Gå til innhold

Ber du til Gud om kveldene?


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

Hei alle sammen. Ber dere til Gud før dere legger dere. Jeg prøver alltid å gjøre det. Det er litt vanskeligere nå siden jeg er samboer , og han er ikke kristen, så vi kan ikke be sammen. Jeg får det til uansett da. Han respekterer heldigvis min religion. Jeg ber som regel om beskyttelse fra ulykker, sykdom og andre ting som plager meg . Også ber jeg for foreldrene mine, samboer, venner osv. Noen ganger blir det en kjapp bønn, andre ganger lengre. Hva med dere, ber du til Gud og i såfall om hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest baby-E

Jeg gjorde det da jeg var liten. Husker jeg ba om en hest o.l men også om at han måtte passe på alle mine kjære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det gjør jeg, ber fader vår, og ber en personlig bønn der jeg takker for alt, og ber om diverse jeg trenger hjelp med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Nei, er ikke religiøs. Men må si det står respekt av å tørre å be foran folk som ikke er kristne - bare positivt ment altså :) Har kjent et par som er kristne når de er med noen folk, og ikke kristne for å være kul i nærheten av andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei jeg ber ikke!

Har vel prøvd en gang. Men det ga meg ikke noe å gjøre det så jeg kunne like gjerne la vær. Nå tror ikke jeg direkte på Gud heller da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det hver kveld før... Men nå om jeg husker det så ber jeg til Gud og Engelene og Jesus og hjelpere våres osv. Egentlig så takker jeg dem bare for dem er der og passer på oss... Kan ikke si at det er å be da.. Eller kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_RPM_*

Det virker som dere tror på Gud da, om dere ber. Og bra er det om dere søker Ham av hele deres hjerte, for da skal dere finne Ham.

Personlig takker jeg Gud ofte når jeg har det godt, rundt meg er det godt, ser dette er Guds verk, og takker Ham for at Han er sånn og vil fortsette å være sånn. I min glede finner jeg Gud, men er jeg opprørt, er det som Han er langt vekke, men det er i mine tanker Han er langt vekke, jeg kjenner jeg trenger Ham, da ber jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grønn Frosk

Jeg gjorde det når jeg var liten. Men etter den tid har jeg sklidd litt vekk fra kristendom, så det føles ikke riktig lengre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender jeg prøver å slå av en prat med VårHerre, men ikke nødvendigvis om kvelden.

:Nikke:

Sjelden om kvelden. Ofte i bilen faktisk.

Og det blir aldri sånn høytidlig "Kjære Gud i himmelen-bønn". Mer dagligtale. Og jeg regner med at Han vet at det er Ham jeg snakker med når jeg gjør det.

Noen ganger blir det bare "takk" eller "hæ? Hvorfor i alle dager??". Andre ganger blir det lenger, som en samtale der den ene ikke svarer helt på samme måte.

Men det er alltid stille bønn, har ikke behov for å si det høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Nei, har ikke behov for det. Aldri gjort det. Eller jo når jeg var liten ba min mormor for meg. Også husker jeg at jeg ba om at dukkene mine skulle bli levende. Det skjedde jo selvfølgelig ikke og jeg sluttet å tro. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Jo, jeg ber. Jeg liker å be, føles som jeg får litt kontakt med meg selv og det jeg er glad for, lei meg for, ønsker osv. Jeg tenker ikke på det på en direkte kristen måte, jeg tenker at det er "makt i foldede hender". Med det mener jeg at for å være riktig glad for noe (for å få/nyte/befries fra, noe) må man vite hva man vil, hva man ønsker. Å sette ord på ting er bra tror jeg. Man er ikke rikere enn sine drømmer. Jeg tenker noen ganger på det å be, som å drømme.. Det er en fin ting, jeg er glad for at jeg gjør det, selv om jeg kaller meg agnostiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det skjer i perioder. Nå er jeg i en periode hvor jeg har begynt å be om kvelden igjen. Men disse kveldsbønnene blir ofte litt raske, da jeg som regel vil sove.

De mer dype bønnene gjør jeg på et tidspunkt hvor jeg har god tid. Det er gjennom disse bønnene jeg egentlig vokser mest i kristenlivet mitt. Det er forresten en stund siden jeg har bedt på denne måten. Ble inspirert til å gjøre dette igjen nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bellatrix
ja det gjør jeg, ber fader vår, og ber en personlig bønn der jeg takker for alt, og ber om diverse jeg trenger hjelp med

Jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Morgenbønn

Bordbønn

Kveldsbønn

Dette ber vi. Kveldsbønn med eldstejenta vår og da sitter hun i senga si og folder hendene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...