Heidik Skrevet 14. juni 2006 #1 Skrevet 14. juni 2006 Har ei datter på 15 år som er mye på internett og MSN på kveldene, vi er uenige om hvor lenge hun får holde på når det er skole dagen etter. Har dere en fast tid dataen må være avslått, eller får h*n bestemme selv? Heidik
sEnsAtion Skrevet 14. juni 2006 #2 Skrevet 14. juni 2006 Dere bør sette grenser hos en femtenåring. Men klokkeslett må bli noe dere må finne sammen, det viktige er at dere setter en fast grense som følges. Jeg vet om en jente som ikke fikk grenser da hun var ungdom, som hadde altfor snille foreldre, og de foreldrene lever i et mareritt nå.
måvite Skrevet 15. juni 2006 #3 Skrevet 15. juni 2006 Jeg vet om en jente som ikke fikk grenser da hun var ungdom, som hadde altfor snille foreldre, og de foreldrene lever i et mareritt nå. Ehh hvorfor har de et helvete nå? Når ungen er 18 kan de be h*n flytte å klare seg selv og det burde vel modne vedkommende????? Min erfaring er å sette grenser som kan tolereres fra begge sider ellers blir det bare løgner og unnaluring.
Brunhilde Skrevet 15. juni 2006 #4 Skrevet 15. juni 2006 Jeg hadde, og har ikke, noen spesiell grense når det gjelder tid på data for min 16-åring. Det jeg forlanger er at h*n skal stå opp for egen maskin og ikke være sur og uopplagt om morgenen. Fungerer fint hos oss.
Saeria Skrevet 15. juni 2006 #5 Skrevet 15. juni 2006 (endret) Ehh hvorfor har de et helvete nå? Når ungen er 18 kan de be h*n flytte å klare seg selv og det burde vel modne vedkommende????? ← Det er nok enklere sagt enn gjort, og uansett vil foreldre som har voksne barn som f.eks. vanker i et belastet miljø, være bekymret og redd for barnet sitt og gjøre det de kan for å hjelpe det. Endret 15. juni 2006 av Saeria
LilleBille Skrevet 15. juni 2006 #6 Skrevet 15. juni 2006 Min 16 åring har ikke noen spesielle grenser. Nå er han såpass aktiv - med organisert trening 4 ganger i uken - i tillegg til sosial omgang med venner - at det begrenser seg selv. Men er han hjemme - og etter lekser (som også gjøres på maskin/leveres via nett etc) - står gjerne maskinen på - enten for "aktivt bruk" eller i tilfelle noen "roper" - evt. har han den på fanget - når han ser på tv etc.
Nabodama Skrevet 16. juni 2006 #7 Skrevet 16. juni 2006 Jeg hadde, og har ikke, noen spesiell grense når det gjelder tid på data for min 16-åring. Det jeg forlanger er at h*n skal stå opp for egen maskin og ikke være sur og uopplagt om morgenen. Fungerer fint hos oss. ← Sånn er det hos oss også.
Gjest gjest1 Skrevet 16. juni 2006 #8 Skrevet 16. juni 2006 Min søster på 14 får maks sitte på maskinen en time daglig. Det samme gjelder hun på snart åtte. Den yngste evner å være med venner osv, mens den eldste har en lei tindens til å plante seg foran maskinen. Med vektproblemer i tillegg er ikke dette noe våre foreldre ønsker, så derfor ble dette innført (hun vet ikke om årsaken selvfølgelig)
Trebarnsmor Skrevet 16. juni 2006 #9 Skrevet 16. juni 2006 Jeg har en datter på snart 10 år. Hun får være litt på dataen om kveldene. Men hun er ikke på den hver dag. Det var en periode det ble for mye. Og vi måtte sitte foten ned. Hun driver på med hjemmeside og forskjellige ting. Og vi sitter noen ganger å ser sammen.
Gjest Ava Skrevet 16. juni 2006 #10 Skrevet 16. juni 2006 Min 15-åring får bruke PC`en sin så mye han vil - dersom han får gjort leksene og klarer å komme seg i seng på kvelden (natten) ... Nå er sønnen min kjempeaktiv og er veldig mye ute med kamerater så PC`bruken begrenser seg selv ... Men jeg har en mistanke om at han sitter ganske lenge oppe enkelte kvelder ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå