Gå til innhold

Hva betyr det å være sexy, egentlig?


Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest StoreSky

Jeg er ikke spesielt speil-vakker, men blir ofte kalt sexy..Må si jeg ofte har lurt på hvorfor! Jeg er ikke noen dolle jente, med korte skjørt og utringning. (eee...kort skjørt har jeg, men da en tildekkene skjorte, v-genser) Har en ganske maskulin fremtreden (tror jeg!). (gange, stemme, språkbruk etc) Men stemmen er sexy også??!!

Kanskje jeg tar feil??? aner ikke jeg. Ikke tør jeg å spørre hvofor de (den) synes jeg er sexy.

Herregud! Høres ut som en snodig form for selvskryt!! hahah!!

Kort sagt: jeg er ikke sikker på hva som er sexy jeg på jenter. Gutter derimot...Mmmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest StoreSky

haha! glemte vist å svare selv ja... (egosentrert? neeeidaaa...)

En sexy mann har tonn med selvtillitt, samtidig som han er oppmerksom/flørtende/ertende, lekende (??). Kort hår, manne-mann. Noe udefinerbar "sensuelt" over seg...

Hmm, ble ikke så klok av det, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest BettyBoop28

Er det slik at enten har man det, eller ikke.

Sexy betyr vel ikke alltid for oss kvinner å ha den korteste kjolen, den dypeste utringningen eller den heseste stemmen...

Det å være naturlig er jo bra, men føler meg ofte bare så kunstig og kjedelig når det kommer for mange mannfolk rundt meg... glemmer liksom hvordan jeg egentlig er, og sexy????

det vet jeg ihvertfall ikke!

Klart jeg som kvinne kan se når andre kvinner oppfører seg sexy.

Pene jenter i fint tøy med akkurat passe utringning til å se en begynnende kløft i livlig samtale med det motsatte kjønn en sen kveld på byen...

dette er jo opplagt.

Er det forskjell på sexy og sensuell?

En mannlig kollega av meg har sagt at det mest sensuelle han kan huske å ha sett:

er en vakker mor som ammet sitt barn, mange vil si at dette ikke har noe med sex, men det er sensuelt og rent...

dette innlegget ble ikke slik jeg hadde tenkt meg, men spørsmålet er vel om at jeg og mange andre kvinner kan være sexy, uten at vi tydlig byr på oss selv?

Det går vel på selvtillit, utstråling og sånt. At man oppfører seg sexy på en måte.

Om menn syns amming er en sensuell ting så skal iallefall ikke jeg amme offentlig. Det å gi babyen sin mat er ikke noe menn skal gå rundt å sikle etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bazibaz

spørsmålet er vel om at jeg og mange andre kvinner kan være sexy, uten at vi tydlig byr på oss selv?

Samboeren min og flere kompiser og kolleger av han, samt kompiser av meg, mener at bunad er sexy, så ja. Helt klart. Bunad er vel nesten så langt unna man kommer å by på seg selv kroppslig om man ikke skal ha på seg burka/niqab. :fnise:

Personlig liker jeg ikke ordet "sexy", uten at jeg egentlig vet hvorfor. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest womenwomen

Er det slik at enten har man det, eller ikke.

Sexy betyr vel ikke alltid for oss kvinner å ha den korteste kjolen, den dypeste utringningen eller den heseste stemmen...

Det å være naturlig er jo bra, men føler meg ofte bare så kunstig og kjedelig når det kommer for mange mannfolk rundt meg... glemmer liksom hvordan jeg egentlig er, og sexy????

det vet jeg ihvertfall ikke!

Klart jeg som kvinne kan se når andre kvinner oppfører seg sexy.

Pene jenter i fint tøy med akkurat passe utringning til å se en begynnende kløft i livlig samtale med det motsatte kjønn en sen kveld på byen...

dette er jo opplagt.

Er det forskjell på sexy og sensuell?

En mannlig kollega av meg har sagt at det mest sensuelle han kan huske å ha sett:

er en vakker mor som ammet sitt barn, mange vil si at dette ikke har noe med sex, men det er sensuelt og rent...

dette innlegget ble ikke slik jeg hadde tenkt meg, men spørsmålet er vel om at jeg og mange andre kvinner kan være sexy, uten at vi tydlig byr på oss selv?

For å være sexy , må man faktisk like seg selv først og fremst og føle seg selv " deilig " . Da kommer den sexy flørtende utstråling automatisk . For å være sexy er en " følelse man har inni seg " . Men det hjelper veldig på å ha pyntet seg litt og ha litt fine eller kroppsnære sexy klær på . Skader ikke å vise bittelitt utrigning heller .

Det sier seg selv at personer uten selvtillitt og selvsikkerhet , ikke ER sexy . Forde de utstråler noe annet , nemlig usikkerhet og lav selvtillitt . Hvordan personen føler seg selv og ter seg , ses veldig godt på kroppsspråket .

Jeg får ofte høre at jeg er sexy . Jeg har nok mye naturlig sexappeal ....glad i sex og flørtete er jeg også . Jeg har alltid bare vært LITT slik . Men det ble enda mer fremtredende da jeg ble litt eldre .Jeg elsker faktisk den følelsen av å føle meg sexy . Føler meg veldig bra da ! Men jeg får nesten kunn levd ut min sexy utstråling i helgene . For er da man steller seg , pynter seg , går ut og reffer folk av det annet kjønn.

Men det er en deilig følelse av velvære og også nytelse ...i visse situasjoner ...

Jeg tror heller ikke at det er mulig å være sexy , dersom man ikke er glad i sex ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Samboeren min og flere kompiser og kolleger av han, samt kompiser av meg, mener at bunad er sexy, så ja. Helt klart. Bunad er vel nesten så langt unna man kommer å by på seg selv kroppslig om man ikke skal ha på seg burka/niqab. :fnise:

Personlig liker jeg ikke ordet "sexy", uten at jeg egentlig vet hvorfor. :sjenert:

Har og hørt gutter si bunad er sexy. Kan ikke begripe hvorfor. Kanskje fordi da kan de fantasere akkurat som de vil hvordan de tror en ser ut under den eller noe? Den overlater iallefall alt til fantasien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest womenwomen

Har og hørt gutter si bunad er sexy. Kan ikke begripe hvorfor. Kanskje fordi da kan de fantasere akkurat som de vil hvordan de tror en ser ut under den eller noe? Den overlater iallefall alt til fantasien.

Bunad er det mest usexy antrekk som finnes ...herregud ! Skikkelig KJERRINGAKTIG PLAGG spør du meg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har og hørt gutter si bunad er sexy. Kan ikke begripe hvorfor. Kanskje fordi da kan de fantasere akkurat som de vil hvordan de tror en ser ut under den eller noe? Den overlater iallefall alt til fantasien.

De er nok de mennene som liker alt som har med norsk tradisjon. Det at man er pyntet og "ordentlig" kan også pirre mange fantasier. Er vel en grunn til at det selges nonneantrekk i sexbutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shelob

Bunad er det mest usexy antrekk som finnes ...herregud ! Skikkelig KJERRINGAKTIG PLAGG spør du meg .

Jeg tror nok det er tanken på hva som foregår under stakken... og tanken på hvor lett den stakken kunn vippes opp og bort for å åpenbare ettellerannet...?

Nå har jeg ike bunad, men om jeg hadde hatt det, skulle jeg nok kjørt 17. mai commando, og da tenker jeg ar jeg hadde gått rundt med et lurt (sexy?) smil resten av dagen ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bazibaz

Har og hørt gutter si bunad er sexy. Kan ikke begripe hvorfor. Kanskje fordi da kan de fantasere akkurat som de vil hvordan de tror en ser ut under den eller noe? Den overlater iallefall alt til fantasien.

Jeg fatter heller ikke hvorfor, men jeg syns det er ganske festlig at de syns det. Og jeg klager absolutt ikke på det på 17. mai. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stocking lover

Du er sexy når du gjør partneren din kåt. Enten gjennom ting du gjør eller hvordan du kler deg. At noen mener at bunad er sexy er mer enn jeg forstår - et kort skjørt eller kjole kombinert med lange strømper og høye hæler --- Det er sexy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange menn synes dette er sexy: en mor som ammer sitt barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Katten.

Sexy er helt individuelt.

Sexy er det som tenner en person - noe som varierer mellom alle personer.

For min del er det veldig mye som er sexy, avhengig av dagsformen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekledning og sminke har lite med saken å gjøre i hvert fall. Det kan forsterke et sexy utseende, men hvis det sitter på en som er overlegen, forlegen, usikker eller nedlatende (her kan man utbrodere lenge) virker det bare mot sin hensikt.

For meg er en jente sexy når hun kan blende meg med både utseende og personlighet når hun akkurat har gått usminket og fyllesjuk ut av sengen i tidenes styggeste pyjamas. Så kan man jo bare legge på alle de ytre faktorene, og da mister jeg fatningen. Misforstå meg ikke - jeg elsker veldreiede kvinnekropper og masse sminke og raffinerte klær, men det hjelper bare ikke hvis det er det eneste. Da gjør hun seg best på et billede (eller i min skitne fantasi).

Jeg har til og med oppdaget at jenter jeg ikke akkurat har snudd meg efter har blitt supersexy på grund av helt andre årsaker enn utseende. Med den riktige personligheten og utstrålingen, kan det riktig eksplodere.

Og jeg er veldig svak for vakre øyne. Har hun den magiske glansen der, spiller resten nesten ingen rolle.

Men en arrogant, men veldreiet supermodell er fullstendig usexy hvis det er alt hun kan by på. Hvis det skal fungere, må hun gi meg en lapp hvor det står "pul meg gjerne, bare vi slipper å snakke sammen". (Beklager jenter, jeg har mine grisete sider, jeg også...).

Dette var vanskelig å beskrive. Jeg er ikke helt sikker på om alt blev forståelig. Selv for meg......?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...