Gjest worldsaver Skrevet 26. juni 2006 #1 Del Skrevet 26. juni 2006 Har utrolig lyst til å dra ut et år eller flere med leger uten grenser. Derfor så lurer jeg på om det er noen her inne som har erfaring med det? Lurer også på hvor lenge før en ønsker å dra ut en må søke? Hvilken type helsepersonell vil de helst ha? Og mest av alt så lurer jeg egentlig på hvordan oppfølging de har om en føler seg vel forbredt før en drar og om det er noen en kan snakke med under og etter oppholdet dersom det er ønskelig? Lurer også på om lønnen en får er nok til å betjene lånet på leiligheten her hjemme? Eventuelt om noen har erfaring med en annen organisasjon som de vil anbefalle? (Helst ikke relgiøs) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. juni 2006 #2 Del Skrevet 26. juni 2006 Det er ofte bedre å starte på organisasjonens hjemmeside FØR du prøver KG... : www.leger-uten-grenser.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #3 Del Skrevet 26. juni 2006 Det er ofte bedre å starte på organisasjonens hjemmeside FØR du prøver KG... : www.leger-uten-grenser.no/ ← Har vært der og lest informasjoen som de legger ut og vært på info møte. Men nå er jeg interessert i høre fra noen som har erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. juni 2006 #4 Del Skrevet 26. juni 2006 Har vært der og lest informasjoen som de legger ut og vært på info møte. Men nå er jeg interessert i høre fra noen som har erfaring. ← OK. Av et par av spørsmålene dine hørtes det ut som du ikke har lest en tøddel om organisasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #5 Del Skrevet 26. juni 2006 OK. Av et par av spørsmålene dine hørtes det ut som du ikke har lest en tøddel om organisasjonen. ← Det var da hyggelig sagt! Hvis du leser på sidene til MSF så ser du at det kun er genrell info, ikke konkrete svar eller erfaringer som jeg er ute etter. Alle organisasjoner fremstiller seg på en vag og fordelaktig måte selv, jeg er mer ute etter hva som er realiteten. De som stiller opp på MSF info møter er også svært positive,og jeg føler ikke at jeg blant annet får svar på hvordan oppfølgingen virkelig er. Noe jeg ser på som utrolig viktig da slike opphold er svært tøffe. De går heller ikke inn på spesifikt hvilken type leger etc de er ute etter bare oppfordrer folk til å søke. Lønnen deres varier også mellom diverse oppdrag derfor så er det ikke så lett å få konkrete svar på dette heller. Så hvis du også hadde lest sidene før du bjeffer så hadde du også visst dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 26. juni 2006 #6 Del Skrevet 26. juni 2006 Pappa reisete til Rwanda med Norsk Folkehjelp for ca 10-12 år siden. De måtte binde seg for minst 3 mnd men helst et halvt år. Lønna var mye bedre enn hjemme for å si det sånn. (Skattefritt risikotillegg på det samme som han hadde utbetalt hjemme + lønn) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aethra Skrevet 26. juni 2006 #7 Del Skrevet 26. juni 2006 Anbefaler deg å ringe og høre, men i utgangspunktet trenger de folk som kan jobbe i administrasjonen (altså ikke bare helsepersonell); herunder økonomer, utdannede ledere (men tror også ufaglærte kan være bra kandidater - til f.eks. forefallende arbeid, assistentoppgaver; resepsjon- og sekretærarbeid mv.) - og selvfølgelig både sykepleiere og leger. Kjenner flere som har gode erfaringer hos dem - både som helsepersonell og annet. Ring og hør du! Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_LILO_* Skrevet 26. juni 2006 #8 Del Skrevet 26. juni 2006 Gi oss tilbakenmelding om hva du finner ut hvis du kontakter dem da... Jeg syns dette er interessant og kunne tenkt meg dette selv, både for å prøve noe nytt og ikke minst for å virkelig kunne hjelpe noen i jobben min. men jeg er jo bare vernepleier og det virker som de bare vil ha sykepleiere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 27. juni 2006 #9 Del Skrevet 27. juni 2006 Du finner all slags helsepersonell i LUG, sikkert vernepleiere også. Hvis du virkelig har lyst, så er det vel verdt et forsøk i det minste? Jeg leker med tanken på å søke jobb i LUG etter hvert jeg også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2006 #10 Del Skrevet 28. juni 2006 Tror dere de trenger psykologer? Jeg er halvveis i utdanninga mi, og kunne tenke meg å gjøre noe sånt når jeg er ferdig. Men vet ikke hvordan det er pga. språkbarriere og slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punktom Skrevet 28. juni 2006 #11 Del Skrevet 28. juni 2006 Hvem trenger vi i felten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå