Gå til innhold

Høgskolene i Tromsø, Bodø, Ålesund og Universitete

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Er det noen som har studert ved en eller flere av de overnevnte plassene? Trivdes/Mistrivdes du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Har studert to år i ved Høgskolen i Bodø, og det var helt fantastisk! Suverent studentmiljø, og en kjempeålreit studentsamskipnad som virkelig stiller opp. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Jeg har studert/studerer ved både universitetet i Tromsø og høgskolen. Trives godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studert fire år i Bodø, støtter den som sa at det var suverent! Flott studentmiljø og bra faglig oppfølging, men det spørs sikkert litt på faget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har studert to år i ved Høgskolen i Bodø, og det var helt fantastisk! Suverent studentmiljø, og en  kjempeålreit studentsamskipnad som virkelig stiller opp. Anbefales!

Studert fire år i Bodø, støtter den som sa at det var suverent! Flott studentmiljø og bra faglig oppfølging, men det spørs sikkert litt på faget.

Jeg skal begynne å studere ved Høgskolen i Bodø til høsten, og ble kjempe glad over å høre dette. ;D Gleder meg bare mer og mer.. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hmmm, det var meg som sa at det var suverent... Blir helt misunnelig på deg som skal begynne der nå, jeg. La det være sagt: Festene på Samfunnet er helt ufattelig bra! Gled deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har studert ved Universitetet i Tromsø, og det kan anbefales! Det er et lite universitet. Derfor er det lett å spørre foreleserne hvis det er noe du lurer på. Det er også VELDIG lett å bli kjent med andre studenter og tromsøværingene ellers. Tromsø har i tillegg mange utesteder, og mange lag og foreninger man kan være med i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg skal begynne å studere ved Høgskolen i Bodø til høsten, og ble kjempe glad over å høre dette. ;D Gleder meg bare mer og mer.. ;D

Hva skal du studere?

Ang. Ålesund, så tror jeg det kommer an på hvilket fag du skal studere. Jeg har hørt mye bra om f.eks. nautikk, men det er visstnok endel rot på sykepleien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har studert to år i ved Høgskolen i Bodø, og det var helt fantastisk! Suverent studentmiljø, og en  kjempeålreit studentsamskipnad som virkelig stiller opp. Anbefales!

Jeg har 3 år med førskolelærerutd i Bodø!

Aller tiders by, skole og studenter!

Sant ja, Leya?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt på å kjede meg ihjel når jeg studerte på høgskolen i Bodø. Savnet det mer aktive studiemiljøet i Oslo. Byen er liten og kjedelig, og utelivet tragisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer sikkert an på studiet også. Jeg studerer ved Høgskolen i Bodø og stortrives.

Studerte der for noen år siden også, et annet studie enn nå, og det var ikke like bra. Nå er skolen bygd ut og lærerskola har flyttet dit.

Trives kjempegodt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg har studert ved univ i Tromsø - mitt flotteste år! veldig inkluderende by. Husker som eks en gang på La Mirage, det var fullt overalt, ikke en stol å oppdrive. Det er mange store skinnstoler der, med store armlener. Jeg stod å så meg litt rundt, lette etter en stol jeg kunne sette ved bordet til mine venner, da snur det seg en vilt fremmed fyr og sier: Vil du sitte? sætt dæ hær (på hans armlene!). Det gjorde jeg :)

Ellers er selve universitetet lite og intimt, var med i TSI (Tromsøstudentenes Idrettslag), var med å lagde lysfest mm - anbefales på det sterkeste.

Jeg har bodd i Ålesund i 4 år, og tror nok høgskolen er veldig god på maritime fag, men byen er mindre inkluderende og tilfanget av utenbys studenter mindre, mange har derfor nettverk fra før og er mindre interessert i å inkludere nye.

Ellers har jeg studert i trondheim, også veldig flott. Har jobbet ved høgskolen i Volda, anbefales også.

Bodø kjenner jeg bare via dykkemiljøet, der er det mange inkluderende kvinner og menn, så hvis du liker å være aktiv på og under sjø tror jeg det kan bli en fin opplevelse.

Sukk.....savner studietiden... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Gjest_Gaute_*

Jeg skal på Politihøgskolen i Bodø, og gleder meg stort.

Vet ikke om HIBO sitt studentmiljø gjelder så mye for PHS, men tror

likevel det kan bli gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...