Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2006 #1 Del Skrevet 12. juni 2006 Hei alle som har gått/går på sykepleierlinjen.... Er det mye obligatorisk oppmøte på dette studiet? Jeg tenker liksom på om det er fritt til å lese hjemme en dag og sånn om man ønsker det...? Slik som det er på mange studier... Varierer jo veldig fra studie til studie..og unviversitet er vel mer friere enn høyskole... (?) Er jo mye praksis på sykepleieren og det er jo seff obligatorisk, men tenker på resten av året? takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SW20 Skrevet 13. juni 2006 #2 Del Skrevet 13. juni 2006 Nå går ikke jeg sykepleierlinja, men felles for høyere utdanning etter Kvalitetsreformen er at de fleste studiene involverer en grad av obligatorisk arbeide. Det betyr at du ikke trenger å møte opp på forelesningene hvis det ikke blir spesifisert, men det er mest sannsynlig obligatoriske innleveringer, øvinger, øvingstimer, laboratorieoppgaver osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #3 Del Skrevet 13. juni 2006 Jeg tror det varierer noe fra skole til skole, men det er ganske mye obligatorisk gruppearbeid/innleveringer, forelesninger (?), diverse oppgaver og ikke minst praksis. Kjenner ei som går sykepleier nå, og hun synes i grunn det er for mye obligatorisk, kanskje fordi hun er vant med å studere på egenthånd fra før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 13. juni 2006 #4 Del Skrevet 13. juni 2006 På min skole er det ikke mye obligatorisk, og det som er obligatorisk er ting på øvingsavdelingen og forelesninger med tilhørende tema... Ellers har jeg fint kunnet være hjemme en dag for å lese selv, mn anbefales jo ikke da. Enkelte forelesninger kan være mindre interessante og da synes jeg det er lite poeng i å sove i klasserommet. Har vel vært på de aller fleste forelesninger, er viktig siden forelesningene er få i forhold til alt stoffet man skal gjennom. ¨ jeg er ferdig med 1. år nå, så vet ikke med 2. og 3. år, med regner med at det er noe at det samme der. Å være hjemme for å lese selv i ny og ne går bra, men ikke fordi man ikke kan på skolen pga jobb, unger eller annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #5 Del Skrevet 13. juni 2006 Hos oss var ca 30-40 % av forelesningene obligatoriske. Men det var ofte de temaene som ikke var obligatoriske som var interessante å gå på, så derfor var jeg på mesteparten. Dessuten er det en del fridager innimellom, eller dager med kun to timer forelesning, så du har mye fri lesetid utenom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smily :) Skrevet 13. juni 2006 #6 Del Skrevet 13. juni 2006 i praksis er det obligatorisk med 30 timer arbeidsuke, har en studiedag pr uke for det er litt oppgave skriving som er tilknyttet hver praksisperiode.... ellers var det mest obligatorisk første året egentlig, som nevnt tidl 3 timer hver uke i øvingslab + tilhørende forelesn... og en del obligatorisk gruppearbeid ja... Hadde og øvingslab første halvdel av andre året (altså 3. semester)... er en del obligatoriske oppgaver og innleveringer gjennom hele studiet, men disse står du jo fritt til å arbeide med hvor som helst og når som helst bare de leveres innen fristen Noen perioder er det mye fridager, andre perioder er det mindre.. men alt i alt syns jeg det har vært ganske fritt å gå sykepleien.. er ferdig nå lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå