Gå til innhold

DESPERATE TILTAK


Wonders

Anbefalte innlegg

Hadde så lyst på hull i ørene når jeg var mindre men fikk ikke lov, brukte derfor å teipe fast øredobber og trodde selv det var sååå pent :edie:

Anonymkode: 433bd...584

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:fnise: Morsom tråd!

En venninne klarte å brenne ansiktet med høyfjellssol TO år på rad før juleballet... Hun dukket også opp på skolen med et øyenbryn som var barbert på MIDTEN, altså todelt øyenbryn. Hennes forklaring var "jeg bomma litt bare da jeg skulle ta leggene"...:overrasket:

Jeg selv har prøvd kokosolje i håret, det fungerte like bra på meg som dere som skriver om olivenolje... Fett og trist hår som luktet våt hund i dagesvis.

Brukte også avfargning i håret hjemme... fra hjemmefarget mørkt til naturlig blond. Tja... det ble oransj kan du si. Ikke bra. Ble ikke så mye bedre med ny farge over heller. Mener å huske at eg endte opp med å klippe håret :fnise:

Anonymkode: 1366a...8f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Haha! Utrolig artig tråd. 

Jeg studerte i utlandet, og en vår det var så herlig og varmt vær, satte jeg meg på taket av bygningen der jeg bodde for å lese. Sterk vårsol. Jeg smurte meg inn med solkrem, men det var litt vanskelig å nå bak på ryggen (hadde på singlett), og jeg skulle ikke sitte der SÅ lenge. Så jeg bare slengte en hånd med solkrem bak på hver skulder og tenkte at det gikk nok bra. 

Det gjorde det IKKE. Jeg ble megasolbrent på skuldrene - bortsett fra akkurat bakpå der jeg hadde på solkrem. Så resten av den sommeren gikk jeg rundt med et håndmerke, veldig tydelig, bak på hver skulder!  😂 

Jeg hadde også en venninne som brukte mye pudder, dessverre konsekvent i en gulaktig farge som ikke kledde henne så veldig godt. En gang spurte en av lærerne henne: «Why are you yellow?» 

Anonymkode: 6fe87...c33

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

I dag prøvde jeg en sånn ansiktsskrubb av salt og sitronsaft, gugga ble litt tykk, men damen på youtubevideoen lovet at det skulle være sånn. Jeg hadde ikke sånne pads heller, så jeg åpnet og brettet et bind, det så ut som sånn pad, tenkte jeg. Det jeg ikke tenkte over var at bindet selvfølgelig sugde opp all sitronsafta, og jeg stod og gned omtrent tørt salt i ansiktet i 5 min. Gjett om huden var sår og øm, og ikke såååå myk som hun på youtube sin, wonder why!

Anonymkode: 71555...beb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde rotet bort mascaraen min, men heldige meg fant en gammel en. På med mascara, og jada...noen timer senere heftige, røde og kløende øyne. Rett på legevakta og fikk et tykt lag av antibiotika-salve på begge øyne, heldigvis var kjæresten med, ellers ville jeg ikke kommet meg ut av legevakta da jeg ikke så noe som helst på en god stund. 

Bleket også håret hjemme, ikke alt ble bleket, tror ikke det var nok i pakken da jeg har veldig tykt og langt hår. Men det var veldig oransje i fronten, og mørkere brunt bak. Har bilder enda, fordi vi skulle i barnedåp samme helga. Skikkelig lekkert var det, behøver vel ikke nevne at jeg aldri har bleket håret selv etterpå. 

Anonymkode: 473ac...e09

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min svigerinne jobbet på frisørsalong og de begynte å selge selvbruningsspray. Jeg gikk på vgs og ville jo gjerne prøve denne magiske sprayen. Fikk mamma til å spraye hele meg, inkludert ansikt. Det jeg ikke visste var at denne ble brunere og brunere utover kvelden..

Vi skulle til noen venner på kvelden og jeg syns flere så litt ekstra på meg, men jeg tenkte inne så mye over det.

Så gikk jeg på toalettet...

jeg var seriøst brunsvart og min ellers feite hud så ut som en steikepanne med smør!! Jeg prøvde å gni det bort, noe som selvfølgelig ikke gikk. Helt forferdelig flaut! Så ut som Ross når han tok spraytan i Friends 🙈

Anonymkode: 5c73d...759

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...
På 30.10.2018 den 1.48, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde rotet bort mascaraen min, men heldige meg fant en gammel en. På med mascara, og jada...noen timer senere heftige, røde og kløende øyne. Rett på legevakta og fikk et tykt lag av antibiotika-salve på begge øyne,

Anonymkode: 473ac...e09

Høres kjent ut, bare at i mitt tilfelle var det utgammel sminkefjerner. Det ble en uke med kloramfenikol... Straffen for å bruke mascara så sjelden at sminkefjerneren også "dør" - dvs. strengt tatt var den vel i live. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å bruke sytråd som tanntråd. Blandet også sand med vann og brukte det som ansiktskrubb en gang, ble vel ikke så bra akkurat :D

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 14 og ville ha litt mørkere øyenbryn. (Er i utgangspunktet blond.) Hadde ikke hørt om brynskygge, så klinte på masse svart maskara. Da jeg var ute, møtte jeg på en bekjent som faktisk ikke kjente meg igjen. Har ikke prøvd det siden.

Hjemmefarging av hår er et annet kapittel som jeg ikke en gang vil begynne med.. Har hatt grønnsvart, gulrotfarget, spraglete, de merkeligste farger. Nå er det mørkeblondt, og det skal det fortsette med.

 

Anonymkode: 73b8d...6ca

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh denne tråden er så festlig! Faktisk gjør jeg ikke så mye dumt nå for tiden, skulle ønske jeg hadde noe å bidra med.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden fikk meg til å tenke på klassebildet mitt fra 7'ende. Svart overdel, illa-brunt hår, hvit hals og brunt ansikt, turkis øyeskygge og brun leppestift. Så fin jeg følte meg. Gremmes hver gang jeg ser det bildet på veggen.

Anonymkode: 29ac8...1ef

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Annonse

For en underholdene tråd! :fnise: *venter i spenning på flere stakkarslige uhell*

Jeg gjorde selv noe med håret mitt som ikke var så veldig lurt.. I tenåra plaget disse mørk blonde babyhårene i panna meg noe fryktelig, de la seg alltid ned mot huden og jeg følte ikke det så pent ut. En morgen tok jeg en liten saks og klippet dem rett av, over langs hele panna. Så mye finere det ble, endelig følte jeg meg fin! Helt til de så smått begynte å vokse ut igjen... så man meg fra siden var det jevnt med små pigger langs hele hårfestet der! Og hårene vokste jo ikke ut igjen som myke babyhår nei, de var pinnstive så da måtte jeg jo fortsette å klippe :alice: Jeg gjorde dette en stund og fikk meg etterhvert kjæreste. Altså; den indre panikken da han koste med håret mitt og jeg ba en stille bønn om at han ikke skulle dra hånda over panna mi, men joda.....

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Tannkrem på kviser. Natten over. Svie og oransje hud dagen etter 

Anonymkode: 121e2...386

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest førstedamen

I fjor fikk jeg ny ansiktskrem i julegave. Brukte den daglig i 6 måneder, men huden min ble bare mer og mer kvisete og jeg har fet hud fra før. Hadde søsteren min på besøk og jeg sa hun bare skulle låne div produkter om hun ville. Når vi stod på badet ilag lurte hun på om det var noen grunn til at jeg brukte body butter i ansiktet. Nei, dette er ikke body butter sier jeg (var så sikker i min sak at jeg ikke leste på etikken engang). 

Tre uker senere er jeg på Gardermoen og ser kremen jeg trodde var ansikts krem på salg, og på et stort skilt sto det body butter 119,-

Leste på krukka når jeg kom hjem, så jeg har definitivt brukt body butter i ansiktet i over et halv år! 

Nå noen måneder etter er huden endelig kvisefri igjen. 

Skal slutte å være så påståelig mot lillesøster.... 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2019 den 23.41, AnonymBruker skrev:

Tannkrem på kviser. Natten over. Svie og oransje hud dagen etter 

Anonymkode: 121e2...386

Oransje hud av tannkrem?  Har brukt det mange ganger på kviser, aldri blitt oransje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Har vel ikke gjort noe rarere enn alt som er nevnt allerede. Hadde heldigvis en storesøster som gjorde alle feilene for meg. 

 

Men har lært en ting av denne tråden. Hvis (når) min datter kommer med en eller annen fiks idé, skal jeg ikke si nei og dytte henne til å gjøre noe på trass. Jeg skal heller vise henne denne tråden. 😂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å vaske håret med babyolje en gang, det var ikke så lurt. Tror jeg var 14.

Anonymkode: 5b454...717

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...