Gå til innhold

Mitt liv som kjæreste, student og stemor

Gjest Hilde79

Anbefalte innlegg

:vinke:

Hilde jo!

Bra høre at det har vært en vellykket tur. Hvor mange teaterforestillinger har dere fått med dere egentlig? Snakker du tysk?

Kjekt at mamma'n din kommer i helga da, så kan hun pleie deg litt. ;) God bedring iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hilde79
Hun er tilbake  :vinke:

Velkommen "hjem" til Bergen igjen! Virker som du har hatt en flott og opplevelsesrik tur, spesielt siden du kunne tneke deg å flytte dit  ;)  Blir kjæresten med da??

:vinke::)

Det er en stund til det eventuelt skjer. Har jo lyst til å skrive om arven etter Brecht i min masteroppgave... så hvorfor ikke gjøre det i Berlin ;) Kjæresten blir nok ikke med hadde det skjedd i dag, men om noen år..... kanskje ;)

:vinke:

Hilde jo!

Bra høre at det har vært en vellykket tur. Hvor mange teaterforestillinger har dere fått med dere egentlig? Snakker du tysk?

Kjekt at mamma'n din kommer i helga da, så kan hun pleie deg litt. ;) God bedring iallefall!

:vinke::)

Hmm.... vi så en forestilling hver kveld... dvs 6 forestillinger. Det blir man faktisk litt surrete i huet av ;)

Jeg har lært tysk en gang, utrolig hvor fort det ble frisket opp, tror ikke det blir et problem. Får dra på språkreise til min tante som bor i sør-Tyskland ;)

Mammaer er gode å ha når man er syke ja. Hun skal få lov til å lage mat til meg tror jeg ;)

:ler:

Og velkomstkomiteen står parat! ;)

Hihi :) Kjempekoselig!!!

Og en kjempestor klem med ønske om god bedring så fort som mulig såklart  :klem:

Edit:Skriveleif

Tusen takk!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde79

100 ting jeg må gjøre før jeg dør:

1. Gifte meg med min kjære

2. Reise rundt i Asia

3. Studere et år i utlandet, gjerne et litt eksotisk sted

4. Eie et hus eller en leilighet

5. Dra på by-ferier rundt i Europa

6. Få barn

7. Drive mitt eget teater/produksjonsselskap

8. Dra på safari i Afrika

9. Besøke en regnskog

10. Skrive en bok

11. Skrive et dramatisk verk

12. Regissere et stort, klassisk verk

13. Dra på operaen i Sydney

14. Bo i New York

15. Se et eller annet på Broadway

16. Besøke/bli trainee hos Wooster Group

17. Se Berliner-ensemblet (Utført)

18. Se Cirque du Soleil

19. Se Théâtre du Soleil

20. Trene slik at jeg klarer Stoltzekleiven på 20 minutter.....

21. Være elev ved International School of Theatre Antropology

22. Lære meg å klatre, og bestige et fjell

23. Trene dans

24. Løpe en marathon

25. Spille Hedda

26. Ta flere kurs hos Nancy

27. Ri på kamel

28. Finne et middel som utrydder kakerlakker

29. Se en forestilling av Odin Teatret

30. Fly i helikopter

31. Ta motorsykkellappen

32. Ta en mastergrad

33. Spise sushi på en sushibar i Tokyo

34. Ta med Fant over Besseggen

35. Sørge for at talentløse folk ikke får platekontrakt

36. Dra på motorsykkelferie med min kjære

37. Dra på seilbåtferie med min kjære

38. Dra på ferie med ei venninne, drepe en fyr, rane en bensinstasjon og kjøre utfor et stup

39. Arrangere en utstilling med mine fotografier, malerier og tegninger.... (må bare produsere noe først...)

40. Designe en veske-kolleksjon

41. Ta dykkerlappen

42. Lære japansk

43. Lage en dokumetar om noe uhyre interessant

44. Skaffe meg sunnere døgnrytme

45. Være stemme i en animasjonsfilm (Gjerne en Tim Burton film ;) )

46. Være programleder

47. Bytte ut senga med en maya-hengekøye

48. Dra på teltur med kjæresten......... (ja, vennen... for din skyld...)

49. Drikke sjampis på en fjelltopp

50. Ha sex i en tretopp

51. Ta med kjæresten på teaterhistorisk ferietur

52. En samtale med Richard Schechner

53. Bo i Berlin

Legg spesielt merke til at jeg allerede har utført nr. 17 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde79

En stund siden jeg har vært her inne nå. Noen ganger er det greit å gjøre noe annet, sånn for å få gjort noe... ;) Ikke bare det, jeg har hatt besøk av mamma, vært litt småsjuk og levert oppgave. Leverte i dag, det var ingen voldsomt viktig sak, den skal bare bestås. Men den skulle allikvel skrives. Jeg har også jobbet litt, vært på min første nattevakt, endelig kommet i gang etter opplæringen. Så da er jeg ett skritt nærmere hjemreise... vet ikke når det blir, om et par uker tenker jeg. Var meningen at min kjære skulle komme på besøk, men så dukket det opp noen av de kjipe, uforutsette regninene.... eller no... jeg drar i steden jeg. :)

Ellers har jeg blitt nominert til et lederverv, de er gale var det første som slo meg.. men jeg tar utfordringen. Ser frem til å begynne om jeg blir valgt.

Det var vel en liten oppdatering.. jeg vet ikke om jeg kommer til å være her så mye frem mot eksamen... de bli fort lite konsktruktivt...................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hilde. Der er du! :)

Åssen jobb er det du har begynt i?

Hehe,ja,jeg la merke til at du hadde gjenomførst nr. 17. Personlig gleder jeg meg mest til å høre om nr. 27,31,45 og 50. :ler:

Gooooood helg, :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hilde79
Hei Hilde. Der er du!  :)

Åssen jobb er det du har begynt i?

Hehe,ja,jeg la merke til at du hadde gjenomførst nr. 17. Personlig gleder jeg meg mest til å høre om nr. 27,31,45 og 50.  :ler:

Gooooood helg,  :klem:

Hei Malina :)

Jeg har begynt på bolig for døve funksjonshemmede, så nå er det tegnspråkkurs for alle penga ;) Ikke mine penger, da!

Hmm... det er flere som har nevnt nr. 50.... skjønner ikke det assa..... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Jobben høres forresten kjempe spennende ut. Og jeg kan faktisk en del tegnespråk, tro det eller ei. Familien jeg bodde hos i USA hadde en døv datter,så jeg lærte litt da. Men hun var ufattelig god til å lese på leppene, nesten så det var skummelt.

Lykke til med læringen, og den nye jobben da!

Planer om å gjennomføre nye mål snart? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde79

Planer om å gjennomføre nye mål snart?  :ler:

Tja... nr. 44 ligger ikke så dårlig an nå, men det kommer til å bli spolert i helga. Nr 50 kommer heller ikke til å skje, da min kjære ikke er tilstede... dessuten blåser det så mye nå... :sjenert:

...og når jeg tenker meg om... så er det ikke så mye gjennomførbart med det første.... hmmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hilde79
Innom for å oppdatere meg litt jeg :)

Håper du får en koselig søndag :klem:

Hei! Takk for det. En koselig søndag til deg og. En ekstra time har vi fått og ;)

:klem:

:innomåhilserpå:

Så morsomt med tegnspråkkurs da, kjekt å få med seg det. Vanskelig?

Håper du får en fin søndag. :rosasmil:

Halla på ræ!

Tegnspråk har en litt annen gramatikk, så det er litt forvirrende noen ganger! Man bytter om på subjektet og objektet, så det blir litt haltende nå i begynnelsen. Og når vi stiller spørsmål, så hører man det på tonefallet. Døve må bruke mimikk, og det blir liksom to bevisste bevegelse på en gang. Hendene og ansiktet.... Bekrefte, benekte og spørsmål... vanskelig når man i samme setning gjør alt på en gang.... Hodet og øyebryn går alle veier, og tegnspråklæreren lurer på hva vi i all verden prøver å si! Hehe... det er jo komisk da :ler:

Heeeeeeeeeeeeeeei! :klem:

Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaallaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :klem: Koselig å se deg her!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Hilde79

Ser på den kjipe turnusen min og jeg jobber 1. og 2. juledag... bæsj. Hvis jeg ikke får bytta må jeg dra tilbake til Bergen på morran 1.juledag. Faan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe du får bytta da, har du mange dager fri før jul da eller? (Jeg har fri heeeele jula i år, skal hjem til family'n :gledersegvilt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde79

Takk for :klem: folkens.

Jeg sitter å tenker på det. Det er nesten bedre å jobbe nyttårsaften assa. Kjæresten min jobber da uansett han og. Det er det minste av to onder! Det er det jeg kan tilby hvis ingenting annet funker. ;) Satt og var litt deppa i stad, men så tenkte jeg at jeg var glad for å at jeg endelig har fått jobb så.... Og jeg skal ikke akkurat jobbe på julaften, for DET hadde vært trist det. Da hadde jeg slutta om jeg ikke hadde fått bytta... nesten hvertfall!

Ordner seg nok! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...