Gå til innhold

Støtte til utdanning/kurs via aetat?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg har vært langtidsarbeidsledig (sykdom og generelt vanskelig livssituasjon) og levd på oppsparte midler, og har derfor ikke hatt behov for å ha kontakt med verken aetat eller lege. Nå er jeg både på bedringens vei, og jeg begynner å bli blakk, og klarer ikke finne meg et arbeide (ja, jeg har forsøkt, men det er begrenset hvor bra det går når jeg har 0 utdannelse, og fortsatt ikke er frisk).

Men så dukket det opp noe informasjon her, svigermor nevnte at det var enkelte som fikk “sponset” utdannelse via aetat?

Om det stemmer, er det slik at når jeg har tatt et kurs, så er jeg på egenhånd? Jeg aner nemlig ikke hva jeg egner meg til (det kommer an på om helsen min holder seg slik den er, eller om jeg får tilbakefall), eller hva jeg skal bli når jeg blir stor/større. Så i verste fall, så er det ikke helt umulig at om jeg tar et kurs, så får jeg ikke brukt kompetansen etterpå. Har jeg da mistet alle rettigheter videre?

Kunne vært fint om det er noen her som har vært i samme situasjon som kunne fortalt hva som må til for å kvalifisere til noe slikt, hvilke kurs som er aktuelle, osv, så jeg vet litt mer hva jeg går til når jeg skal på aetat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...