en alder av 20 år - nødvendig med et seriøst forhold? Misforstå meg rett, jeg er ikke den typiske "fly rundt og for guds skyld ikke slå deg til ro"-forkjemperen. Er 25 år og nyseparert, så tro du meg - jeg har selv vært ute etter den seriøse mannen. OG jeg fant ham!! Det sies jo at i enden av regnbuen finnes det gull, og gull fant jeg. Men det viser seg at det var litt for tidlig... Det jeg prøver å si - på en veldig klisjefylt måte - er; om man søker noe seriøst så tidlig, så finner man antakeligvis det også. Og selv om det er det man tror man vil ha der og da, skjer det utrolig mye med de små hjernecellene våre i de nærmeste årene, og da er det seriøse blitt et tyngende lodd, som kan være tungt å bære og også å løfte av seg... Jeg var sikker. Jeg ville ha stabilitet og trygghet. Jeg fikk dette. Etter 3 års ekteskap og nesten 7 års forhold er det nå jeg som bryter ut, og det unner jeg ingen. Både tungt å såre og tungt å være den som tok så inderlig feil... Bare tenk litt over det - men jeg tror kanskje ikke det går helt inn. Det gjorde i alle fall ikke det hos meg... ← Er ikke akkurat ekteskap jeg er på jakt etter med det første da. Har egentlig ingen trang til å etablere meg, og har vel egentlig vært frivillig single så langt. Problemet er bare at nå som de fleste vennene mine er i forhold, så begynner jeg å føle meg litt ensom til tider og skulle ønske jeg hadde en mann i livet mitt. Det trenger ikke nødvendigvis å være Mannen med stor M som skal vare livet ut, men i alle fall en jeg kan stole på og være glad i. Og jeg er fullstendig enig med deg i at det er for tidlig å stresse med å begynne å slå seg til ro i en alder av 20 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2006 #5 Del Skrevet 11. juli 2006 Det er dessuten en myte at sex første kvelden ikke er et godt utgangspunkt for et forhold. Det kan faktisk bli seriøst. Hvis en fyr på byen vil ha sex med deg, betyr det ikke nødvendigvis at han har tenkt å dumpe deg dagen derpå. ← Skriver under på denne. Dette skjedde med meg og min kjære. vi gifter oss neste år Men skjønner hva du mener. Har vært i samme situasjon som deg. En føler seg veldig ensom, og skjønner ikke hvorfor det aldri ordner seg for en selv... Jeg ble 24 før jeg traff min kjære. Men å gi noe råd om hvor og når en treffer en seriøs mann er ikke lett å si... Men det er nok ikke no galt med deg. det er ikke alltid like lett. Men by'n er ikke alltid den enkleste plassen å treffe en seriøs kjæreste. Ta det med ro det ordner seg. Problemet til en del av oss jenter er bare gjerne at vi faller for feil type gutter... Mye enklere med de litt stillere gutta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stifler's mom Skrevet 12. juli 2006 #6 Del Skrevet 12. juli 2006 Gjest: Ta det med ro det ordner seg. Problemet til en del av oss jenter er bare gjerne at vi faller for feil type gutter... Mye enklere med de litt stillere gutta Bare for moro skyld - du skal nå gifte deg. Er det da med feil type fyr eller en av de stillere gutta - en av de stillere gutta som faktisk var ute på en one-night? Ja til stille gutter på one-night! (hvor holder de til hen...?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Derrier Skrevet 12. juli 2006 #7 Del Skrevet 12. juli 2006 Taktikken med å si nei til sex er definitivt ikke noe særlig bra. For det første virker du for mannfolk flest i overkant konservativ og for det andre: når du har sex med noen får du faktisk også snakket en hel del sammen med dem og dermed bli bedre kjent med din fremtidige ektemann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2006 #8 Del Skrevet 12. juli 2006 Taktikken med å si nei til sex er definitivt ikke noe særlig bra. For det første virker du for mannfolk flest i overkant konservativ og for det andre: når du har sex med noen får du faktisk også snakket en hel del sammen med dem og dermed bli bedre kjent med din fremtidige ektemann. ← Men alle menn er ikke like frilynte som deg? Det finnes tydeligvis en god del konservative menn der ute også, noen må jo ha skapt forventningspresset om at "en skikkelig jente ligger ikke med en mann hun nettopp har truffet"? Hvis din holdning representerer den typiske norske holdningen, er den i overkant for liberal for meg hvertfall. Jeg har mer sansen for relasjoner der sex kommer foran personlighet ( i tillegg til at utseendet faller i smak). Det skader ikke å være litt konservativ, mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2006 #9 Del Skrevet 12. juli 2006 Gjest: Bare for moro skyld - du skal nå gifte deg. Er det da med feil type fyr eller en av de stillere gutta - en av de stillere gutta som faktisk var ute på en one-night? Ja til stille gutter på one-night! (hvor holder de til hen...?) ← Var faktisk en av de snillere gutta, men vi var i overkant drita begge to Er lov å ha flaks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2006 #10 Del Skrevet 12. juli 2006 Hvordan greier dere andre å finne seriøse menn som er ute etter forhold??? Jeg har per dags dato (er 20 år) hatt ett seriøst forhold. Hver gang jeg er ute på byen (eller bygda for å være nøyaktig) blir jeg som regel sjekket opp av forskjellige menn. Problemet er bare at de alltid er ute etter bare en ting. Har forsøkt å sjekke opp selv også, men det ender bare med litt klining, tafsing fra hans side og en synkende interesse når jeg gjør det klart at jeg ikke er ute etter sex. Dette slår aldri feil. Fatter ikke hva jeg gjør galt. Kler meg ikke utfordrende, får høre at jeg ser så søt og uskyldig ut, så det kan ikke være det at jeg ser billig ut heller. Vet jo at det er en "gylden" regel som sier at det ikke er på byen man finner de seriøse karene, men her hvor jeg bor går jo de aller fleste oppegående ut jevnlig, og de samme guttene som bare ser ut til å være interessert i sex, går senere inn i seriøse og langvarige forhold. Ergo må det være meg det er noe galt med. Noen som har noen tips eller forslag til hva som skal til for å fange en seriøs mann på byen? Er jo der jeg treffer de fleste liksom... ← Hei! Tro meg, du gjør ikke noe galt. Jeg har det på akkurat samme måten. Nå er ikke jeg noen ivrig sjekker på byen, og dater en fyr nå. Han dro nettopp til Spania og gir ikke en eneste lyd fra seg. Kompistur vet du.. Og da er jeg tydeligvis usynlig, noe som sårer og er utrolig frustrerende. Har prøvd å finne en som er noenlunde seriøs, men vet ikke lengre hvor jeg skal lete. Hvor finner man de rolige, voksne gutta som kunne tenke seg å slå seg til ro om noen år? (23 år jeg da).. Føles som om alle venninner rundt meg har type og finner den de vil ha, men jeg klarer alltid å ramle borti feil fyr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
metern Skrevet 13. juli 2006 #11 Del Skrevet 13. juli 2006 (endret) Hei, Tviler på om du klarer å finne den rette så lenge du egentlig ikke er interessert. Du er jo bare interessert i en sengekamerat. Hvis du kontinuerlig plukker feil type menn, så er det kanskje på tide å tenke gjennom hva slags menn du egentlig tiltrekkes av. Kanskje forsøke å finne ut hvorfor? En adferdsviter kan muligens gi deg et svar. Når man sier at man vil ha en stille fyr som mener alvor og så gang på gang roter seg bort i en som ikke tar det så alvorlig. Hva sier det deg? Første betingelse for å få tak i en som mener alvor er at du selv ser etter en å dele livet med. Ikke en du skal feste sammen med i noen år. helsingar, Endret 13. juli 2006 av metern Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*melis* Skrevet 13. juli 2006 Forfatter #12 Del Skrevet 13. juli 2006 Hei, Tviler på om du klarer å finne den rette så lenge du egentlig ikke er interessert. Du er jo bare interessert i en sengekamerat. Hvis du kontinuerlig plukker feil type menn, så er det kanskje på tide å tenke gjennom hva slags menn du egentlig tiltrekkes av. Kanskje forsøke å finne ut hvorfor? En adferdsviter kan muligens gi deg et svar. Når man sier at man vil ha en stille fyr som mener alvor og så gang på gang roter seg bort i en som ikke tar det så alvorlig. Hva sier det deg? Første betingelse for å få tak i en som mener alvor er at du selv ser etter en å dele livet med. Ikke en du skal feste sammen med i noen år. helsingar, ← Jeg roter meg kanskje borti feil typer, men hvorfor er det da slik at disse typene plutselig går inn i seriøse forhold med noen andre som gjerne varer leenge? Og dessuten er jeg ikke på jakt etter en knullekompis eller noen å feste sammen med et år eller to (det har jeg da venner til). Jeg vil ha en seriøs mann, uten at det nødvendigvis trenger å ende opp med ekteskap av den grunn. Og med det mener jeg en fyr som er glad i meg, som er ærlig og som jeg kan stole på. Og selvfølgelig finne på ting sammen med, et vanlig kjæresteforhold med andre ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fluesmekker Skrevet 13. juli 2006 #13 Del Skrevet 13. juli 2006 Hm, hva med å slutte å lete? Funker på alt jeg ikke finner, inkludert kjæresten. Han fant meg, og det ble ganske seriøst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
metern Skrevet 13. juli 2006 #14 Del Skrevet 13. juli 2006 Jeg roter meg kanskje borti feil typer, men hvorfor er det da slik at disse typene plutselig går inn i seriøse forhold med noen andre som gjerne varer leenge? Og dessuten er jeg ikke på jakt etter en knullekompis eller noen å feste sammen med et år eller to (det har jeg da venner til). Jeg vil ha en seriøs mann, uten at det nødvendigvis trenger å ende opp med ekteskap av den grunn. Og med det mener jeg en fyr som er glad i meg, som er ærlig og som jeg kan stole på. Og selvfølgelig finne på ting sammen med, et vanlig kjæresteforhold med andre ord. ← Kanskje fordi de andre damene gir et klart signal om at de tenker alvor? Du sier at du vil ha noen som er seriøs uten at du mener alvor. Seriøs betyr at det er alvor. Det er noe som skal vare. Ikke noe som skal vare til du finner ut at du kanskje vil ha en arving og begynner å lete etter en passende far. Hvorfor skal noen satse på deg når du bare er interessert i å holde de på lunk så lenge det passer deg? helsingar, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 13. juli 2006 #15 Del Skrevet 13. juli 2006 Det er dessuten en myte at sex første kvelden ikke er et godt utgangspunkt for et forhold. Det kan faktisk bli seriøst. Hvis en fyr på byen vil ha sex med deg, betyr det ikke nødvendigvis at han har tenkt å dumpe deg dagen derpå. ← Jeg er så uenig med deg her. Jeg har ikke tall på hvor mange menn enkelte av mine venninner har gått til sengs med den første natta hvor det ikke blir noe av (og det motsatte, hvor de ikke har gått til seng hvor det HAR blitt noe av). De spør meg hvorfor og jeg svarer: "Fordi du pulte han den første natta." De fleste menn liker å jakte. Som jeg har skrevet her før, man åpner ikke julegaven før julaften. Til og med menn her inne på forumet sier det motsatte av deg, så hvordan kan du som kvinne avkrefte denne myten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viviwoom Skrevet 14. juli 2006 #16 Del Skrevet 14. juli 2006 Det er dessuten en myte at sex første kvelden ikke er et godt utgangspunkt for et forhold. Det kan faktisk bli seriøst. Hvis en fyr på byen vil ha sex med deg, betyr det ikke nødvendigvis at han har tenkt å dumpe deg dagen derpå. ← Er egentlig veldig usikker på om det der stemmer. Det tror jeg iallefall er mer unntaket enn regelen. Diskuterte nettopp det temaet med noen av kompisene mine, og de sier det samme, alle sammen - de ville ikke ha sett ei jente som en potensiell kjæreste dersom de lå med henne første kvelden de møttes... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 14. juli 2006 #17 Del Skrevet 14. juli 2006 Kom her a! Har flere kompiser som er single, og at noen av dem er det er for meg totalt uforståelig. Enkelte kvinnfolk som har hatt sjansen har virkelig ikke sett hva de har gått ifra.. Men men, vi kan ikke alle være ute etter det samme.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2006 #18 Del Skrevet 14. juli 2006 Lag en profil på spraydate! Det gjorde jeg og LYKKTES MED GLANS! Beste gutten i verden, det er jeg helt overbevist om!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 14. juli 2006 #19 Del Skrevet 14. juli 2006 Evnetuelt mekk en profil på Blink. Mange seriøse, men obs obs! Mange useriøse der også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 14. juli 2006 #20 Del Skrevet 14. juli 2006 Til og med menn her inne på forumet sier det motsatte av deg, så hvordan kan du som kvinne avkrefte denne myten? ← Fordi jeg kjenner kvinner som har innledet forhold etter sex første natta. Meg selv forexempel. Men som noen andre her sa, er det kanskje mer unntaket enn regelen. Har alltid trodd at menn ikke ville ha en dame som "ga alt" første natta, men jeg har blitt kalt en konservativ idiot av kompiser når jeg har hevdet dette. På en annen side så har jeg kamerater som ser ut til å forkaste slike kvinner som kjærestemateriale. Min erfaring er derimot at menn vil ha meg som kjæreste selv om vi har sex etter få timers bekjentskap. De blir jo til og med enda mer interesserte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå