Chica Skrevet 7. februar 2007 #241 Del Skrevet 7. februar 2007 Var litt morsomt en dag i sommerferien da både sambo og jeg våknet opp og hadde vært på febrilsk kjolejakt på Mallorca. Vi var på Mallorca med et vennepar, og i drømmen hadde han og kameraten vår vært på jakt etter kjole til meg, men fikk ikke noe hjelp i butikkene. Samme natten drømte jeg at jeg og venninna mi var innom masse butikker, men ingen forsto noe av det lille jeg kan på spansk. De visste meg noen kjoler, den ene styggere enn den andre... Lo godt begge to dagen etterpå når vi våknet og snakket om drømmene våre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 24. februar 2007 Forfatter #242 Del Skrevet 24. februar 2007 Nå er det under 4 måneder igjen! I dag var vi og tittet på btrudgomklær, og det er en meeeeget annen opplevelse enn å titte på brudeklær- Brudeklær: Gå i 5-6 ulike butikker. Prøve MANGE kjoler i hver butikk, gå tilbake til et par av butikkene og prøve igjen. Ta bilder og studere de ulike kjolene mot hverandre. Prøve en kjole ENDA en gang, og tilslutt bestille denne. Som ikke egentlig lignet på det den kommende brud TRODDE hun ville ha... Brudgomklær: Gå til butikken der brudekjolen er bestilt. Manne si "prøve noe som passer til kjolen hennes?" Han sier han liker sånn ca stilen på dukka i vinduet. Dette er nemlig en sjakett, som er det den kommende brudgom trodde han ville gifte seg i. Ok, dama finner frem de klærene dukka i vinduet har. Mens han kler på seg dette prøver den kommende bruden sko, og finner ut at heller ikke skomessig vil hun ha det hun trodde hun ville ha (men har muligens valgt sko??? Dog, ikke kjøpt, bare lagt tilside) Når mannen er vel påkledd kommer han ut, står forran speilet, ser på seg selv, og sier at jo, dette likte han. På damens oppfodring prøver han flosshatt til, men legger denne fort bort. Men jo, dette likte han. Han skal tenke litt (på det rent praktiske, egentlig, om å leie klær i en butikk i Bergn når vi skal gifte oss i Ålesund...) Ja, for vi spurte om prisen, som var i underkant av 3000 kroner. Jaaaa, men vi gifter oss i Ålesund sier jeg.. "er det noen gjester som kan ta med for dere da?" (Selger de ikke brudgomklær? Fikk meg ikke til å spørre om det...) De har også dette merket på brudebutikken, den store, i Ålesund, så det er mulig de kan skaffe det der, om vi ikke fikiser noe med å få det oppover, og ned igjen, ettersom vi drar ie uke før, og neppe returnerer før et par uker etter... Men, det var det! Han titta på det andre i butikken, men nei, ville ikke ha helt svart bukse, ville ikke ha lys vest, ville ikke ha hatt, og ville ikke ha... nei, han ville ha det han hadde på. Så, når han bare har bestemt seg, noe som handler om praktiske ting mer enn om han vil ha dette, skal han tilbake og bli målt for størrelse, og det er visst det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 7. mars 2007 Forfatter #243 Del Skrevet 7. mars 2007 Og nå er kjolen min kommet til butikken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 7. mars 2007 #244 Del Skrevet 7. mars 2007 Og nå er kjolen min kommet til butikken ← Så morsomt! skal du prøve den nå, eller skal du vente til nærmere bryllupet for å ta de siste tilpassingene? gleder meg til det blir min tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 7. mars 2007 Forfatter #245 Del Skrevet 7. mars 2007 aner ikke jeg , chica. skrev en tråd med omtrent de spøsmålene inne på "bryllup", for jeg har ikke gjort dette før, og vet ikke jeg hva som er meninga... Men, jeg har jo mulighetne til å spørre Linn3c, om hun ikke er helt borte i ammetåka, om hun husker hvordan man gjør dette. (ikke at hennes kjole kom fra der min kommer fra da, så det hjelper kanskje ikke...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 7. mars 2007 Forfatter #246 Del Skrevet 7. mars 2007 Dumt av meg å ikke spørre, men jeg fikk liksom ikke summa meg... "du får nå avgjøre, om du vil komme inn en dag og prøve" sa hun. Jeg må jo før eller siden prøve den, den skal jo tilpasses, syes inn etc... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 7. mars 2007 #247 Del Skrevet 7. mars 2007 Ville dratt og prøvd den jeg, og så spørre hvor lang tid de trenger til tilpassing og når du skal komme og prøve igjen før tilpassingen. Greit å få prøvd den nå i tilfelle noe skulle være helt galt eller noe sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 7. mars 2007 Forfatter #248 Del Skrevet 7. mars 2007 Ja, det er jo greit å få prøvd den nå. Spennende. Usikker på hva jeg skal gjøre med tanke på det med at vi skal kjøre 35 mil med kjolen for å komme til fest-stedet... Funker det å legge den pent i baksetet og kjøre avsted, eller blir den så skrukket at den skulle vært fraktet oppover i god tid, og "fikset"? Må spørre dem om det også... om hvor mye den "tåler" av frakt, og hvordan den kan fikses, om det holder å henge den over badekaret, slik noen foreslå en annen plass jeg var (men det var jo en annen kjole) eller om det vil gjøre mer skade enn gavn... Tror ikke mamma er så frista av å stryke den... men noe må vi vel fikse... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #249 Del Skrevet 12. mars 2007 Så var det det store undertøysspørsmålet... Jeg er klar på et par ting, det må være stroppeløst. Det skal være hvitt (eller, altså "off-white" funker også, jeg har ivoryfarget kjole, men kaller den "hvit kjole") og det skal være nytt. Trykka på reklamen her på KG, og falt litt for den serien som er vist i reklamen, angel curves. Så dog for meg at det gjerne skal være sånn "korsettlignende" på en brud. Men kjolen krever ikke korsett, så jeg kan kanskje likegjerne ha bh (stroppeløs) og truse, og kanskje strømpeholder (mest for pynten da)? Sånnsett omtrent slik som hun som ligger i den reklamen på toppen her da. Men så innbiller jeg meg at dette kanskje ikke er helt "brud"? Også, akkurat nå slår deg meg at å diskutere undertøyet mitt åpent ikke egnetlig er helt normalt? Hmm... Forresten må jeg ikke glemme at de la tilside de skoene på brudebutikken, og jeg har glemt å gå tilbake (eller å prøve sko andre steder for den del) Men jeg SKAL vel snart tilbake, og prøve kjolen MIN Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 15. mars 2007 Forfatter #250 Del Skrevet 15. mars 2007 Kjeda meg på jobb, og tok et bildesøk på google, og fant det jeg aldri gør har funnet.... link til et modellbilde av KJOLEN MIN! http://www.anjas-brautstudio.de/___braut/ginnis.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 15. mars 2007 #251 Del Skrevet 15. mars 2007 utrolig vakker kjole!!! Jeg brukte også lang tid på å finne bilder av min kjole på nett. Ble så lykkelig da jeg fant det. Endelig å kunne vise den til noen uvalgte uten å måtte vise bildene av meg selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 25. mars 2007 Forfatter #252 Del Skrevet 25. mars 2007 Ja, det er nettopp det, jeg hadde ikke noe lyst å legge ut bilde av MEG i kjolen... Nå sitter jeg og lager invitasjoner, og min kjære skal jo hjelpe til... Det nærmer seg påske med stormskritt, og da skal de leveres/sendes. Vi besluttet å håndskrive teksten, og jeg angrer så smått allerede. Jeg har ikke verdens peneste håndskrift, og det tar tid/er slitsomt. 5 invitasjoner er vel skrevet nå, og da er det altså ca 50 igjen... (og deretter må alle delene monteres/limes. Ikke alle kortene er kuttet opp heller, mangler vel 15-20 stykker tror jeg) Noe skal min kjære hjelpe til med, bla monteringen, men ettersom jeg satte ham til å lage ei enkel informasjonshjemmeside der vi kan legge veibeskrivelse, ønskeliste etc, samt har bedt ham ta et par telefoner og fremskaffe navn på samboerene til enkelte av gjestene på hans side, så er han på en måte litt opptatt... Mye arbeide med dette! Min kjære synes dessuten at vi skal ha et lite følgebrev (DET skal i alle fall være maskinskrevet) siden ikke alle har tilgang på internett (besteforeldene våre i alle fall, og muligens enkelte av de eldste tantene) Men det er relativt fort gjort, siden det bare skal printes i mange eksemplarer, og legges ett i hver konvolutt. Der skriver vi også adressa til hjemmesida (og, han er av den forsiktige typen, så brukernavnet og passordet de må bruke også...) samt adresse for dagen i alle fall (kart/veibeskrivelse på hjemmesida) og gjerne AT ønskelista er på Tilbords, mens på nettsida er det link til den. At vi kan tilby overnattning for de som trenger det, detaljer på nett (eller telefon selvsagt) (småbekymrer meg litt for denne, for vi har ikke fått bekreftet av min onkel at han kunne fikse det enda, og da jeg søkte på hoteller i byen for å finne en plass for VÅR bryllupsnatt sto det på alle bookingsidene at de var utsolgt hele helga? Vel og merke kommer det en bøling fra Oslo til byen den helga (Aafk-VIF er satt opp dagen etter vi gifter oss) men likevel... Bekymrer meg sånnsett også for vår bryllupsnatt jeg da... er ikke så aktuekt med kjellerstua til mamma og pappa akkurat den natta! Må jo være mulig å finne en plass på hotell, skal kontakte dem jeg. Så mye å tenke på. Ikke får jeg det som jeg hadde tenkt med navnebytte heller (må bytte navn før vi gifter oss for å få nytt navn i pass til bryllupsreisen) og dette utløste at vi begynte å vurdere nettopp bryllupsreisen på nytt, og vet ikke helt hvor vi skal dra engang! Og det er under 3 måneder til bryllupet! Vi har mye å gjøre fremover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 25. mars 2007 #253 Del Skrevet 25. mars 2007 Er vel greit å få booket hotell hvis dere vet dere skal ha hotellrom ja. Skal dere ha bryllupssuite? Ser for meg at vi kanskje bare tar vanlig hotellrom, blir vel bare å stupe i seng sent på natten for å opp igjen på søndag og være sosial med familie før de reiser hjem igjen. Men - er en til som må få være med å bestemme, og det har vi ikke rukket å snakke om ennå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 25. mars 2007 Forfatter #254 Del Skrevet 25. mars 2007 Vet ikke helt... vi trenger ikke sånn der "champange og jordbær" servering (spesielt siden jeg ikke drikker champagne...) så det er egentlig bare ei god seng vi trenger... og gjerne en god frokost når vi står opp, for deretter å være sosiale ja, inntil vi drar på bryllupsreise. Jeg sliter EKSTREMT med bryllupsreisen, synes den burde vært bestilt for LENGE siden, og aner ikke hvor vi skal dra! Vi hadde "nesten bestemt oss" for Frankrike, men jeg synes det ville være så mye enklere med en "reisebyråferie" enn å bestille alt mulig selv, vi har aldri vært på "sydentur". Men, til frankrike finnes kun en chartertur, som har avreise som ikke passer for oss, og dessuten ikke inkluderer Paris, som var planen vår. Så begynte jeg å spekulere i Egypt igjen, og fikk min kjære nesten med på at det kunne være aktuelt, helt til jeg leste her inne at det ikke er 35 grader, men 50! som er å forvente, og da tør vi nok ikke, dessverre Og da er jeg helt skrapa tom for ideer om hva vi skal gjøre, og det er 3 måneder igjen, og det begynner å haste! Hans ønsker er "gjøre deg glad, uten å ha det for ubehagelig selv", og vi tenker gjerne "sol og bad" i 2 uker, helst med avreise mandag-onsdag uken etter bryllupet. Og... det finnes tusenvis av steder, og jeg ANER IKKE da jeg ikke har noe erfaring i dette. Jeg vet at jeg ikke vil til de landene der standarden er lav, sånn Bulgaria og sånn sto det det på. Jeg vil ha bra standard, dette er tross alt bryllupsreisen vår. Det skulle gjerne vært litt "eksotisk" også, (ikke den delen av Spania der du treffer naboen på butikken hvor de selger brunost, liksom) men ikke blakke oss helt. Sitter her med 5-6 kataloger, og er ekstremt frusrtert! Dette skal liksom være koselig, men jeg blir bare så stressa, frustrert og oppgitt... Sendte mail til ulike hoteller i Ålesund, angående bryllupsnatta da, så det ordner seg vel, det finnes i alle fall noen som har ledige rom, og vi trenger ikke allverden. Men, det var denne reisa.... åååhhhhh! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 25. mars 2007 #255 Del Skrevet 25. mars 2007 Må ikke være charterferie for at et reisebyrå kan legge opp ferie til dere. Hva med noen dager i Paris før dere drar til et sted på rivieraen hvor dere kan ha badeferie? Så får dere både by, sol og strand? (Men - var 30 grader sist jeg i Paris i juni, og lenger sør i landet var det over 40 grader, men var litt ekstremt den sommeren da) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lano Skrevet 25. mars 2007 #256 Del Skrevet 25. mars 2007 Skulle til å foreslå det samme som Chica. Eventuelt kan dere jo fly Norwegian til Paris, være der noen dager, ta toget til Nice/rivieraen og så fly Norwegian hjem igjen derfra? Skulle ikke være altfor kinkig å fikse selv? Sånn i chartersammenheng så har jeg hørt veldig mange som skryter Sicilia, det er vel flere av turoperatørene som har turer dit? Det er både vakkert, avslappende, sol&strand og samtidig litt mer eksotisk enn Gran Canaria? Morsomt å følge med på deg og planene deres! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 25. mars 2007 #257 Del Skrevet 25. mars 2007 Og ikke la deg skremme av at det var varmere i sør-Frankrike enn i Paris, blir noe helt annet når man kommer ved kysten og får litt bris fra sjøen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #258 Del Skrevet 26. mars 2007 Takk for gode råd, jeg skal ta dem med i bakhodet når vi skal planlegge videre. Så snart jeg kommer meg hjem fra jobb da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -eline- Skrevet 26. mars 2007 #259 Del Skrevet 26. mars 2007 Og ikke la deg skremme av at det var varmere i sør-Frankrike enn i Paris, blir noe helt annet når man kommer ved kysten og får litt bris fra sjøen. ← Skulle til å si det samme, byferie på sommerstid føles gjerne mye varmere enn ferie ved havet Håper du finner utav det Malama, kontakt et reisebyrå om du ikke føler deg sikker nok til å booke alt separat selv, de på reisebyrået kan fikse det aller meste akkurat som du vil ha det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #260 Del Skrevet 26. mars 2007 Mm... byrå er muligens litt betryggende, men jeg har fått gode råd og konkrete anbefalinger i "brullyupsreise" tråden jeg la på reiseliv, så kanskje vi klarer det selv også... Om jeg klarer bestemme meg da... Har lyst til Frankrike. Og til Malta, det så jo DEILIG ut. Og egentlig til Egypt, men det er for varmt. Og Italia. Og egentlig var jeg veldig fornøyd med det ene alternativet vi fant på Kreta også... Målet er jo bare å slappe v og være sammen og nyyyyyte livet som nygifte, og hvile ut før vi skal på jobb igjen... Og det tror jeg vi kan gjøre alle disse stedene... Så da er det å velge da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå