Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2006 #1 Skrevet 20. juni 2006 Må man kjøpe helseteppe til nyfødt? Finnes det babyhelseteppe? eller kan man bruke den vanlige? Må man også kjøpe pledd i tilleg til helseteppe? Finnes det babypledd? eller kan man bruke den vanlige? Hvor mange helsetepper og pledd bruker dere til nyfødt? takknemlig for alle svar.
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2006 #2 Skrevet 20. juni 2006 Jeg kjøpte både babyteppe og helseteppe, men fant ut at helseteppe er best så jeg har gått over til å bruke bare det. Grunnen er at i andre babytepper blir det så klamt. Jeg kjøpte et hos Simobutikken. Det var nydelig, men kjempevarmt. Babyen er helt våt i håret og klam på klærne. Med helseteppe er der litt "luftehull" som er med på å regulere varmen. Jeg kjøpte dem på Sparkjøp. Jeg har 3 stk som jeg bytter på. De andre babyteppene kan kanskje være bedre når det blir kaldere. En annen ting som er greit med helseteppe er å henge dem over kalesjen på vognen så babyen ikke får sol i øynene. Med andre tepper blir det litt for lukket.
Smiling Skrevet 20. juni 2006 #3 Skrevet 20. juni 2006 (endret) Hvis du har litt tid til termin, ville jeg absolutt anbefale deg å strikke (evt. overtale noen du kjenner til å strikke...) Nøstebarns babyteppe. Det er helt genialt: akkurat passe varmt og luftig for enhver anledning. Det er stort, så det kan brettes dobbelt når det trengs ekstra varme, eller enkelt når det er varmt eller man bruker dyne i tillegg. Det har store hull og skråstrikket (veldig enkelt, altså) og dermed veldig elastisk, så det er veldig fint til å pakke inn nyfødte som gjerne kan fekte så mye at de ikke får sove. Vi har brukt det hver eneste gang babyen vår har sovet siden han ble født for 10 måneder siden, og det er like fint :-) Du finner det på www.nostebarn.no, og oppskriften heter "mor signes babyteppe". Nå venter vi nestemann, og jeg må nok strikke et til, for storebror kommer til å bruke sitt lenge enda :-) Endret 20. juni 2006 av Smiling
IdaC Skrevet 20. juni 2006 #4 Skrevet 20. juni 2006 Jeg ble anbefalt om å kjøpe en del helsetepper og vanlige tepper, da det er vanlig å bruke dem både hjemme, på besøk og i barnevogn.
Gjest Mrs Lilja Skrevet 20. juni 2006 #5 Skrevet 20. juni 2006 Har helseteppe og mor signes babyteppe fra nøstebarn. Storfornøyd med begge deler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå