Gå til innhold

Ber du til Gud om kveldene?


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Bellatrix
men dere som ber kneler dere på sengen, eller ber dere når dere ligger i sengen.

Jeg ligger i sengen.

Og noen ganger ber jeg på do, på bussen, i sofaen og i hagen også. Gud hører bønner uansett når og hvor det bes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
men dere som ber kneler dere på sengen, eller ber dere når dere ligger i sengen.

Jeg ber når jeg ligger i sanga. Det skulle ha tatt seg ut om jeg falt om i søvn på golvet mens jg lå på kne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er trygt og godt og avslappende å be. Ofte er jeg så trett at jeg sovner mens jeg ber kveldsbønn, men det tror jeg ikke gjør så mye. Jeg ber ellers også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som ber for deres kjære:

Hvorfor ber dere ikke heller for de som trenger det mest? Hvorfor prioritere dine kjære? Selvfølgelig er deres egne kjære mer verdifulle for dere selv, men for Gud er de da ikke mer eller mindre verdt enn noen andre. Er det ikke da egoistisk å be for sine egne? Husk bergprekenen: "Om du elsker de som elsker deg, er det noe å takke deg for?"

Selv er jeg ikke kristen, men synes nå Jesus har en del godbiter uansett, jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til dere som ber for deres kjære:

Hvorfor ber dere ikke heller for de som trenger det mest? Hvorfor prioritere dine kjære? Selvfølgelig er deres egne kjære mer verdifulle for dere selv, men for Gud er de da ikke mer eller mindre verdt enn noen andre. Er det ikke da egoistisk å be for sine egne? Husk bergprekenen: "Om du elsker de som elsker deg, er det noe å takke deg for?"

Selv er jeg ikke kristen, men synes nå Jesus har en del godbiter uansett, jeg da.

Hvordan vet du at de som ikke ber, ber for andre en sine nærmeste. Det går fint an å gjøre begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at de som ikke ber, ber for andre en sine nærmeste. Det går fint an å gjøre begge deler.

Skjønner ikke helt formuleringen din. De som ikke ber ber da ikke for noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Til dere som ber for deres kjære:

Hvorfor ber dere ikke heller for de som trenger det mest? Hvorfor prioritere dine kjære? Selvfølgelig er deres egne kjære mer verdifulle for dere selv, men for Gud er de da ikke mer eller mindre verdt enn noen andre. Er det ikke da egoistisk å be for sine egne? Husk bergprekenen: "Om du elsker de som elsker deg, er det noe å takke deg for?"

Selv er jeg ikke kristen, men synes nå Jesus har en del godbiter uansett, jeg da.

At jeg ber for mine nærmeste betyr ikke at jeg ikke ber for folk jeg ikke kjenner.

Skjønner ikke helt formuleringen din. De som ikke ber ber da ikke for noen.

Den skjønte ikke jeg heller. En ikke-bønn for de som sliter? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Ber dere til Gud før dere legger dere. Jeg prøver alltid å gjøre det. Det er litt vanskeligere nå siden jeg er samboer , og han er ikke kristen, så vi kan ikke be sammen. Jeg får det til uansett da. Han respekterer heldigvis min religion. Jeg ber som regel om beskyttelse fra ulykker, sykdom og andre ting som plager meg . Også ber jeg for foreldrene mine, samboer, venner osv. Noen ganger blir det en kjapp bønn, andre ganger lengre. Hva med dere, ber du til Gud og i såfall om hva?

Shema Israel:

Hør Israel. Herren er vår G-d. Herren er én!

Morgen og kveld.

Mvh. Knut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var vist litt trøtt der ja. Det skulle være; hvordan vet du at de som ber, ikke ber for både de nære, og de som har det virkelig fælt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hver kveld.

Pleier å takke for at jeg har en jobb jeg liker, at jeg har penger til mat og tak over hodet, at jeg har en far som fortsatt lever og at jeg har helsa i behold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

var vist litt trøtt der ja. Det skulle være; hvordan vet du at de som ber, ikke ber for både de nære, og de som har det virkelig fælt.

Det kan jo godt hende man gjør. Men om man nevner sin egen familie, blir det jo de som blir prioritert i bønnen. Du nevner ikke "de stakkars barna i Afrika" med samme spesifisitet som far og mor. Det er jo dessuten ens egen familie en ber for. En nevner ikke folk man ikke liker i samme grad som ens nærmeste. Selv ville jeg ikke nevnt min familie i det hele tatt om jeg skulle bedt, men heller be Gud om å gi hjelp der det trengs. Er det da nødvendig å nevne sine egne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Hvorfor skal jeg ikke be for mine nærmeste? Det er da helt naturlig at jeg ønsker dem alt godt og ber om velsignelse for dem. Jeg skjønner ikke at det skal være noe negativt i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor skal jeg ikke be for mine nærmeste? Det er da helt naturlig at jeg ønsker dem alt godt og ber om velsignelse for dem. Jeg skjønner ikke at det skal være noe negativt i det.

Poenget er at da gjør du DINE nærmeste viktigere enn ANDRES nærmeste. Det er jo helt klart det er naturlig å føle det slik, skulle bare mangle, men det er for meg egoistisk å prioritere mine nærmeste bare fordi JEG liker dem bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Vel, det finnes 6 milliarder mennesker på jorda. Jeg kan ikke navnet på alle, så det blir litt vanskelig å be konkret for hver enkelt på jorda. Men hvis du kaller meg egoistisk fordi jeg ber for mine nærmeste hver dag, så får du bare gjøre det. Jeg ber for deg også. ;)

Endret av Bellatrix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Vel, det finnes 6 milliarder mennesker på jorda. Jeg kan ikke navnet på alle, så det blir litt vanskelig å be konkret for hver enkelt på jorda. Men hvis du kaller meg egoistisk fordi jeg ber for mine nærmeste hver dag, så får du bare gjøre det. Jeg ber for deg også. ;)

:klappe: Godt sagt, Bellatrix! Jeg blir litt lei av folk som bare skal kverulere. Det er klart at man skal be for sine nærmeste uten å ha dårlig samvittighet. For det betyr jo ikke at man aldri ber for andre i denne verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

nei, jeg ber ikke om kvelden. Er mange år siden jeg gjordte det fast, men kan be ellers. Når som helst og hvor som helst. Kjører jeg bil alene henner det jeg sitter å snakker med Gud, sånn om allt og ingen ting :) Var nok "mer aktiv" før med både bønn og lovsang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...