Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 29. mai 2006 #1 Del Skrevet 29. mai 2006 Tenkte å hente litt kreativ inspirasjon fra dere der ute. Som ikke kjenner meg. Jeg er siviløkonom. Jobbet i konsulentbransjen i mange år, nå som prosjektleder. Er lei av jobben min. Trives dårligere og dårligere, men vet ikke helt hvorfor, eller hva som er riktig for meg. Jeg tror jeg har lyst til å jobbe mer kreativt. Jeg er en sånn type med masse energi, masse ideer og humør, og jeg kveles nå sakte men sikkert av planer og estimater og oppfølging og kontroll... Det må være noe som lar seg kombinere med familie. Jeg skal ikke jobbe meg ihjel. Hvordan kan jeg bruke kompetansen jeg har i kombinasjon med noe annet tro? Noen som har noen forslag? Ellers har jeg alltid likt tegning, maling, håndarbeid, men får ikke så mye tid og overskudd til det lenger. Jeg liker å jobbe sammen med mennesker, diskutere ting, men er også veldig selvstendig. Alle ideer mottas med takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #2 Del Skrevet 29. mai 2006 For meg høres det egentlig ut som man kan være kreativ som prosjektleder også... Men det er kanskje andre ting ved arbeidsplassen som hemmer dette. Planlegging, oppfølging osv tror jeg man møter i de fleste yrker. Jeg er illustratør, noe "alle" synes virker så kreativt, og greit nok, det kan det være. Men jeg har jo likefullt bestemte oppgaver, tidsfrister, tilbakemeldinger/kritikk, regnskap, bekymringer osv å forholde meg til. Jeg trives godt, men det er også mye fordi jeg er glad for å kunne leve av noe jeg alltid har vært god til, men ikke trodd det gikk an å leve av. Jeg tror det er viktig å tenke på at kreativitet er noe en har nytte av i alle fag, ikke bare, og kanskje ikke engang hovedsaklig, innen estetiske fag. Kanskje du bare trenger å finne en arbeidsplass som tenker annerledes enn der du er nå? Du har jo masse erfaring som leder o.l, jeg vil tro du er kvalifisert til veldig mye egentlig. Hva med å starte egen butikk med et vareutvalg håndplukket av deg selv? Hvis du er glad i tegning, håndarbeid o.l finnes det jo ulike jobber på aktiviseringssentre o.l,med psykisk utviklingshemmede, psykiatriske pasienter eller barn. Men ofte kreves det kanskje noe formell utdanning. Lærer? Hvis du tror du kan/vil satse seriøst på f eks tegning anbefaler jeg å ta en prat med noen som lever av liknende ting, både for å få en pekepinn om nivået ditt, og veier du kan gå for å lære mer. F eks. Vanskelig å si om det er en jobb du kan kombinere med familie... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå