Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Pappan skulle ha ungene 14 dager på ferie, fikk dem levert 19.juni og jeg får dem tilbake idag.

Men så er det en ting som vi er frykelig uenige om.

Jeg mener samværshelgene skal gå som normalt uavhengig av om han har hatt dem de helgene nå i ferien.

Avtalen er jo annehver helg, og jeg mener at det har ingenting å si om han har hatt dem de to siste helgene pga ferien.

Hva er egentlig rett her....noen som vet ??

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

Ingenting er rett og ingenting er galt.

Dere må selv avtale hvordan dere skal gjøre det.

Vi har tre hele uker hver med ungene. Det vil si seks uker som dekkes av ferie. Ellers så praktiserer vi annenhver helg. Når ferien er over går vi tilbake til samme helger som før. Har man barn i uker med partall før ferien så har man det også etterpå.

Gjest Lizzi
Skrevet

Håper ikke du lager bråk om en sånn filleting da? Krangling rundt barna går kun utover dem. Svelg heller kameler selv dersom ikke faren gjør det. For barnas skyld!

Skrevet

Hadde du barna den ene helgen de var hos far da?

Gjest Gjest_Monica_*
Skrevet

Jeg trodde foreldre ønsket å være sammen med barna sine, jeg :overrasket:

Skrevet

Mener han at han skal få trukket fra en helg i samvær fordi han har hatt ungene en ekstra helg i ferien? Det har aldri jeg hørt om noen som har praktisert, ihverfall. Samværet er som regel x antall uker om sommeren OG annen hver helg.

Gjest Gjest
Skrevet
Mener han at han skal få trukket fra en helg i samvær fordi han har hatt ungene en ekstra helg i ferien? Det har aldri jeg hørt om noen som har praktisert, ihverfall. Samværet er som regel x antall uker om sommeren OG annen hver helg.

Det er jo ikke snakk om å trekke fra helger,men det atde fleste pleir å ha ferie med sine barn. Det er jo ikke riktig å ha samvær med den andre midt i ferien.

Her har vi barna 2 uker hver i sommerferien. Da har ikke jeg samvær med barna når de er hos far, og far har da heller ikke sitt vanlige samvær når jeg har mine ferieuker med dem.

Dermed blir det 4 uker uten vanlig samvær, men det fortsetter jo som vanlig etter det. For meg betyr det at jeg har barna 3 helger på rappen.

Skrevet

Jeg regner med at far har "helgefri" den tiden mor har barna på ferie, så dette fordeler seg uansett når den andre tar ferie.

Jeg kan faktisk ikke se at det er noen grunn til at far skal lage noe bråk om dette. Det fordeler seg på sikt uansett.

Gjest gjest1
Skrevet

Dette har vi vært gjennom også her. Far hadde ungene sine 14 dager i slutten av juni og skulle ikke ha vanlig samvær resten av sommeren, siden han da hadde "dager å gå på", han hadde jo hatt de hele 14 dager sammenhengende.Jeg orket ikke å lage noe styr om det, og det endte med at jentene ikke var hos faren før skolen startet opp igjen.

Det har vært så mange runder med styr og krangling at jeg har litt gitt opp for heller å beholde freden.Så for han kjøre sitt løp og jeg kjører mitt. Feriekabalen er vanskelig å få til å gå opp, og jeg har kapitulert ift løsninger som fungerer for begge. Far får si i fra når han har mulighet/lyst til å ha jentene og jeg innretter våre ferieplaner deretter.

Gjest Rhoswen
Skrevet

:overrasket:

"dager å gå på"? Driver han for faen veldedighet eller? Helt ubrukelig... skjønner at det er lett å gi opp når man har med sånne å gjøre. Skulle tro en ØNSKET å være sammen med sine egne barn i ferietiden, som noen nevnte her.

Samvær og ferietid er jo to ulike ting, så det påvirker vel ikke samværet at det kommer ferie innimellom? Den kommer i tillegg til det vanlige samværet. For enkelhets skyld kan man beholde uketallet, som det ble nevnt, det vil som Far til 2 sier jevne seg ut over tid, og så vet begge parter hva de har å forholde seg til.

Gjest "reservemor"
Skrevet

Hos oss er det moren som har samvær og hun har bare bestemt seg for at hun ikke skal ha barnet i det hele tatt i sommer. :overrasket: I det siste har hun bare hatt samvær hver 6. helg ca. Jeg fatter ikke at en mor kan være slik overfor sitt eget barn, men det er jo ingenting vi kan gjøre. Stakkars barn, h#n er så stor at h#n forstår hva som skjer.

Skrevet

I sommerferien "ser vi bort fra" helgene - og går tilbake til de "normale" helgene etter ferien.

Har ikke en gang vurdert å tenke på om det er han eller jeg som "mister" en helg el. Desverre blir det lite ferie med barna i år - pga aktiviteter etc. som de er opptatt av - og dermed reiser på alene - men sånn er det. Vi bare delte den tiden som "var igjen" vi.

Jeg slutter aldri å bli overrasket over hvor mye merkelige folk det finnes.. "dager å gå på" i forhold til at de har hatt barna "for mye"! - at det går an.

Gjest Gjest
Skrevet
Hos oss er det moren som har samvær og hun har bare bestemt seg for at hun ikke skal ha barnet i det hele tatt i sommer.  :overrasket:  I det siste har hun bare hatt samvær hver 6. helg ca.  Jeg fatter ikke at en mor kan være slik overfor sitt eget barn, men det er jo ingenting vi kan gjøre. Stakkars barn, h#n er så stor at h#n forstår hva som skjer.

uffda, en stemor som mener biologisk mor er ubrukelig. Håper du iallfall snakker pent om barnets mor når barnet hører på.......

Gjest Rhoswen ikke innlogget
Skrevet

Jeeeez, moren ER jo ubrukelig...

Men jeg er enig i at det ikke trenger å sies av de voksne så barna hører på, seff.

Skrevet
Jeg regner med at far har "helgefri" den tiden mor har barna på ferie, så dette fordeler seg uansett når den andre tar ferie.

Jeg kan faktisk ikke se at det er noen grunn til at far skal lage noe bråk om dette. Det fordeler seg på sikt uansett.

:Nikke:

Vi følger også de vanlige ukene/helgene i ferien. Og som far til 2 sier, så utjevner det seg jo, forutsatt at begge foreldrene har 2 eller 3 uker ferie med barna!

Skrevet

Det der går på skjønn, og alle må være enige.

Mor og samværsbarn bor langt unna, og ingen av oss syns det er viktig å tviholde på de ordinære helgene i feriemånedene. Har hun vært to uker borte fra hjemmet sitt er hun ikke interessert i å komme påfølgende helg foreks. og vi er ikke lystne på å ta den lange kjøreturen igjen. Kanskje har vi rett og slett fått "nok" av hverandre i ferien, og mamman foretrekker å ha barnet hjemme. Ergo blir det som regel til at ordinært samvær utgår. Jeg ser ikke noe galt i det hvis man er enig. ;)

Skrevet
Det er jo ikke snakk om å trekke fra helger,men det atde fleste pleir å ha ferie med sine barn. Det er jo ikke riktig å ha samvær med den andre midt i ferien.

Her har vi barna 2 uker hver i sommerferien. Da har ikke jeg samvær med barna når de er hos far, og far har da heller ikke sitt vanlige samvær når jeg har mine ferieuker med dem.

Dermed blir det 4 uker uten vanlig samvær, men det fortsetter jo som vanlig etter det. For meg betyr det at jeg har barna 3 helger på rappen.

Det samme gjelder for oss :) fungerer kjempe greit :)

Gjest gjesta
Skrevet

Vi har stebarnet 1 uke om sommeren.

Pleier ta den uken som faller på "hans helg".

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har barna til samboer 4 uker om sommeren.

Da utgår vanlig helgesamvær og når moren har sine uker utgår vårt helgesamvær.

Umiddelbart etter endte mamma/pappauker - går vi tilbake til vanlig samvær igjen.

Ikke noe problem.

Så spørs det: mener begge foreldre at de skulle hatt mer fri fra barna eller mer tid sammen med dem...

Mener de det samme er det jo duket for konflikter, vil den ene ha barna mer enn den andre - løser dette jo seg selv... :ler:

Men i alle saker er det om å gjøre å gi og ta, svelge noen kameler og ikke minst prate sammen. ;)

Mayamor ikke innlogget

Gjest Gjest
Skrevet

Våre samværshelger går som de skulle uavhengig av ferien. Ferien kommer i tillegg. På den måten er hele året planlagt, så det er litt lettere å planlegge ting fremover hele året. Som regel kommer jo ene samværshelgen inn i feriesamværet også.

Man burde vel også være litt fleksible i forhold til ferier, ikke så lett å få alt til å gå opp.. mor og fars ferie, stemor og stefar, søsken osv. Det forsøker iallfall vi til tross for masse uenigheter rundt samvær..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...