Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I jungelen av tilsynelatende perfekte KG-mødre, vil jeg nå gi de tidvis elendige foreldrene et ansikt. I denne tråden kan du uten blygsel røpe alle dine feil og mangler som mor/far.

Jeg kan begynne med å fortelle at min lille solstråle i dag fikk kjærlighet på pinne på en helt vanlig tirsdag før klokken hadde slått åtte, frokosten ble inntatt i sofaen foran tv-en, og hun har sett alt for mange dvd-er i dag.

Selv står jeg og smugspiser Smurf mens jeg skriver, så jeg skal få alle for meg selv.

Videoannonse
Annonse
Gjest lilletroll
Skrevet

:ler: Ser deg for meg der du spiser smurf...jeg smugspiser ofte selv...

Dessuten ser datteren altfor mye dvd og spiller altfor mye data, slik at jeg selv kan se alle mine filmer :forvirret:

Dessuten kan det sikkert telles på èn hånd de gangene jeg har vært og lekt på rommet til datteren min siden januar....

Ja, jeg føler meg som en dåååårlig mor!! :tristbla:

Skrevet

Jeg har ikke gjort noe dumt i dag men det er bare fordi jeg ikke har møtt djevelavkommet ennå.

Kommer sterkere tilbake med "feil" senere.

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi har ofte litt italienske tilstander hjemme - mye roping, hauking og latter.

Og til tider kjefting ;)

Skrevet

For pokker. :sjarmor:

Jeg bannet og sverta så det lyste av meg i går. Da var hun og noen venninder der.

Jeg, eller sambo, kom hjem med masse godteri i går enda det ikke var lørdag. Avkommet spiste dog lite, siden hun satt på PCn (styggedom det også?) men jeg tenker hun har tatt restene etter skoletid i dag.

Hun spiste forresten ikke middag i går. Kun kebab til lunsj og fløyelsgrøt til kvelds.

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Jeg skriker, banner innimellom, gidder ikke leke/lese . Tvangsforer henne ikke det hun ikke liker........

Er det jeg kommer på i farta , men det er mer på lager

Skrevet
Vi har ofte litt italienske tilstander hjemme - mye roping, hauking og latter.

Og til tider kjefting  ;)

Hos oss også. Vi lider ikke i stillhet for å si det sånn... :sjarmor:

Gjest Gjesta
Skrevet
Hos oss også. Vi lider ikke i stillhet for å si det sånn... :sjarmor:

:ler:

Skrevet

Er det jeg kommer på i farta , men det er mer på lager

Dette er et tema jeg er utømmelig på tror jeg.

Jeg gjør vel 10% "riktige" ting og 90 % idiotiske.

Gjest StoreSky
Skrevet

Min datter spiser ofte forran TV'en. (7 år 5 mnd)

Som regel (eerr...alltid..) står hun opp og ser på cartoon før jeg gidder å stå opp. Hun spiser is flere ganger i uken ved fint vær.

På kafè bestikker jeg henne med is/godis for å få sitte der og skravle med venninnene mine. (lørdager)

Hun ser altfor mye Tv og DVD!

Spesielt om vinteren er vi inne hele søndagen. (har ikke lekeplass/rom ute her)

Dessuten har jeg aldri vært "forelsket" i henne, og hun sov på eget rom fra ganske tidlig. Fordi jeg ikke orket å ha henne nær meg hele tiden!

Også har jeg følt at jeg ikke er glad nok i henne til tider. (egen laaang tråd om det i januar)

Værsegod!!! :)

Skrevet
Min datter spiser ofte forran TV'en. (7 år 5 mnd)

Som regel (eerr...alltid..) står hun opp og ser på cartoon før jeg gidder å stå opp. Hun spiser is flere ganger i uken ved fint vær.

På kafè bestikker jeg henne med is/godis for å få sitte der og skravle med venninnene mine. (lørdager)

Hun ser altfor mye Tv og DVD!

Spesielt om vinteren er vi inne hele søndagen. (har ikke lekeplass/rom ute her)

Dessuten har jeg aldri vært "forelsket" i henne, og hun sov på eget rom fra ganske tidlig. Fordi jeg ikke orket å ha henne nær meg hele tiden!

Også har jeg følt at jeg ikke er glad nok i henne til tider. (egen laaang tråd om det i januar)

Værsegod!!! :)

Jeg nikker til alt dette. Er du min soulmate?

Jeg har også kommandert min 13 åring til å shine huset til jeg kommer hjem. Og hun skal på hatkampen Stabek mot Vålerenga kun med en venninde uten voksne. Jeg måtte også få henne til å bruke ob i helgen siden vi ikke var så godt utstyrt på båten. Lurer på om jeg går av med seieren her på KG...

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg er grusom.

Jeg sendte to nittenåringer alene til London i helga.

Skrevet
Jeg er grusom.

Jeg sendte to nittenåringer alene til London i helga.

Pføy.... Skal det liksom være ille. De er jo voksne. Her må det hardere skyts til... :ironi:

Skrevet

Jeg kjøper boller annenhver dag som avkommet spiser til frokost og lunsj. Hun spiser så lite så alt ekstra regnes som bonus.

Hun får penger til å kjøpe sukkerholdig yoghurt i kantina hver dag. Og på fredagene får hun ekstra så hun kan kjøpe av "ukas godbit" som er totalt usunn og garantert full av sukker og e-stoffer.

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)

OK da.

Syttenåringen min bodde på hybel i Oslo. Og overlevde.

Endret av Tispa
Skrevet
OK da.

Syttenåringen min bodde på hybel i Oslo. Og overlevde.

Tsk tsk tsk.... At et går ann.... Barnevernet neste....

Gjest Gamle Alex
Skrevet
Dette er et tema jeg er utømmelig på tror jeg.

Jeg gjør vel 10% "riktige" ting og 90 % idiotiske.

ÅÅÅÅå kjenner meg så godt igjen.

Har vel også klart å si at "mine barn ikke er de peneste i hele verden"

Jeg koser meg enorm når jeg har barnefri og gleder meg ikke altid til de kommer tilbake

Kjefter på datteren for ting jeg selv gjør ( bite negler ) hvor idiotisk er det. Klarer ikke engang å gå frem som et godt eksempel.

Skrevet

Og jeg ber avkommet om det samme Alex. Hun får ikke bite negler, slenge tøy rundt eller banne. Hvem tror du hun har lært alt sammen fra? :sjarmor:

Jeg syns også det er deilig når hun er borte i helger og oppmuntrer henne gjerne til det. I sommer skal hun og en venninde ta fly alene nordover og være der uten andre voksne en en mormor. Der kan det skje noe selv om det kun er noen hundre innbyggere i bygda.

Skrevet

Jeg snakker åpent med avkommets venninder og holder meg oppdatert om deres kjærester og rampestreker.

Jeg vet hvem som har prøvd å drikke og hvem som har stjælt røyk hjemme.

Jeg diskuterer det med jentene og bringer ikke det videre til foreldrene (pga idiotforeldre med skylapper så jeg har gitt opp).

Gjest StoreSky
Skrevet
Jeg koser meg enorm når jeg har barnefri og gleder meg ikke altid til de kommer tilbake

Kjefter på datteren for ting jeg selv gjør ( bite negler ) hvor idiotisk er det. Klarer ikke engang å gå frem som et godt eksempel.

Meg også....

Biter ikke negler da, men kjefter når hun søler i soffan som jeg gjør selv..Når hun surrer rundt og ikke kler på seg...etc etc

For en herlig befriende tråd! Ikke noe " se så perfekt jeg og mine barn er"!!! Bare slik vi er og gjør!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...