Gå til innhold

En ny trenighet


Gjest King James

Anbefalte innlegg

Gjest King James

Jeg vil nå si den sanne trenighet den virkelige trenighet.

Disse er større en den treenighet dere kristne og andre tror.

Den sanne fader og Gud er Martin Lutter

Den sanne frelser og sønn er Jørgensen

Og den virkelige og eneste hellige ånd er Darwin

be til disse og dere vil alle bli reddet. Ingen er større en disse.

Gud når ikke opp til ankelen på Martin Lutter

Jesus er ingenting i forhold til Jørgensen

Darwin er den hellige ånd så enkelt er det.

Husk Adams første ord...En dag vil Martin Lutter komme og han vil ha en sønn kalt Jørgensen og deres ånd skal vere Darwin.

Og Evas første ord Hvor er Lutter hans sønn Jørgensen og deres ånd Darwin.

Be til Martin Lutter og Jørgensen og Darwin og dere vil aldri trenge noen andre Guder en dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du om det, jeg kommer fortsatt til å be til Gud den almektige, hans enbårne sønn, den hellige ånd og alle hellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James

når du sier alle hellige snakker du da om alle hellige i alle religioner eller de hellige i Kristendommen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å ja...Når du sier helgener mener du da bare de katolske eller også de ortodokse `?

jeg mener de katolske, men jeg regner med de fleste ortodokse rettninger også annerkjenner mange av de samme helgnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg mener de katolske, men jeg regner med de fleste ortodokse rettninger også annerkjenner mange av de samme helgnene.

Mener du at du ber til helgener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nå si den sanne trenighet den virkelige trenighet bla bla bla

Værsågod å lag deg en treenighet, men at noen del av den er særlig HELLIG, den går nok ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grønn Frosk
Mener du at du ber til helgener?

Ber helgener om å be for oss/meg

Så vidt jeg fortsår av katolisisme, er vel dette vanlig? Man ber til helgenene, slik at de kan bringe bønnen videre til Gud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James
Værsågod å lag deg en treenighet, men at noen del av den er særlig HELLIG, den går nok ikke ;)

Jeg vet den ikke er hellig....Jeg tror heller ikke den er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James
jeg mener de katolske, men jeg regner med de fleste ortodokse rettninger også annerkjenner mange av de samme helgnene.

Den Romersk Katolske kirke og den Gresk Ortodoke\Russisk Ortodokse har de samme helgener til den østile kirken ( Gresk Ortodosk ) brøt med den Romersk Katolske kirke i 1066...Jeg tror det var i 1066 men kan hende jeg husker feil års tall

Så etter at de brøt har de ikke samme helgener. De har samme helgener fra før de brøt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ber helgener om å be for oss/meg

Mener du at dette er Bibelsk, og hvor står det i så tilfelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener du at dette er Bibelsk, og hvor står det i så tilfelle?

KR-øst, ber du aldri for andre mennesker? Er det aldri noen som ber deg be for dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KR-øst, ber du aldri for andre mennesker? Er det aldri noen som ber deg be for dem?

Joda, jeg ber for andre mennesker, og jeg blir bedt om å be for andre.

Dette skjedde senest denne uke da en venn av meg var døden nær på reise i utlandet. Bønn ble mobilisert, og vår venn er nå plutselig på bedringens vei, og kan snart reise hjem fra sykehuset hvor han har ligget siden. Denne bedringen var overraskende for legene.

Men jeg har aldri bedt noen døde mennesker om å be for meg.

Jeg ber direkte til Gud, i Jesu navn, akkurat slik det står at vi skal gjøre, i Bibelen.

Det var derfor at forhenget inn til det aller helligste i tempelet revnet fra øverst til nederst, i det øyeblikket Jesus døde på korset for ca. 2000 år siden, for at vi kunne nå direkte inn til Gud, hver og en av oss, istedet for presten som gikk dit en gang i året, og ba for folket tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at dette er Bibelsk, og hvor står det i så tilfelle?

«Be stadig til Gud, og kall på ham på alle måter; be, til enhver tid, som Ånden gir. Vær våkne, vær utholdende, og gå i forbønn for alle de hellige - også for meg, så de rette ord blir lagt i min munn, og jeg fritt og klart kan forkynne evangeliets mysterium, - det som jeg er sendebud for, selv i mine lenker. Be om at jeg må få bære det frimodig frem, slik som jeg skal» (Ef 6,18-20).

«Jeg ønsker altså fremfor alt at man fremfører bønner og påkallelser, forbønner og takksigelser for alle mennesker, for landsstyrerne og for alle øvrighetspersoner, så vi kan leve vårt liv i fred og trygghet, på en from og verdig måte. En slik bønn er god og riktig, den finner bifall hos vår Gud og frelser, som vil at alle mennesker skal bli frelst og nå frem til sannheten» (1 Tim 2,1-4).

kilde: katolsk.no, og som selvsagt har bibelen som kilde

Jeg forstår heller ikke helt din tanke om at du enten ber direkte til Gud, eller til helgener. Det går da fint an å gjøre begge deler. Den katolske kirke deler heller ikke troen om at når noen er døde så kan vi plutselig ikke be dem om forbønn lenger.

Endret av iviking
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

«Be stadig til Gud, og kall på ham på alle måter; be, til enhver tid, som Ånden gir. Vær våkne, vær utholdende, og gå i forbønn for alle de hellige - også for meg, så de rette ord blir lagt i min munn, og jeg fritt og klart kan forkynne evangeliets mysterium, - det som jeg er sendebud for, selv i mine lenker. Be om at jeg må få bære det frimodig frem, slik som jeg skal» (Ef 6,18-20).

«Jeg ønsker altså fremfor alt at man fremfører bønner og påkallelser, forbønner og takksigelser for alle mennesker, for landsstyrerne og for alle øvrighetspersoner, så vi kan leve vårt liv i fred og trygghet, på en from og verdig måte. En slik bønn er god og riktig, den finner bifall hos vår Gud og frelser, som vil at alle mennesker skal bli frelst og nå frem til sannheten» (1 Tim 2,1-4).

kilde: katolsk.no, og som selvsagt har bibelen som kilde

Jeg forstår heller ikke helt din tanke om at du enten ber direkte til Gud, eller til helgener. Det går da fint an å gjøre begge deler. Den katolske kirke deler heller ikke troen om at når noen er døde så kan vi plutselig ikke be dem om forbønn lenger.

Hva Den Katolske Kirke gjør, har ingen betydning for meg, for det er Bibelen som er min rettesnor og veileder.

Det Bibel-sitatet du viser til, sier ikke at en skal be til noen helgener.

Å GÅ I FORBØNN FOR ALLE DE HELLIGE, betyr at en skal be for de hellige, altså de kristne. Det står ikke at en skal be TIL de hellige, altså de kristne.

Paulus sier her i Efeserne 6,19: også for meg.

Det betyr selvsagt ikke at han ber dem om å be til seg, men for seg, til Gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bare følger Bibelen som din rettesnor i kristendommen utelater du noe helt essensilt, og det er tradisjonene. Den katolske kirke mener at tradisjon og skriften (bibelen) går hånd i hånd, og at begge er fra Gud. På den måten holder vi troen levende gjenom generasjoner.

sitat fra katolsk.no

"I den første kristne tid ble beretningene om Kristus gitt videre muntlig blant de kristne, når de kommen sammen, i tillegg til at det ble lest fra Skriftene. Etterhvert fikk man behov for å fastholde beretningenes hele fylde og rikdom. Og Den Hellige Ånd var med Kirken og så til at dette skjedde. Fortellingen om Jesus fra Nasaret, alt hva han hadde sagt og gjort, åpenbaringen av hvem han var, ble derfor omkring år 70-100 skrevet ned - igjen med Guds hjelp, og igjen i erfaringens lys - påskeerfaringen. De første menighetene hadde også bruk for pastorale og teologiske overveielser og anvisninger, og derfor ble forskjellige andre stykker tatt med, f. eks. Paulus' pastorale brev, forfattet i 50-60-årene. Bibelens tekster er alle skrevet før midten av det 2. århundret, men først inn på 300-tallet forelå Bibelen som helhet slik vi kjenner den i dag. Den fremsto da som resultatet av et utvalg av på den tid tilgjengelige tekster. For de oldkirkelige tekstenes vedkommende må utvelgelseskriteriet rimeligvis ha vært de tekstene som var i samsvar med apostlenes lære. Vi kan ta for gitt, at Helligånden i høy grad har bistått Kirken med dette redaksjonsarbeitet. I den forstand er det altså ganske klart, at Bibelen er et produkt av først Israels historie (GT) og så oldkirkens historie (NT), altså av Tradisjonen, av Guds folks liv og erfaring med Gud, av en Gudsåpenbaring som fant sted gjennom tusen år. Men det er like klart, at Bibelen ikke av den grunn kan ansees som et produkt av noen annen enn den Gud som åpenbarer seg i såvel Skrift som Tradisjon." Sitat slutt

Nedenfor er et sitat jeg mener gir bevis for at det er riktig å be helgener om forbønn

--------------------------------------------------------------------------------------------------

2 Deretter så jeg de sju engler som står framfor Gud, og det ble overrakt dem sju basuner. 3 En annen engel, som hadde et røkelseskar av gull, kom og stilte seg ved alteret. Det ble gitt ham en stor mengde røkelse, som han skulle legge til alle de helliges bønner på gullalteret foran tronen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil kjenne Faderen gjennom å kjenne Sønnen. For Sønnen gjorde bare Faderens vilje sier Jesus, be til Gud Vår Far fordi dere trenger Ham sier Jesus, be i Jesu navn. For navnet Jesus representerer hvem Gud vil være for oss.

*God bless*

Meg selv har gått inn på en vei som deler seg mange veier når det gjelder å leve her i verden. Må Gud lede meg rett, Han er full av nåde, det som er umulig for mennesker er mulig for Gud. Jeg har av og til problemer å be Gud hjelpe meg, det kan ligge i at jeg går i skammekroken, og unngår Guds nærvær, da må jeg spør, har ikke alltid gjort det, men spør mine venner om de kan be for meg.

Og det går opp for meg at jeg må be for dem, for det er vel ikke alltid de får hjelp fra Gud når de vil gjøre strevet som Gud kan gjøre så mye lettere, kjekt å kjenne Guds nærvær når dagen er full av stress og mas. Hans lovnadsord fyller deg med glede midt i en kaotisk verden. Jeg er nødt å vite hvor høyt jeg er elsket for at jeg kan elske andre, når jeg det gjør er det en glede å leve.

Jeg er adoptert av Gud, kjøpt med Jesu blod, og Han er en god Far for meg, er bare jeg som stikker av så mye at jeg ikke har det så godt. Og litt mobbet fordi det er mindreverdighetstilstand i verden det å være adoptert. Men som god far og lærer, blir vi sterke i vår svakhet.

Må Gud styrke dere også til frelse for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans lovnadsord fyller deg med glede midt i en kaotisk verden. Jeg er nødt å vite hvor høyt jeg er elsket for at jeg kan elske andre, når jeg det gjør er det en glede å leve.

Jeg er adoptert av Gud, kjøpt med Jesu blod, og Han er en god Far for meg, er bare jeg som stikker av så mye at jeg ikke har det så godt. Og litt mobbet fordi det er mindreverdighetstilstand i verden det å være adoptert. Men som god far og lærer, blir vi sterke i vår svakhet.

Må Gud styrke dere også til frelse for dere.

Lovnadsord? Du mener løfte.....?

Du klarer ikke være glad i andre før du vet at du er avholdt av andre først?

Man betaler ikke for de man adopterer.

Det er da ikke noe mindreverdig med å være adoptert.

Den siste setningen betyr jo ingen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...