Siam Skrevet 14. juni 2006 Forfatter #21 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Tusen takk for besøk og koselige hilsner Missbumblebee, Catrine (gratulerer!), Soul, Murmelmy, søndagsengel?, shy (jeg kommer nok til å bruke bare denne, men det kommer nok oppdateringer om Oliver her også.), Moonchild, April, marthepia (det trodde jeg også...) og Missbumblebee igjen. I helgen var vi i bryllup, og det var et fantastisk vakkert bryllup. Jeg var forlover og jeg har gruet meg stort til talen, mend et gikk utrolig bra. Var ikke nervøs, skjønner ikke hvor nervøsitetet ble av, men det gjør absolutt ingenting. Bruden var så vakker, og jeg gråte en liten skvett i kirken. Oliver var hos morfaren sin og jeg gråt en liten skvett da vi kjørte fra dem på lørdagsmorgenen. Tror jeg er bittelitt hormonell, ja... Men han hadde det selvfølgelig som plommen i egget, med full oppmerksomhet hele dagen. Morfar hadde til og med sittet inne hos han til han sovnet. Ryktet om min nye graviditet spredde seg med lynets hastighet, mamma er så glad at hun ikke klarte å la være å fortelle det. Og det er jo koselig det, vi synes det er greit at folk vet det. De siste dagene har vi vært på hytta og i dag er vi bare hjemmom en tur fordi jeg måtte til legen i forbindelse med stoffskiftet mitt. Det hadde normalisert seg, bare litt lave tsh-verdier, ellers fint. Det var visstnok ikke farlig for fosteret med høyt stoffskifte, det ble bare litt stress for den, men vi måtte følge med på om stoffskiftet plutselig ble lavt, for det kan visstnok ødelegge hjerneutviklingen dens. Og det vil vi jo helst ikke, da. Så det var jo stort sett gode nyheter, jeg må bare gå til oppfølging annenhver måned. Ellers ingen graviditetssymptomer, ikke trøtt, ikke kvalm, ikke ømme pupper. Snart drar vi ut på hytta igjen og blir det så lenge det er fint vær, mannen har jo pappa-perm! 5+5 Endret 14. juni 2006 av Siam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma til 3 Skrevet 15. juni 2006 #22 Del Skrevet 15. juni 2006 Hællæ Koser dere i det fine været tenker jeg. Nydelig nå. Har kjøpt Munkholm og taco til i morra. Lenge siden vi har hatt taco nå. så det skal bli deilig. Blitt en del reker i det siste, jeg kjøpte de på Smart Club jeg også, og de var skikkelig gode. Jeg driver egentlig og gjør rent, men bare lurte på når dere kommer i morra. J slutter kl 16, dere må gjerne komme da. Hvis det er fint og varmt så kunne vi jo tatt en tur på Tunevannet med en gang. Nei, nå gråter ho Dina etter oppmerksomhet her. Blir koselig å se dere i morra Klem klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 17. juni 2006 #23 Del Skrevet 17. juni 2006 God helg, Siam! Faar jeg lov til aa tippe kjoennet forresten? Jeg tipper herved jente! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 17. juni 2006 Forfatter #24 Del Skrevet 17. juni 2006 Jente 29: det var veldig koselig på fredag! Det må vi gjenta, altså. Det ble litt lite søvn på meg for jeg våknet halv åtte allikevel og fikk ikke sove mer selv om svigersene passet Oliver. Holly Hobbie: En jente er veldig velkomment, men på den annen side det er en gutt også... Det hadde vært gøy med jente nå, men jeg har hatt på følelsen av at jeg skulle få to gutter, så vi får se. Det er mest praktisk å få en gutt til, både fordi vi kan bruke alle klærne om igjen, og fordi det er sikkert morsommere for Oliver å leke med en bror enn en søster. Eller? Nei, samme kan det være. Jeg har ingen følelse selv når det gjelder kjønn denne gangen. Forrige gang var jeg sikker på at det var gutt i magen. Vi har hatt enda noen fine dager på hytta, Oliver har vært med ut i båten et par ganger og det går kjempefint. Bare litt vanskelig å holde han borte fra sola. Han har heldigvis ikke blitt solbrent hittil, og vi gjør det vi kan for at han ikke blir det heller. Han har rødt hår som sin far, og har sikkert ømfindtlig hud også. Vi må passe på. På fredag var vi på middag hos Jente 29, mens farmor og farfar la Oliver og passet på han på natta. Vi kom hjem i ett-tiden og svigersene tok han også på morgenen. Så nå har alle besteforeldrene passet han en gang hver og det har gått stålende hver gang. Heldigvis. Så vi får passe på å ta oss noen turer utenfor huset før knotten kommer. Jeg syntes jeg var bittelitt øm i puppene her en dag, men jeg er jammen ikke sikker... (symptomjeger...) Stoffskiftet mitt har faktisk roet seg litt. Det er pittelitt høyt, men ikke farlig. Så da skal jeg bare ta en blodprøve annenhver måned for å følge med. Phu!! 6+1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 17. juni 2006 #25 Del Skrevet 17. juni 2006 Innom med en natta- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 18. juni 2006 #26 Del Skrevet 18. juni 2006 Jeg gratulerte deg i den gamle dagboka di (må det vel ha vært?), men jeg kommer selvsagt innom her også! Du er jo ganske nøyaktig like langt på vei som meg Jeg har masse symptomer da. Jeg er kvalm og de siste dagene har jeg vært kvalmere enn noen gang. Brystene er utrolig ømme og jeg er veldig trøtt. Du får bare nyte det så lenge symptomene ikke er der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 18. juni 2006 Forfatter #27 Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) Takk for nattaklem Mrs.Potter! Ephemera: Koselig med besøk her også, den andre dagboka ligger brakk inntil videre... Ja, jeg får vel nesten bare være glad, men det er litt kjedelig å gå og lure på om jeg virkelig er gravid. I dag sendte jeg søknaden om fødeplass på ABC på Ullevål, så det blir spennende å se om jeg får plass. Hvis ikke blir det sikkert greit å føde på Fredrikstad også, jeg tror de har en tilsvarende avdeling der. I dag har vi holdt på litt i hagen. Mannen har snekret lokk til sandkassa, nå skal den ikke lenger være nabolagets kattedo. I morgen skal vi tømme den og kjøpe ny sand. Oliver synes sikkert det er moro å sitte der og klisse. Jeg plantet noen påskeliljeløker jeg hadde liggende, de trives sikkert bedre i jorda enn i en eske bak garasjen... I morgen har jeg lyst til å kjøpe blomster og plante i det ene beddet langs huset. Må bare finne ut hva slags blomster jeg bør kjøpe. Har lyst på lave stauder med røde eller hvite blomster. Og jeg som er langt i fra en gartner har ikke peiling. Får enten sjekke i hageboka mi, eller høre på gartneriet. Lillesøsteren min med kjæreste var innom en tur i dag, og det var veldig koselig. Det er ikke så ofte jeg ser dem. Lurer på om jeg har fått litt bedre luktesans? Eller er det også bare ønsketenkning? Oliver sin 5. tann har endelig brutt gjennom, han har siklet som besatt en lang stund, og det har vi ikke vært vant til. Han er søtere enn noen gang, han har blitt en liten skøyer og han gjør seg til og prøver å få oss til å le. Han har også begynt å reise seg opp på knærne og ting som ligger på salongbordet er utrygge. Krabbingen begynner å få litt fart. Nei, nå får jeg gå ned og hjelpe mannen med å lage pizza! 6+2 Endret 18. juni 2006 av Siam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 18. juni 2006 #28 Del Skrevet 18. juni 2006 Hei Siam! Har visst ikke vært inne og gratulert deg før, er så sløv om dagen! Men så moro med nr. 2 på vei da! :grine2: Masse lykke til med svangerskapet, håper du slipper unna de verste symptomene, er bare bra det. Jeg var kjempekvalm, og det var tøft å ha en liten gutt i tillegg! Nå bare gleder jeg meg til lillesøster kommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 19. juni 2006 Forfatter #29 Del Skrevet 19. juni 2006 Takk for koselig besøk, La Traviata! I dag var vi først innom Aetat og den sure damen der mente at jeg ville få en jobb raskt. Det var ikke det jeg hadde håpt på.... Jeg satser på å lekke at jeg er gravid under jobbintervjuet, tenker det får eventuelle arbeidsgivere til å skygge banen. Etterpå var vi på barseltreff, vi var bare 4, men det var koselig å treffe dem igjen allikevel. Og Oliver storkoste seg med de andre barna. På veien hjem dro vi innom et gartneri og kjøpte noen stauder til beddet, jeg får vel plantet dem i morgen. 6+4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 19. juni 2006 #30 Del Skrevet 19. juni 2006 Gratulerer med spire i magen! Siden spiren ikke får næring gjennom navlestrengen før i uke 6 en gang så har det ingenting å si at du drakk ol. før du testet positivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 19. juni 2006 #31 Del Skrevet 19. juni 2006 Kom bare til å tenke på en ting. Hvis du får dagpenger fra A-etat frem til du får babyen, får du da svangerskapspenger når du skal ha permisjon etterpå? Siden du akkurat er ferdig med permisjon nå. Det er ikke sikkert du synes det er så vesentlig, men jeg kom bare til å tenke på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 19. juni 2006 Forfatter #32 Del Skrevet 19. juni 2006 Takk for beroligelser, Zianta. Jeg vet det jo egentlig, men bekymret blir man jo alltid... Jeg tenker ikke på det lenger nå. Ephemera: det er det som er poenget, egentlig... Dagpenger teller som inntekt og barselpengene beregnes fra dem. Uten dagpenger får jeg bare engangsstønad, og det er ingenting. Jeg vet det er litt sleipt, og jeg føler litt på det, men det får heller bare være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 19. juni 2006 #33 Del Skrevet 19. juni 2006 Ephemera: det er det som er poenget, egentlig... Dagpenger teller som inntekt og barselpengene beregnes fra dem. Uten dagpenger får jeg bare engangsstønad, og det er ingenting. Jeg vet det er litt sleipt, og jeg føler litt på det, men det får heller bare være. ← Okei. Skjønner deg veldig godt jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 20. juni 2006 Forfatter #34 Del Skrevet 20. juni 2006 Nok en fin dag! Mannen har vært i Oslo på møte, så Oliver og jeg har vært alene hjemme. Vaskedamen har vasket huset så nå er det rent og pent. Vi gikk en tur en times tid, det er jammen lenge siden vi har gått nå, så det var på tide. I morgen tar vi en Oslo-tur og blir til torsdag. Det blir koselig, tenker jeg. Håper vi får truffet noen venner og gått på caféer, men det får vi sikkert til. Det er ikke noe spesielt vi skal bortsett fra at mannen skal ha nok et møte torsdag ettermiddag. 6+4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 20. juni 2006 #35 Del Skrevet 20. juni 2006 Heia! Lenge siden jeg har fått vært innom her nå... Håper alt står bra til! Og god tur til Oslo imorgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma til 3 Skrevet 21. juni 2006 #36 Del Skrevet 21. juni 2006 Jente 29: det var veldig koselig på fredag! Det må vi gjenta, altså. ← Helt enig, det er bare å ringe Har ledd i ettertid over at du trodde dere var på allsangbar, men det var bare du som sang og dette var på en søndag. I dag har jeg vært på reisebyrå og fått tilbud på tur til Krabi( tråd på reiseliv), 35000 m frokost ( Bungalow på Hotell Heritage) for 16 dager på et flott anlegg. Avreise 1 nov fra Gøteborg, direktefly, stopper kun for å tanke. Flyr kl 2130 og er framme 1415 thai tid, det vil jo si en flytur på under 12 timer. Har veldig lyst, men er usikre også. Har reservert plass, må bestemme oss innen 1 juli. Fikk også til tilbud på tur til Gran Canaria, Playa de Amadores, lekker leil 27 tusen og 14 dager. Hva syns du? Du kan jo det greine her Har mannen fått noe tilbakemeld fra jobben? Eller er det kun pappakos? Krysser fingrene for at du ikke får jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 22. juni 2006 #37 Del Skrevet 22. juni 2006 Gratulerer så mye med barn nr 2 på vei! Så perfekt å bli gravid akkurat syklusen før dere tenkte å begynne prøvingen! Da slapp du jo all ventingen og styret! Det blir to tette på dere ja, men det går sikkert veldig bra! Håper jeg snart kan følge etter!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 22. juni 2006 Forfatter #38 Del Skrevet 22. juni 2006 Hyggelig at du stakk innom igjen Missbumblebee! Jente29: Jeg hadde ikke vært i tvil! Thailand!! Grand Canaria suger skikkelig i forhold. Du kommer garantert ikke til å angre. Krabi er helt nydelig. Engel: Takk for det, morsomt om du kommer etter snart. Da var vi tilbake fra Oslo. Vi fikk gjort det vi skulle, nemlig møtt litt venner og ruslet rundt i byen. Var til og med en tur innom IKEA og kjøpte trappegrinder og litt annet småtteri. Aetat ringte i dag, og det var voldsomt så mye mikkmakk det skulle være med dem da! Men sånn er det vel med offentlige kontorer, ting skal ikke gjøres på enkleste måte... Får vel vende meg til det først som sist. Oliver har blitt så morsom! Han peker på alt han ser og sier "dæ!" Han ser skikkelig bestemt ut, og peker rundt seg i et sett. 6+6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 22. juni 2006 #39 Del Skrevet 22. juni 2006 Bare innom med en kvelds- ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 23. juni 2006 #40 Del Skrevet 23. juni 2006 God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå