Kipa Skrevet 26. juni 2006 #1 Skrevet 26. juni 2006 jeg bare lurer litt på hva egentlig str 44 er..en venninne fikk en gutt på 1300 g og 43 cm, er den str grei da? eller er det unødvendig lite? Jeg vil kjøpe noe bittelite som passer ganske snart altså.. Det er forøvrig en solskinnshistorie om en som ble født i uke 28, som bare har det bra selvom han er liten..spiser godt også!
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #2 Skrevet 26. juni 2006 Så kos da! Jeg fikk en gutt på 1860 gram og var kjempeglad da noen kom med klær i str 42/44. Det var godt å kle ham, da var han ikke så mye sykehuset sin baby, liksom. (Man må oppleve det for å skjønne det ) Syns det er fint tenkt av deg. (P.S. Lindex har tidligere hatt så små størrelser, da slipper du å ruinere deg på spesialforretninger).
Sahara Skrevet 26. juni 2006 #4 Skrevet 26. juni 2006 Synes det høres ut som en passende størrelse. Jeg har selv fått to prematurbarn, ei som ble født seks uker for tidlig og søstera som ble født åtte uker for tidlig. De har også prematurklær på Babyshop og litt på H&M.
Gjest Gjesta Skrevet 27. juni 2006 #5 Skrevet 27. juni 2006 Min venninde som fikk baby i uke 28 fikk en del dukkeklær. Billig i forhold til prematurklær, og i svært bra kvalitet
Pasha Skrevet 27. juni 2006 #7 Skrevet 27. juni 2006 Så noe tøy i str 44 (trur jeg det var.. i allefall mindre enn 50) på HM her forrige uke.
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2006 #8 Skrevet 27. juni 2006 nostebarn.no har ullklær til premature. det må jo være det beste - så små har jo et ekstra stort behov for hjelp til å holde seg varme.
melina Skrevet 27. juni 2006 #9 Skrevet 27. juni 2006 Enkelte HM butikker har ganske godt utvalg av babyklær ned i størrelse 44.
lillesky Skrevet 27. juni 2006 #10 Skrevet 27. juni 2006 Jepp, H&M startet med prematurklær for et par år siden.
Malama Skrevet 27. juni 2006 #11 Skrevet 27. juni 2006 Min venninde som fikk baby i uke 28 fikk en del dukkeklær. Billig i forhold til prematurklær, og i svært bra kvalitet ← Dukkeklær... ja, det var det min mor fikk beskjed om å kjøpe til min bror da han ble født prematur for 25 år siden. Dukkeklærne var somregel sydd med sen (slitesterkt for barnehender, men llite behagelig for babyen) Mulig dukkeklærne nå tilsdags er bedre enn de var da jeg var liten, men dukkeklær er ikke noe jeg ukritisk ville kjøpt i alle fall, det er ikke laget for en ømfintelig baby, men for å tåle behandling av barnehender som kler av og på. Og det kan være lite behagelig for babyen med de sterke sømmene, og lite myke innerside...
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2006 #12 Skrevet 27. juni 2006 Mamma strikket vest, lue og sokker da barnet mitt kom til verden i uke 27
Gjest prestekrage Skrevet 27. juni 2006 #13 Skrevet 27. juni 2006 Da vesla ble født 10 uker prematur (1300/36) fikk vi endel prematurklær. 90% av dette fikk vi aldri brukt før det var for smått! Alle ville jo kjøpe de "søte- bittesmå" klærne, men på sykehuset ville de helst at vi skulle bruke trøyer fra avdelingen! Klær som skal brukes på så små bør helst kokes/ steriliseres før det skal brukes ... Og husk; de aller minste tilbringer jo ganske ofte lang tid i kuvøsa, og har sikkert vokst seg i allefall ut av størrelse 40-44 før de i det heletatt skla ha på klær. (vesla lå i kuvøse i en mnd, og hadde da bare på bleie!) Og da hun endelig kom over i vanlig seng/trille skulle klærne forsatt vaskes VELDIG godt, så derfor brukte vi heller klær vi hadde arvet og som nesten kunne vaskes ihjel uten at vi "ødela" klær vi hadde fått...
Sahara Skrevet 27. juni 2006 #14 Skrevet 27. juni 2006 Vi ble anbefalt å helst ikke bruke dukkeklær pga. passformen og stoffet i klærne. Men det er sikkert forskjell på dukkeklær også.
Pasha Skrevet 27. juni 2006 #15 Skrevet 27. juni 2006 og babyborn klærne er vel neppe billigere enn vanlig barneklær... er ikke de tinga til dne dukka ganske dyre da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå