Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2006 #1 Del Skrevet 25. juni 2006 Er det "verst" å være på jobbintervju når man ikke har jobb fra før, eller er det ingen forskjell fra det, og det å være i et jobbintervju når man allerede er i jobb et annet sted? Noen som vet og har erfaringer? Hva svarer man, når de spør "hvorfor vil du bytte jobb da"? Osv.? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 25. juni 2006 #2 Del Skrevet 25. juni 2006 Snakker no for meg sjøl da - men jeg syntes det var verst å være på intervju hvis jeg IKKE hadde en jobb allerede. Særlig hvis det var en jobb jeg VIRKELIG ønsket. Var i jobb og var på et intervju og synes vel jeg ikke la sjela mi helt i situasjonen....i forhold til førstnevnte - men jeg fikk no' jobben likevel. Kanskje kom av at jeg ikke "prøvde" så hardt...? Pokker vet.... Men, man vil jo så gjerne vise sin beste side, smile på de rette steder, og komme med det rette og mest kloke svar på spørsmål og beste formuleringer. Ikke lett - når man i tillegg er kanskje litt nervøs.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abelille Skrevet 26. juni 2006 #3 Del Skrevet 26. juni 2006 Man er vel kanskje litt mer desperat etter jobben dersom man ikke har en jobb. Men dersom man har en jobb man ikke trives i er man jo også det, så... Det kommer nok litt an på situasjonen. Som regel har du en grunn for hvorfor du søker jobben, så når de spør er det jo bare å si det, uansett hvordan situasjonen er. Ofte kan man legge litt mer motivasjon til grunn når man allerede har en jobb, er man arbeidsledig tar man "hva som helst" (noen gjør i alle fall det). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #4 Del Skrevet 26. juni 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 26. juni 2006 #5 Del Skrevet 26. juni 2006 Folk som har jobb får lettere tilbud om ny jobb. Folk som ikke har jobb, har vanskeligere for å få jobb. Det er så brutalt og så enkelt. Hvis du ikke har jobb, så tror jeg potensielle arbeidsgivere vil lure litt "hva er galt med deg", men hvis noen andre allerede "har deg" , så må du jo være bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #6 Del Skrevet 26. juni 2006 Folk som har jobb får lettere tilbud om ny jobb. Folk som ikke har jobb, har vanskeligere for å få jobb. Det er så brutalt og så enkelt. Hvis du ikke har jobb, så tror jeg potensielle arbeidsgivere vil lure litt "hva er galt med deg", men hvis noen andre allerede "har deg" , så må du jo være bra! ← Dette er helt riktig. Dessuten viser de som er i jobb at de har vært ivrige på å få seg en jobb, og at de er villige til å ta hva som helst. Å være arbeidsledig blir gjerne forbundet med latskap, siden arbeidsledigheten her i Norge er så lav. Det er brutalt, men de fleste får seg en eller annen jobb, men da må man være villig til å ta en vaskejobb el. Og når det gjelder å allerede ha en jobb når man søker jobb, så er det vel bare å ta standardfrasen om at man ønsker nye utfordringer osv. De færreste i dag har samme jobben for resten av livet, så det er jo ikke underlig å ville bytte jobb. men selvsagt: hvis du er av typen som skifter jobb annenhver måned vil du stille svakt på intervjuet. Ingen arbgivere gidder å ansette noen som man såvidt får gitt opplæring før de slutter (opplæring koster penger). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herogna Skrevet 26. juni 2006 #7 Del Skrevet 26. juni 2006 Jeg fikk jobb på ett kontor, for sjefen der syns det var så ærligt av meg å si att jeg var skikkelig nervøs. Han fortalte etterpå att han så på det som ett tegn på att det var en jobb jeg hadde skikkelig lyst på og var redd for å ikke få. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #8 Del Skrevet 26. juni 2006 Jeg fikk jobb på ett kontor, for sjefen der syns det var så ærligt av meg å si att jeg var skikkelig nervøs. Han fortalte etterpå att han så på det som ett tegn på att det var en jobb jeg hadde skikkelig lyst på og var redd for å ikke få. ← Sa han ja...han kan også ha likt at du var nervøs fordi han da vet han kan "styre" deg. En kontorjobb kan jo være hva som helst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå