Gå til innhold

Hvordan er arbeidsmarkedet for tiden?

L@dy

Anbefalte innlegg

Ganske snart er min fødselspermisjon over og jeg MÅ bli aktiv på jobbsøkingen. Må innrømme motivasjonen ikke er helt på topp, men har sett LITT i dag, så det er en liten begynnelse. Litt av årsaken til manglende motivasjon er at vi er blandt de (i Oslo) som enda ikke har fått barnehageplass. Men det er en annen diskusjon....

MEN, dere som søker på jobber for tiden, hvordan er markedet nå? har jo lest og hørt at det er bedre. Men det synest jeg har blitt sagt lenge, uten at det nødvendigvis stemmer helt. Men, ei venninne av meg sier at på jobben hennes så var det visst vanskeligere å få tak i folk, særlig kvalifiserte folk. Tidligere var det DEN bunken med dyktige mennesker, men ifølge henne var det visst ikke sånn lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Silla_*

Det stemmer at markedet for tiden er veldig bra for jobbsøkende. Jeg jobber i en bedrift der vi trenger folk med forskjellig kompetanse. Alt fra tunge tekniske fagfolk, til folk på support, sekreter, økonomi, salg og ledelse. Vi opplever at vi ikke har kvalifiserte søkere på annonsene våre. Dette er ikke fordi vi ikke har bra betingelser og en attraktiv arbeidsplass. Det er fordi markedet er støvsugd for dyktige mennesker. Så se lyst på det. Sett deg ned og lag en kompetanse profil. Finn ut hva det er du vil drive med og sett i gang:) Hvis du møter opp med et smil og pågangsmot så kommer du til å bli meget attraktiv der ute. Du har alle forutsetninger til å få en spennende jobb. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kommer nok litt an på hvilken bransje du tenker deg, men generelt er det lettere å finne seg jobb nå, ja. Ei jeg kjenner møtte opp på Aetat etter å ha vært arbeidssøker noen få måneder, og ba dem hjelpe henne å finne jobb. Hun har nå fått seg fast jobb hun er godt kvalfisert for, og bedriften har tenkt å ansette flere hundre folk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, arbeidsmarkedet er bedre enn på lenge. Jeg jobber for tiden i et bemanningsbyrå, og det er en stor utfordring å skaffe kvalifiserte kandidater. Men, som tidligere nevnt, kommer dette an på bransje og hvilken bakgrunn du har. Lykke til med jobbsøkingen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! Dette var vertfall positiv lesing, så får jeg håpe det vil ordne seg! Har vært arbeidsledig tidligere, og det orker jeg rett og slett ikke igjen! :forvirret:

Jeg søker på jobber bl.a innonfor administrasjon, personal, gjerne noe markedsføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo innen de rette yrkene er det nok av jobber å søke på. For meg derimot så har det vært to utlyste stillinger i hovedstaden de siste tre månedene... Så jeg håper det blir bedre neste år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...