Bobeline Skrevet 27. juni 2006 #1 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) Jeg har nettopp oppdaget at en av mine kollegaer blir dårlig behandlet av daglig leder. Tidligere har jeg hørt at enkelte kolleger har kommet med uttalelser til henne om at hun ikke kan snakke norsk (og det kan hun), at hun går rart og de har til og med hermet etter henne når hun går. Og hun får ofte skylden for feil som blir i jobbsammenheng (selv når hun ikke er på jobb). For et år siden fikk vi en vikarierende daglig leder, siden vår daglige leder ble sykemeldt. Da sluttet mobbeproblemet siden vikaren ikke godtok slik oppførsel på en arbeidsplass. Nå som vår faste daglige leder er tilbake har problemet blusset opp igjen. Og først i dag oppdaget jeg at vår dalige leder også er med på å behandle henne dårlig. Jeg avdekket tidligere i uken at arbeidsplassen har krevd inn urettmessige gebyrer for utbetaling av skattepenger, og gav beskjed om dette til daglig leder. Alle mine kolleger har fått beskjed om at gebyret ikke skal kreves inn av fremtidige kunder, som en generell påminnelse. Men til henne har daglig leder telt alle gebyrene hun har innkrevd og skrevet dette i brevet som er ment til henne, og lagt dette tilgjengelig for alle. Hun hadde bare vært på jobb i noen timer, og får nå offentlig refs for dette, mens kollegene mine som gjør dette hver dag "slipper unna" med et generelt brev om at dette ikke er lov. Etter min mening står feilen i misforhold til reaksjonen, og jeg forstår ikke mening med å henge ut henne. Hun var tilstedet og hjalp meg med å kontrollere bilagene som avslørte feilen, og jeg har ikke mottatt et slikt brev (men så har ikke jeg krevd inn gebyr heller). Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal gripe situasjonen fatt... Endret 27. juni 2006 av Bobeline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klems Skrevet 27. juni 2006 #2 Del Skrevet 27. juni 2006 her har dere alle et ansvar. Stå oppreist og fortell at dette godtar dere ikke. Som regel så lukker alle øyene og lar slike ting passere,men det kan gøres noe. man kan samle seg og ta kontakt med daglig leder. tenk på hva deres kolega må igjennomgå. daglig leder har vel en sjef? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malia Skrevet 27. juni 2006 #3 Del Skrevet 27. juni 2006 du må ta ansvar og si ifra. det er sånn det er med kollektiv mobbing, hvis ingen sier ifra så fortsetter det bare og baller på seg. Mobbing på arbeidsplass blir sammenlignet med å være i krigen, ikke tull engang. Man kan få store psykiske problemer i ettertid hvis ingen stopper det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 28. juni 2006 #4 Del Skrevet 28. juni 2006 Fint at noen bryr seg. Hva med å snakke med verneombudet først? Det er ikke lett å være den som sier fra heller. Har opplevd noe av det samme og ingen støttet meg åpenlyst. Tror de var redde for at de også skulle bli mobbet. Det er vanskelig å få gjort noe med det siden det er daglig leder som fører ann. Egentlig er mitt råd at vedkommende kollega får seg en annen jobb. Det koster så mye psykisk å si ifra og du har liten sjans for å nå fram. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå