Gå til innhold

DESPERATE TILTAK


Wonders

Anbefalte innlegg

Husker ikke riktig alderen, men jeg og ei venninne brukkte å feriere på samme sted!

Det var veldig populært å ha båt og frese rundt i innsjøen!

Så jeg og venninna mi fikk låne faren hennes båt, og freste av gårde til en øy i et lite stykke unna hvor ungdommene brukte samles!

Kvelden var flott, og vi gjorde oss klar for å dra.

litt utpå vannet møtte vi enn venn, og slo av motoren for å ta en prat.

Men da venninna mi sku til å starte motoren igjen klarte hun på en eller annen måte å løsne hele geia, og før vi visste ordet av det raste motoren fra hverandre og forsvant til bunns med et digert plask!

Så der satt vi i en liten båt uten årer, motoren hvilte i fred i havets mørke, fortvilte over hvordan vi sku komme oss hjem til rett tid, og turde ikke en gang tenke på hvordan foreldrene ville reagere!

Heldigvis kom det et par bekjente med en liten speedbåt og tok oss med.

Men ettersom denne båten kun var beregnet for to, ble det til at den ene la seg foran på fronten av båten, mens jeg og venninnen satt på fanget i det ene setet mens siste mann kjørte.

Som ikke ikke vi allerede hadde fått nok, klarte vi halveis på hjemveien å få motorstopp midt ute på sjøen!

Speedbåten tålte ikke vekten av han som lå foran, og hele tuppen av båten forsvant under vann da båten stoppet!

Heldigvis var han kjapp nok til at båten ikke kantret, men fikk jumpet opp, kliss gjennomhvåt, i fanget på føreren!

Så... nå var vi fire stykk i en liten speedbåt beregnet for to, midt på sjøen, uten årer, og klokka var laaangt over sengetid..

Jeg husker helt ærlig ikke åssen vi kom oss hjem, trur broren til venninna vår fant oss da han var ute å padlet for å se etter oss..!

Det værste var at foreldrene mine ikke trudde på historien om hvorfor jeg ikke hadde kommet hjem til avtalt tid!

Kan ikke skjønne hvorfor! :fnise:

"Jo, du skjønner atte først løsnet x moteren på båten vår så den sank, så fikk vi motorstopp, og så hadde vi ikke årer, åsså...!"

Ikkesant..! :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flere år siden, brukte linser og var tom for linsevæske. Hadde fått beskjed om å ikke skylle linsene i vann av optikeren, så jeg fant ut at det helt geniale måtte jo være å skylle dem i PYRISEPT før jeg tok dem på..............

Resultatet ble at jeg måtte til legevakten, det sved i øynene i mange dager enten jeg lukket dem eller hadde dem åpne. På toppen av alt så ble jeg fortalt på legevakten at jeg i verste fall kunne fått alvorlige varige skader på øynene.

Da jeg kunne se litt igjen, leste jeg på Pyrisept flasken, hvor det selvfølgelig stod at det ikke måtte brukes i øynene. Og jeg som trodde det var så genialt.....

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket:

Når det er snakk om linser..

Hadde en klassekamerat på barneskolen som fikk for seg at han ville late som han brukte linser!

Så han tok likegjerne en liten bit med dopapir og trykket inn på øyet som om det var en linse!

Papiret klistret seg jo selvfølgelig fast på øyet!

Det nedte med at han sto og ula mens to av lærerne desperat trykket han under vasken og prøvde å skylle ut f*enskapen :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig tråd! Har ledd så høyt at jeg har fått rare blikk fra folk rundt meg :)

Jeg skulle i juleselskap, jeg, og fant ut at selvom jeg hadde skikkelig dårlig tid, måtte jeg barbere leggene. (familieselskap, uten kjæreste...) Hadde første generasjon Venus-høvel, sånn turkis med "herrebarberblad", og barberingen gikk fort og gæli. Men klarte å kutte meg opp bak på leggen, rett over akillesscenen, og det ville ikke slutte å blø. Så jeg dro i juleselskap uten strømpebukse, og med et håndkle surret rundt ankelen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første skoleball på ungdomsskolen og jeg hadde bestemt meg for å se litt finere ut ved å bleke håret. Har kjedelig mørk askeblond i utgangspunktet, så jeg tenkte å bli lysere. For det første klarte jeg å overse den gyldne regelen: Ikke farge håret samme dag du skal noe viktig. I hvert fall ikke hjemmefarge, og i hvert fall ikke når det er første gangen, man er 14 år og skal på skoleball samme kveld! Men det tenkte jeg ikke over den gangen, jeg tenkte bare jeg skulle overraske de andre. Og overrasket ble de. Jeg hadde kjøpt gyllen blond eller noe, og fulgte instruksjonene "fordel fargen og masser den inn i håret". Det var veldig lett å massere inn i hodebunnen, resten av håret var nok ikke like lett...

Etter å ha skylt ut fargen så jeg meg i speilet. Toppen av hodet var nokså lyst, og kunne egentlig best sammenlignes med en rund, lys, oransjaktig flekk. Resten av håret var nok mer gulrotfarget! Fikk en del kommentarer på juleballet, ikke alle kan regnes som komplimenter. Bedre var det ikke å dra på svømmestevne noen uker senere, ta av seg badehetta, og fortsatt ha en lyseoransje flekk midt på hodet!

Endret av California
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:overrasket:

Når det er snakk om linser..

Hadde en klassekamerat på barneskolen som fikk for seg at han ville late som han brukte linser!

Så han tok likegjerne en liten bit med dopapir og trykket inn på øyet som om det var en linse!

Papiret klistret seg jo selvfølgelig fast på øyet!

Det nedte med at han sto og ula mens to av lærerne desperat trykket han under vasken og prøvde å skylle ut f*enskapen :fnise:

Stakkars gutt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle i bursdag, hadde som alltid dårlig tid. Brukte for første gang ever min mors lille rundbørste mens jeg fønet håret. Børsten satte seg helt fast. Ettersom jeg var hjemme alene var jeg nødt til å møte opp i bursdagen med børsten i håret.

Det har ei venninne av meg også gjort. Det skjedde riktignok etter svømminga, og børsta hang fast, til slutt var vi så sene tilbake til skolen at vi måtte bare gå.. og børsta hang i håret :fnise:

Jeg har gjort så mye rart at jeg kan ikke en gang skrive alt her inne.

Det var vel i 9 eller noe slikt, hvor den ene venninna mi brukte masse sminke, og hun var populær på skolen, dermed tenkte jeg at kanskje det funker på meg og. Så jeg kjøpte meg foundation(som var alt for mørk) og klinte på. Det så jo bare groteskt ut!

Håret mitt har hatt alle mulige farger, men det morsomste var nok når jeg farget det rødt, og det farget av i bassenget. Alle trodde jeg hadde fått mensen, og som 12 år, så var det GRUSOMT å høre :sjenert:

(har også hatt rosa, oransje, rødt, blått, lilla, grønt osv.. til hårfarge, men det var ikke så flaut egentlig, for jeg ville jo ha det slikt. Tror mamma var mer flau :fnise: )

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har jeg ikke gjort, er vel heller spørsmålet.

Fattet meget tidlig interesse for "sjønnhetsprodukter", så jeg har lang erfaring. Jeg har brukt tusj som eye-liner. Det var på ungdomsskolen og funka faktisk bra, så det gjorde jeg en stund. Med sprittusj slapp man å tegne det opp hver dag! :fnise:

Selvbruning er et kapittel for seg. Som voksen tør jeg ikke prøve en gang, var "utlært" tidlig på 80-tallet. Min far kaller det ennå sjolde-brune krem. En stund skulle man være brun, blond og ha 501 med hull i eller hvite bukser. Dritt lekkert til denne kremen. Gav opp kremen og tok høyfjellsol, bit for bit hele kroppen. Ved en anledning ble jeg brent i fjeset, sa jeg var syk og ble hjemme (var 14, og ville heller bli sett død enn uten sminke, så det var ikke aktuelt å gå rødsvidd) Har tatt solseng og smørt meg med vaselin eller kokos olje for å bli brunere.

Billig sminke fra "Nille-aktige-butikker" kan jeg alt om. Testa ut det meste som 13-14 åring, og reagerte på det meste.

Så var det håret. I min ungdomstid (80-tallet) skulle det være stort, langt og oppklippet. For hver tur til frisøren kom det flere blonde striper, og man klippet bare på toppen. Jeg har hatt sukker i håret for å få det stivt, øl for å få det mykt, bleika det hjemme, stripa det hjemme, farva det hjemme. Tanta mi, som var ung på 60-tallet, fortalte at de brukte ren peroxyd i håret. Jeg kjøpte det og på apoteket som 16 åring. Det gikk faktisk bra, og det var mye billigere enn å bleike det vanlig (Sikkert tøffere for håret, men "alle" hadde tørt rufsehår)

Jeg møtte min overmann i permanenten, hjemmepermanenten. Da brakk de lange, bleika tuppene rett av.

Jeg har tatt hårfjerning rundt øvenbryna, og stukket hull i ørene selv.

Dette var bare noe av det jeg kom på. Har fått høre mye i vennekretsen om noe av det jeg har testa ut. Like fullt er det meg de spør om sjønnhetspleie i dag, så jeg er vel kommet et skritt videre fra dengang

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest desperate...stukket hull i ørene selv med synål...hadde et hull i hver øre fra før av og ville ha et til i hver...skjevt ble det og de viser fortsatt etter 10 år uten øredobber i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, fantastisk morsom tråd!

Jeg får vel bidra med en egen blummert... Jeg ville ha permanent på ungdomsskolen og fikk ei venninne til å ta hjemmeperm på meg. Jeg hadde langt hår med pannelugg, og jeg tror verken venninnen min eller meg tenkte over at det kan være lurt med ulike størrelser på rullene, så jeg endte opp med vakre, tette bølger i det lange håret - og en dott med saueull i pannen. :ler:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endel:P

Var desperat i stad. Trengte peeling, men hadde ikke tatt den med meg hjem. (Er bare hjemme nå i ferien), så jeg brukte sukker i min vanlige rensegel. Det funket greit det:D

Ellers har jeg brukt baby talkum i håret når det har vært fett og jeg har dårlig tid og trenger at håret ser "nydusjet" ut. Det funker bra på mitt blonde hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roxie Hart
Hehehe, fantastisk morsom tråd!

Jeg får vel bidra med en egen blummert... Jeg ville ha permanent på ungdomsskolen og fikk ei venninne til å ta hjemmeperm på meg. Jeg hadde langt hår med pannelugg, og jeg tror verken venninnen min eller meg tenkte over at det kan være lurt med ulike størrelser på rullene, så jeg endte opp med vakre, tette bølger i det lange håret - og en dott med saueull i pannen. :ler:

Haha, den sveisen har jeg også gått rundt med :)

En gang ble jeg lei av å nappe øyebryna og kom på at å barbere dem pene var like greit. Endte opp med ett helt, fint øyebryn, men på det andre sleivet jeg ut, så jeg barberte bort halve. Var lekker da jeg gikk rundt med et halvt opptegnet øyebryn.. Enda finere da det begynte å gro ut igjen...

Da jeg begynte å fatte interesse for sminke, visste jeg ikke hva som var hva, så jeg endte opp med å bruke mors kajal som leppestift! Gikk stolt rundt med knallblå lepper. (Gjerne kombinert med knall neglelakk fra Nille.)

Og hjemmefarging og selvklipping, orker ikke å begynne på det engang :fnise:

Alt fra Nille var stas i begynnelsen, men da jeg mistet nesten alle øyevippene etter å ha brukt mascaraen deres, begynte jeg heldigvis med litt bedre kvalitet..

Endret av Roxie Hart
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som 16 åring var jeg rimelig desperat på å få piercing i navelen og stakk derfor hull i navelen selv. Auuu.

Hehe, samme her..

Mamma nektet å skrive godkjennelse (jeg var vel 14 eller noe).

Trassete som jeg var sa jeg "da gjør jeg det selv da" i håp om at hun skulle bli redd og la med få lov for å være "trygg"... Jeg tok feil.

Jommen gjennomførte jeg det , men ettersom jeg ikke hadde noen ordntlig piercing og en sikkerhetsnål er ganske i veien (anbefales ikke:P), måtte jeg ta ut...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

teipet foren min, så slapp jeg gnagsår, vanlig kjøkkenteip rett på tåa, så lite teit ut a! Nå finnes Compeed har jeg merket, JIPPI!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fant tilslutt aloe vera og fikk smurt på det, det hjalp på sekundet!da var jeg lykkelig for det var vondt!!!

Du vil ikke vite hvor mye dumt jeg har klart å redde meg fra med aloe vera! Helt utrolig hvor godt det der virker!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Genial tråd..

Det verste jeg har gjort er vel å ta kakaosmør i håret i håp om at det skulle fungere som en hårkur. Sov med det om natta.. Gikk ikke ut på en stund, og brukte faktisk zalo i håret for å klare å løse opp fettet (ordentlig smørkonsistens) Glad jeg ikke skulle på skolen dagen etter og hadde litt tid på å få det ut.

Ellers så hadde jeg fått for meg at det var så fint å ha mascara i øyenbrynene, heldigvis så er jeg naturlig mørk, så tviler på at så veldig mange la merke til det, men hvis jeg glemte at jeg hadde det der så kunne jeg ende opp med litt mørke "ringer" rundt brynene.

Har vel også som noen andre vært litt for kjapp med barberinga, så leggene har blitt ganske så røde. Skulle i familieselskap med skjørt, ble ikke så veldig lekkert..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: så utrolig mye morsomt!!

Får bidra med noe selv....

12 år: Aner ikke hvorfor, men jeg fikk det for meg at jeg skulle gni inn håret med vaselin. Jeg trodde sikkert det skulle være bra for håret eller noe... Hadde nakkelangt veldig tykt hår, og brukte vel ca. en hel boks vaselin som jeg virkelig klinte inn. Glemte både tid og sted, var bare opptatt av min nye geniale oppfinnelse for å få enda finere hår... Plutselig banker mamma på døra til badet og spør om jeg snart er klar. Vi skulle dra om en halvtime, i et familieselskap. Plutselig var det som om jeg våknet fra en dvale, og stirret sjokkert på meg selv i speilet. Hvordan i h**** skulle jeg få dette klinet ut av håret på bare en halvtime? Og det fikk jeg ikke heller... Så jeg følte meg ikke så veldig lur i det familieselskapet nei...

Femte klasse på barneskolen: Dette var på begynnelsen av 80-tallet, og det var veldig in å ha krøllete pannelugg. Mitt hår var ellers langt, og ganske slett men med noen få "bølger". Hver morgen før jeg skulle på skolen krøllet jeg luggen med en krølltang, og det så helt ok ut, i henhold til datidens mote selvsagt. Trøtt om morgenen som jeg alltid var syntes jeg imidlertid dette var ganske slitsomt, og kom på den geniale ideen om å ta permanent i bare paneluggen. Da vile jeg jo slippe krølltang hver morgen, tenkte jeg og følte meg veldig lur. Men jeg ikke så veldig lur ut etter at permanenten var skylt ut og håret tørket. Langt slett hår med noen få bølger, og en knusktørr puddelkrus av en pannelugg som stod rett ut - og det var ikke i henhold til datidens mote...

Verste fjortisperiode: Hadde lest i Det Nye at henna var utrolig bra for permanent farging av negler. Man skulle bare kjøpe en boks med henna på apoteket, blande det litt med vann og smøre et tykt lag på alle neglene. La virke i noen timer - og vipps.... Jeg er fremdeles sint på Det Nye for den gedigne feilinformasjonen. Det var ikke snakk om litt nikotingule fingre og negler - det så ut som om jeg hadde røyka rød mix med alle fingrene i minst 30 år... Skikkelig kult når du er fjortis, ja! Og i følge Det Nye skulle man få en svak og naturlig (permanent) rosafarge på neglene... Ja særlig! Det eneste som stemte med det som stod i Det Nye var at fargen var permanent. Så til de grader permanent!

Slutten av tenårene: Jeg jobbet litt på en frisørsalong, med å passe solariumet når dette var åpent utenom salongens ordinære åpningstider. Dette var et utrolig kjedelig arbeid, jeg skulle bare ta i mot folk, vise de inn i solariet - og så sitte og vente til de var ferdige, og vente til det kanskje kom noen flere kunder. En kveld hadde jeg med en venninne, og siden frisørsalongen var helt tom og det ikke kom noen kunder til solariet så fant vi på den geniale ideen å leke frisør. Jeg mener, vi hadde en helt ordentlig ekte frisørsalong til disposisjon! YEAH! Vi fant ut at jeg skulle klippe henne, siden hun hadde lengst hår og i grunnen kunne tenke seg å stusse litt. Så var det dette med å få det jevnt da... Og så var det dette med "Klara Ku klipper hekken"-prinsippet, da... Min stakkars venninne endte opp med svært kort hår, og vi har aldri lekt frisør siden.

Voksen alder: Nok en gang hadde jeg lest noe lurt i et ukeblad. Ja, da... Hvis man ikke hadde hårfjerningsvoks for hånden, så kunne man bare bruke sukker eller sirup. Det skulle funke så fint i følge denne journalisten som neppe hadde prøvd dette selv. Bare varme sukkeret eller sirupen litt i mikrobølgeovnen, smøre på huden, la det stivne litt, legge på et stykke bomullstøy - og ritsj! Så var hårene borte. Og huden også.... Journalisten hadde nemlig glemt å opplyse om at sukker og sirup blir veldig veldig varmt i mikrobølgeovn. Faktisk så varmt at jeg fikk brannskade midt mellom øyenbrynene, og så ut som jeg gikk med et gedigent kastemerke i et halvt år etterpå.

Voksen alder: Hadde kjøpt meg en sånn Mud ansiktsmaske, og gledet meg til litt avslapning, hjemmespa og luksusfølelse på badet. Klinte bra inn, og var veldig nøye på å ikke få rundt øynene så jeg etterlot digre maskefrie ringer rundt hvert øye - sånn som man ser i reklamer for spa og sånn vet dere... Og avslapning ble det... Faktisk sovnet jeg, for det var jo så avslappende! Imidlertid ikke å anbefale. Står det 20 minutter på pakken, så er det en grunn til det - tro meg! Jeg var selvlysende indianerrød i ansiktet i tre dager etterpå - selvsagt med unntak av de digre ringene rundt øynene. Følte meg ikke spesielt lur på jobben de neste dagene...

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...