Gå til innhold

Passer du ofte dine tantebarn?

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Hei!

Jeg er tante til 13 stykker.

Det er utrolig kjekt å kunne få passe de du er tante til.

Blir du ofte spurt om å være barnevakt?

Jeg ble spurt ofte før, men nå begynner de å bli så store at de ikke trenger barnevakt.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har ikke tantebarn :sur:

*sender noen småstygge tanker til Pinacolada* :forvirret:

Skrevet

Sambo er onkel til snart 9, men ettersom bare tre bor her i nærheten så blir det ikke så mye pass på dem.

Selv er jeg tante til en, men de bor også i en annen by så der får jeg heller ikke passet så mye på. Litt trist i grunn og jeg savner den lille gutten til tante masse. Skal snart reise på besøk. Det blir bra!

Skrevet

Var mye barnevakt før og det er jeg utrolig glad for. Er sikker på at det har bidratt til det gode forholdet jeg har til mine nieser og nevøer :)

Nå ser jeg meg som ferdig som barnevakt for tantebarn - nå venter jeg bare på at eldstesønnen min skal bli far og at jeg forhåpentligvis blir farmor om ikke så altfor mange lenge ... Da skal jeg bli verdens beste farmor :hjerter_rundt:

Skrevet

Har (foreløpig) ei niese og passer henne så ofte jeg får sjansen :) I og med at hun er den første i familien til begge sider i sin generasjon så har hun nok av besteforeldre, oldeforeldre, tanter og onkeler som meeeer enn gjerne vil passe henne ofte ;)

Gjest Mireya
Skrevet

Jeg har ingen tantebarn.

Håper nesten at det er en del år til jeg får det, også. ;)

Skrevet

Har i alle år hatt tantebarn boende med jevne mellomrom. Noen mer enn andre - pga lange avstander. Men noen av dem ble faktisk så tette at de nesten så på hverandre som søsken.

Har alltid kunnet bruke søsken/svogere/svigerinner som barnevakt/avlastning - og motsatt.

I sommerferiene valgte barna stort sett hvor de ville bo (har hytter i nærheten av hverandre) - og barna hadde tannbørster "alle steder".

Kusiner og fettere har nå masse glede av hverandre - og vi voksne har et veldig godt forhold til nieser og nevøer.

Skrevet

Gjør ikke det så ofte, men av og til...

nå er tantebarna mine spredd litt rundt i skandinavia så møter dem ikke så ofte, dessverre...

Gjest Grønn Frosk
Skrevet

Jag hat ett tantebarn, men jeg passer henne ikke så ofte. Det er som oftest besteforeldrene som blir spurt, men innimellom er det oss. Vi bor litt kontete til i forhold til henne, så det er forståelig at vi kanskje ikke blir spurt først :ler:

Men det er veldig hyggelig å passe ho da :)

Skrevet

Evelina: Du kan få være leketante ;)

Jeg passet før.. Men nå har søstra sluttet å spørre. Kanskje jeg har gjort en dårlig jobb ;) Tror faktisk det er over et år siden sist. Vel, hun har snart fire barn, så det er litt av en jobb når alle er våkne!

Gjest tante
Skrevet

Jeg bor 60 mil unna alle mine tantebarn så jeg har dessverre ikke fått passet dem nok. Og det er et savn å ikke få være ordentlig tante, men samtidig trives jeg best med å bo der jeg bor og jeg kan ikke få både i pose og sekk. Passer derfor på å være en skikkelig tante når vi treffes.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har dessverre ingen tantebarn, dvs. jeg er filletante til 2 men mora deres vil ikke at vi skal ha så mye kontakt.... :tristbla:

Mine unger har dessverre ingen gode tanter, det savner vi skikkelig!! Kanskje noen av dere kan steppe inn?? ;)

Skrevet

gjort det en god del før, og fremdeles en gang i mellom. Men litt sur for at foreldrene ikke er så flink til å passe mine barn igjen.. så da blir det mindre og mindre..

noen er bare så egoistiske som voksne og det er jammen mine søsken blitt :forvirret:

trist men en realitet.

Skrevet

Ja, jeg har mange tantebarn, og siden vi alle bor i samme nabolag går ungene ut og inn her. Vi bytter på å passe hverandres barn og det er kjempekjekt!

Skrevet

Har et tantebarn som jeg passer så ofte som mulig, han blir 4 i år, og har akkurat vært her et par dager.

I morgen skal jeg passe filletanteungen min for første gang alene, han er 2 mnd gammel. Gleder meg! :)

Passer og møter tantebarna så ofte som mulig!

Gjest Gjest
Skrevet

mye mens de var mindre, nå har de flyttet og blitt voksne. Trenger ikke tanta si så mye da. Veldig koselig å få lov å være tante, det er ikke alle søsken som lar deg få lov til det har jeg forstått.

Skrevet

Jeg passet ofte på mine tantebarn før. Men det har blitt svært lite nå. Grunnen er vel dem har blitt så store og hun lille er enda for liten.

Men vi er nå ofte hos hverandre da. Så ungene våres er ihvertfall gode venner alle sammen! :)

Skrevet

Passet niesen min masse før (minst en gang i uken), men nå er hun så stor at det er sjelden noe behov.

Mannen er onkel til 4 og disse har vi aldri passet, men nå er det ingen andre som passer de heller, da........mamma'n og pappa'n er alltid sammen med barna...

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Akkurat nå, faktisk! De på den andre siden passer jeg sjelden, siden vi bor langt unna hverandre.

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke hvis det kan unngås.

Rett og slett fordi vi i en periode var for snille, og fikk niesen min til overnatting plutselig vær eneste helg. Fikk aldri kost oss alene med våre egne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...