Gå til innhold

Søke på jobb i en lekebutikk

Kittykat

Anbefalte innlegg

Jeg må ut i jobb siden planene om studiene gikk i vasken denne gangen.

Det er et kjøpesenter i gåavstand fra oss ( 5 minutter ) og der er det 2 dagligvarebutikker og en lekebutikk som jeg har tenkt å søke jobb i.

Dette virker kanskje som et utrolig dumt spørsmål, men hva må man kunne for å jobbe i en lekebutikk? Denne lekebutikken selger også litt babyutstyr og jeg kan ikke så mye om det heller.....

Jeg tenker mer i retning av hva tåler lekene, hva er de laget av osv. Selv om jeg har 3 barn og de har masse masse leker, så kan jeg egentlig lite om leker.

Jeg tenkte å sende/levere søknad i løpet av neste uke.

Jeg har vært hjemmeværende mor i ca 7 år, så sjansen er vel liten for at nettopp jeg får meg en jobb siden jeg ikke har hatt jobb på 7 år, men jeg må bare hoppe ut i det :)

Endret av Kittykat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg vil tro at det å være serviceinnstilt og ha barnelag er viktig. Det at du har barn selv, er sikkert til hjelp når du skal hjelpe kunder å finne leker som passer til en bestemt aldersgruppe. I tillegg er det sikkert viktig å kjenne til sikkerhet for lekene og om om materialer brukt i lekene kan være allergifremkallende (får forresten håpe at butikker ikke selger leker som kan være farlige for små barn).

Vil dessuten ønske deg lykke til med jobbjakten. Jeg syns det er flott at du skal ut i arbeidslivet etter å ha vært gjennomværende så lenge. Og får du ikke denne jobben, så ikke gi opp. Til slutt får du napp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at det å være serviceinnstilt og ha barnelag er viktig. Det at du har barn selv, er sikkert til hjelp når du skal hjelpe kunder å finne leker som passer til en bestemt aldersgruppe. I tillegg er det sikkert viktig å kjenne til sikkerhet for lekene og om om materialer brukt i lekene kan være allergifremkallende (får forresten håpe at butikker ikke selger leker som kan være farlige for små barn).

Vil dessuten ønske deg lykke til med jobbjakten. Jeg syns det er flott at du skal ut i arbeidslivet etter å ha vært gjennomværende så lenge. Og får du ikke denne jobben, så ikke gi opp. Til slutt får du napp.

Jo, takk for det du :) Jeg håper jeg får jobb fort selvsagt. Jeg må ha funnet en jobb til August. Litt kort tid kanskje, men jeg har jo sett etter jobber i aviser og på internett, men de har ikke passet meg, da man enten må ha sertifikat, ha erfaring innen den type arbeid eller så er det for langt unna hjemstedet vårt.

Men er jeg heldig så får jeg kanskje napp på kjøpesenteret. Har erfaring som medarbeider i dagligvarebutikk, stuepike på hotell og som vaskedame :ler:

Fikk bare strøjobber før jeg ble mor, så jeg håper det blir noe mer permanent denne gangen etter at prøvetiden er over.

Det vil bli litt kjipt å måtte finne ny jobb hele tiden når man har 3 barn som går på skole og barnehage. Men vi får se hvordan det går :)

Endret av Kittykat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...