Smørblomsten Skrevet 21. juni 2006 #1 Skrevet 21. juni 2006 Noen som vet hvor man får kjøpt et sånt speil man henger på nakke-støtta der babyen sitter? Greit å ha litt oversikt når man kjører alene med babyen og slipper stoppe for å snu seg osv... Har ikke sett det hverken på Babyshop eller Barneverden her i Oslo...
Kosejenta Skrevet 21. juni 2006 #2 Skrevet 21. juni 2006 Sist jeg var på Babyshop på Ryen hadde de der. Vurderte å kjøpe,men det forsvant i kaoset
*Emma* Skrevet 21. juni 2006 #3 Skrevet 21. juni 2006 (endret) Mener de har sånne på Barnetrend Kjenner hun som driver butikken og det er så greit å handle derfra. Jeg bestilte varer en sein tirsdag kveld og hadde varene torsdag morgen De har masse annet kuult også!! Endret 21. juni 2006 av *Emma*
Smørblomsten Skrevet 21. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 21. juni 2006 Mener de har sånne på Barnetrend Kjenner hun som driver butikken og det er så greit å handle derfra. Jeg bestilte varer en sein tirsdag kveld og hadde varene torsdag morgen De har masse annet kuult også!! ← Ja det har du rett i, er også veldig fornøyd m Barnetrend, har bestilt der før. Men akkurat det bamsespeilet var ikke helt hva jeg tenkte, er liksom ute etter noe 'annet'
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2006 #5 Skrevet 21. juni 2006 du finner det i alle baby-utstyrsbutikker. alle som selger bilstoler, leker, babyting diverse
Smørblomsten Skrevet 21. juni 2006 Forfatter #6 Skrevet 21. juni 2006 Hmm, så rart. Er jeg blind!!? Har lett både på Babyshop + Barneverden.... Får se bedre etter neste gang da Noen som vet hva et sånt speil koster? Gjerne et sånt aktivitets-'teppe' som ikke bare fungerer som speil, men kanskje m noen lommer, figurer på osv
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2006 #7 Skrevet 21. juni 2006 Hmm, så rart. Er jeg blind!!? Har lett både på Babyshop + Barneverden.... Får se bedre etter neste gang da Noen som vet hva et sånt speil koster? Gjerne et sånt aktivitets-'teppe' som ikke bare fungerer som speil, men kanskje m noen lommer, figurer på osv ← Du må SPØRRE dem vet du, ikke bare se. Et slikt minispeil koster 129 kroner. Jeg har sett dem overalt Men det er et vanlig, kjedelig speil. SKal du ha de litt mer morosmme, så er det pandaspeilene og bamsespeilene, de koster rundt 250, om jeg ikke husker feil.
Gjest HB Skrevet 22. juni 2006 #8 Skrevet 22. juni 2006 Vi har kjøpt speil på Bil-Extra vi. Et slikt som er beregnet å sette utenpå bilens sidespeil når man kjører med campingvogn. Fungere utmerket. Husker ikke prisen, men det er sikkert billigere enn i en barnebutikk. Hilsen Lille meg
Engel Skrevet 22. juni 2006 #9 Skrevet 22. juni 2006 Hmm, så rart. Er jeg blind!!? Har lett både på Babyshop + Barneverden.... Får se bedre etter neste gang da Noen som vet hva et sånt speil koster? Gjerne et sånt aktivitets-'teppe' som ikke bare fungerer som speil, men kanskje m noen lommer, figurer på osv ← Det er ikke alle som har sånne speil nei, men har sett sånn aktivitetsteppe med speil på Babyshop tror jeg. MEN: De speilene blir hengende for lavt når du går over til større bilstol, så jeg ville satset et annet. Vi kjøpte et i barnebutikk i Sverige som kan festes på nakkestøtten i baksetet. Finner ikke link til det nå, men vet at en norsk nettbutikk har hatt speilet.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #10 Skrevet 22. juni 2006 Vi har kjøpt speil på Bil-Extra vi. Et slikt som er beregnet å sette utenpå bilens sidespeil når man kjører med campingvogn. Fungere utmerket. Husker ikke prisen, men det er sikkert billigere enn i en barnebutikk. Hilsen Lille meg ← dette må du ikke finne på bruke om det er vanlig speilglass i det, da knuses det ved en kollisjon. Du må briuke speil som er av samme materiale som de speilene på babylekene.
Gjest HB Skrevet 23. juni 2006 #11 Skrevet 23. juni 2006 dette må du ikke finne på bruke om det er vanlig speilglass i det, da knuses det ved en kollisjon. Du må briuke speil som er av samme materiale som de speilene på babylekene. ← Et speil vil ikke knuse uten at det blir utsatt for krefter. Speilet vårt sitter midt i bilen og er dermed plassert på det sikreste stedet i en bil. Ergo vil bilen være relativt ødelagt på det tidspunktet speilet knuser, og da bør man vel heller bekymre seg for knuste bilvinduer som er mye nærmere barnet enn det speilet er. Hilsen Lille meg
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2006 #12 Skrevet 23. juni 2006 Et speil vil ikke knuse uten at det blir utsatt for krefter. Speilet vårt sitter midt i bilen og er dermed plassert på det sikreste stedet i en bil. Ergo vil bilen være relativt ødelagt på det tidspunktet speilet knuser, og da bør man vel heller bekymre seg for knuste bilvinduer som er mye nærmere barnet enn det speilet er. Hilsen Lille meg ← speilet blir nok utsatt for temmelig mange g-krefter i en kollisjon. det gjelder også ruter, selvsagt, men jeg tror det er forskjell på splintring av bilglassruter glassplinter fra et speil. der ruteglasset splintres og "ryr sammen", tror jeg speilglass splintres i hvasse biter. SÅ jeg tror kanskje man heller skal bekymre seg om spisse speildeler som farer veggimellom i bilen enn ruter som bare "ryr sammen"
Tusenfryd Skrevet 27. juni 2006 #13 Skrevet 27. juni 2006 (endret) Vi kjøpte et på Fru Lyng og det var 129,- jeg kunne brukt på sjokolade eller is i stedenfor. Vi har stasjonsvogn og dette speilet skulle festes i bakruten og babyen ble en pitteliten lys flekk langt der borte. Hadde ikke sjans å se om ungen så ut av vinduet, hang forover med hodet og sov eller hva... Nå kjøper jeg på Barnetrend. De ser ut som de kan tres på nakkestøtten, er store og gode og viser det jeg vil se. Endret 27. juni 2006 av Tusenfryd
Windy Skrevet 27. juni 2006 #14 Skrevet 27. juni 2006 Hos Alexi.no har de et mer vanlig speil til å feste på nakkestøtten!
Tusenfryd Skrevet 27. juni 2006 #15 Skrevet 27. juni 2006 Hos Alexi.no har de et mer vanlig speil til å feste på nakkestøtten! ← Men dette er også et ganske lite speil... hmm... tror jeg går for det hos Barnetrend.
Smørblomsten Skrevet 27. juni 2006 Forfatter #16 Skrevet 27. juni 2006 www.alexi.no er jo virkelig en bra side!!! Takk for at jeg fikk vite om den Har allerede laga meg DEN ønskelista der PS: der har de også samme speil som på Barnetrend!
kitekatt Skrevet 27. juni 2006 #17 Skrevet 27. juni 2006 Hva hvis man ikke har nakkestøtte i baksetet da? Noe alternativ?
Smørblomsten Skrevet 27. juni 2006 Forfatter #18 Skrevet 27. juni 2006 Hva hvis man ikke har nakkestøtte i baksetet da? Noe alternativ? ← Ja leste at det følger med sånne tunge 'lodd' som vil holde speilet på plass over 'kanten'
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå