Gå til innhold

Postcrossing


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Så fin blogg, iingvild! Gleder meg til jeg også mottar noen kort, jeg. :)

Men du, jeg har fått en mail fra en annen bruker som lurte på om vi skulle sende privat. Har du noe erfaring med det?? Adressen min ligger jo allerede på nett (telefonkatalogen), men andre brukere ser vel kanskje ikke navnet mitt før de får adressen min? Trenger råd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har byttet en del privat også, ville nok kanskje ansett hvor mange kort den postcrossing brukeren har sendt og mottatt. Om den andre er erfaren, så ser jeg ingen "fare" i det!

Det kalles privat swaps, og gjøres veldig ofte på forumet. Jeg pleier da å merke kortet med akkurat det, ellers kan man starte å lure på om det er noen som har sendt et offisielt postcrossingkort, men glemt å sette på land og tallkode.

Personen har ikke mulighet til å se navnet og adressen din nei, så det må sendes til personen på en melding. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Hvor oppbevarer dere alle postkortene dere mottar?? Det vil jo bli en hel del etterhvert.....Jeg har sendt 7 stk og to av dem er mottatt.......jipii snart er det min tur til å få kort :)

En smart og kuul oppbevaringsmåte mottas med takk :) Jeg vil gjerne kunne flashe kortene på et eller annet vis, ikke pakke dem bort i en eske eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dem i en skoeske, men scanner dem først, slik at jeg kan se på dem uten at de blir slitt.

Har kjøpt et album for de flotteste kortene, men det blir nok dyrt i lengden. Det er jo ikke alle kortene det er plass til der heller, siden størrelsen kan variere.

Hvis du titter litt inne på forumet der, så får du kanskje noen tips, du er nok ikke den første som har tenkt på det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

Jeg tenkte jeg skulle registrere meg på forumet, men jeg forstår ikke døyten av den U2U greia?? hva betyr det?? og hvordan får jeg en smiley som viser mitt mood??

Håper dere ikke dont mind ei masefrøken som meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det U2U-greiene skjønte ikke jeg helt heller...

Men dette er en hobby for tålmodige mennesker. Kortene jeg sendte er vel fremdeles i postkassa jeg la dem i, men er skikkelig utålmodig etter at de skal komme frem! Hvordan klarer dere å vente...??? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

U2U er enkelt og greit en privat melding! ;)

Etter hvert vil kortene til europa komme fram, det tar fra 4 til 10 dager. Da kan du sende like mange nye kort, som de som kommer fram.

Nå som jeg har holdt på en stund kan jeg gjerne sende to til tre kort i løpet av ei uke. Og så kommer det inn to til tre kort pr uke. :) Jeg har noen som har kommet til meg og kommet fram etter to dager, men da skal nok kortet til en stor by i Finland. Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mood trykker du på kontrollpanel/options og så edit profile.

Nede der står det Your current mood. Der har jeg skrevet : ) uten space.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Nå har jeg registrert meg på forumet men hvordan laster man opp en avatar?? er jo ingen "browse" knapp.....

og jeg har sett folk som har smilefjes under sin mood kategori, hvordan finner man dem??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for all hjelp iingvild :tommelsmil:

Du nevnte noe om egendesigna postkort, hvor får man trykket opp egne bilder som postkort??

sorry for being such a noobie nag :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så göy! Takk for tipset! :tommelsmil:

Jeg har registrert meg og skal sende kort til Finland, Nederland, Tyskland, Australia og Portugal! :-D

Må kjöpe postkort og frimerker i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sender meg en pm med eposten din mocci så kan jeg sende deg et tilbud derfra. Det blir billigere enn om du går inn på nettsiden der selv. Deretter får du tilbud i eposten selv. De kommer rimelig ofte, men det er gode tilbud. 100 stk (like bilder) for rundt 112 kr.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da skal jeg skrive et nytt kort, som skal til USA :)

Så har jeg fått tak i et lite hefte om byen min på engelsk, så da kan det bli litt lettere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og skulle det være en skrivefeil eller to, så gjør jo ikke det noe! Mottaker forstår jo hva du mener, og det er jo akkurat like koselig å få kortet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sant nok. men jeg er skikkelig dårlig i engelsk så det kan hjelpe meg litt på vei.

Hvordan får jeg vite at det korte jeg har sendt er mottat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får en mail om det, med en liten meldig som mottakeren har sendt til deg. Så kan du gå inn på profilen din og se hvor lang tid kortet brukte osv. Du vil vil også da ha fått en strek på "my history map" som finnes på menyen på den første siden du kommer inn på, eller som kommer opp om du trykker på linken helt til venstre. (Husker ikke helt hva det står der).

Om det er kort i europa, så kommer de nok fram i løpet av uka! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har oppfattet det sånn at mottaker legger inn NO-xxxx koden som du skriver på kortet på Postcrossing-siden. Så det er bare å håpe at mottaker er rask til å legge inn når kortet kommer frem!

Trenger du hjelp til noe språklig er det bare å spørre. Ellers funker det jo ofte bra å oversette ord for ord også. Skriv korte og enkle setninger. Det er jo det vi gjør når vi skriver kort på norsk også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...