Gå til innhold

Hvorfor har det gått så lang tid siden...


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg synes på en måte at vi blir holdt litt for narr her.

En gang for lenge siden holdt de på i Jerusalem med undere, helbredelser, korsfesting, stå opp fra de døde, brennende rosebusker, rir påesel på palmesøndag, ordnet opp med svikere som Judas, og vært i 40 dager uten mat og vann, gjor vann til vin, helbredet de spedalske, vendt det andre kinn til, fått barn uten sex, osv.

Nå i dag, flere tusen år etterpå, er det fortsatt ingen som har videoopptak eller kan bevise at dette finnes. Det jeg lurer på er: hvis dette var sant den gang, er det ikke da noe lumpent av dem å ikke vise seg fram noe mer?

:forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Mirakler foregår da hele tiden det, i form av helbredelser og alt mulig. De som har sin tro er ikke i tvil.

Ellers står det i bibelen alt sammen, om hvordan det skal bli før han kommer tilbake også videre. Det er bare å sette seg litt inn i tingene så får du svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jo, greit nok. Men jeg synes det er uhøflig og dårlig etikette å ikke gi klare signaler, f.eks. på en nyhetssending eller noe, på flere tusen år.

For meg blir det litt for lenge.

Enten så får de si i fra klart og tydelig, så en slipper så mange tvilere, eller så får en sette en strek og si at "her blir det ikke noe mer, sorry".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

Folk som er døde kan ikke snakke med oss 2000 år etter. (med mindre spøkelser og gjenferd finnes). Så jeg tror nok du/dere venter forgjevels.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, greit nok. Men jeg synes det er uhøflig og dårlig etikette å ikke gi klare signaler, f.eks. på en nyhetssending eller noe, på flere tusen år.

For meg blir det litt for lenge.

Enten så får de si i fra klart og tydelig, så en slipper så mange tvilere, eller så får en sette en strek og si at "her blir det ikke noe mer, sorry".

Tja, dersom han i det hele tatt har levd, så bør han jo etter 2000 år være rimelig dau nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Poenget er jo at selv om han/de er døde og har vært det i over 2000 år, så tror jo de kristne på dem ennå. De kristne tror jo at de fortsatt lever og at de skal treffe dem etter sin død. De tror altså på et liv etter døden.

Hvis Jesus og gud faktisk har denne evnen, burde de ikke da i det minste gi et livstegn på nyhetene slik at alle kunne se det, så slapp folk å lure så veldig o over 2000 år? Hvis de kan helbrede og slikt i dag, så må de vel også kunne få til et nyhetsinnslag, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at neste gangen Jesus lot høre fra seg ikke nødvendigvis var en hyggelig dag, jeg..

I såfall er det kanskje godt at vi ikke har hørt noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_RPM_*

En liten tro-hallo jeg fant på nettet til de søkende.

Klart verden og nyheter vil ikke blåse opp fakta om Guds undergjerninger, men de forekommer.

Her er en annen sensasjonell nyhet, det var en gang en ateist som het dr ivan panin født i 1855, han var matematiker og ville en gang for alle bevise at bibelen var en eventyrbok, men overraskelsen ble stor. Her er historien:

Bibelens 7 talls mønster

Gunnar Lund

31.1.2005

For mange år siden kom Dr.Ivan Panin med en interessant artikkel som handlet om 7 tallet. Vi gjengir den nå her.

Bibelen har noe med tallet 7 å gjøre. Forskere over hele verden regner tallet 7 for å være fullkommenhet og Guds fullkomne bok er mer forbundet med dette tall enn de fleste regner med!

Innlegg redigert, jmfr.reglene ang kopirett.

vimse

-mod-

Endret av vimse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James
Tja, dersom han i det hele tatt har levd, så bør han jo etter 2000 år være rimelig dau nå..

Kroppen ja er død. Men Jesus ånd ( sjel ) lever videre og vil alltid leve videre akkurat som den gjorde da skapelsen skjedde for 4 milliarder år siden og som den vil i de neste 4 milliarder år....

jeg tror nå det er 4 milliarder år siden...Unniverset ble skapt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er det jeg prøver å si...hvis ånden lever, burde da ånden kunne klare å utføre noe konkret, f.eks. være med i en nyhetssending, slik at mange kunne se at det var håp, f.eks.

Jeg synes det er uhøflig av ånden(e) og liksom gjøre alle de bragdene som har stått i bibelen, for så å si takk for seg. Det er uanstendig oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest King James

Angrep på den hellige Ånd. Den eneste synd som ikke blir tilgitt verken på jorden i himmelen eller i helvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Dette ble da jamen rett og slett en veldig ignorant tråd.

Hva mener du med det? :forvirret:

Ignorant overfor hva og hvem? :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enten så får de si i fra klart og tydelig, så en slipper så mange tvilere, eller så får en sette en strek og si at "her blir det ikke noe mer, sorry".

Umm...litt av poenget med å TRO på noe er at man ikke er helt sikker da :) Man har ikke noe håndfast bevis. Det er et valg man må ta, enten velger du å ta imot Jesus, eller så velger du det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Umm...litt av poenget med å TRO på noe er at man ikke er helt sikker da :) Man har ikke noe håndfast bevis. Det er et valg man må ta, enten velger du å ta imot Jesus, eller så velger du det ikke.

Ja nettopp, og for mange av oss andre som ikke tror, så er det slik at enten så er det noe der, eller så er det ikke noe der. Vi har ikke tid til et tomt vakum der vi ikke aner noen ting gjennom et helt liv, det er altfor frustrerende.

Dermed må man gi det på båten. Så sånn er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vi kan bare ikke velge å ta i mot et tomt vakum som ingen kan se noe i. Poenget med å ta noe i mot må jo være å vite hva det er. Ellers er det talentløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan bare ikke velge å ta i mot et tomt vakum som ingen kan se noe i. Poenget med å ta noe i mot må jo være å vite hva det er. Ellers er det talentløst.

Hvordan vet dere at det er et tomt vakuum når dere ikke har tatt imot det ennå?

Prat med enhver kristen dere kjenner, og de vil si at det å tro definitivt ikke er tomt, og de vet inderlig godt hva det handler om - kjærlighet. Det er et personlig forhold til en levende, kjærlig Gud, og det er for meg det helt motsatte av tomhet.

Såklart dere må vite hva det er dere tar imot, hvorfor tror du det er så mange evangelister og misjonærer i verden idag? Det er nettopp det de driver med, forteller folk det glade budskap, at Jesus har dødd for syndene deres og stått opp igjen - og at de er velkomne til å leve et uendelig liv som det var ment å være. Sammen med en nådefull Far - som faktisk ville la sin egen sønn dø for at at nettopp jeg, og deg skulle få være nær ham igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...