Rio Skrevet 28. mai 2006 #1 Del Skrevet 28. mai 2006 Jeg har søkt på juss, og har nok poeng til å komme inn. Jeg kan altså risikere og takke ja til den studieplassen, stort sett fordi jeg aner at jeg ikke kommer inn på førstevalgene mine. Så om det er noen her som nylig har gått første året, og vil fortelle om det så hadde det vært flott. (eks. fag, miljø, eksamen, forelesere, lesesal, fakultetet) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orakel Skrevet 29. mai 2006 #2 Del Skrevet 29. mai 2006 Her finner du info om masterstudiet i rettsvitenskap i Bergen. Det pedagogiske opplegget er helt annerledes enn i Oslo. Studentene får tett oppfølging og studiet er modulisert. Hvert år følger studentene undervisning i 3-6 emner og tar eksamen i disse fortløpende. Det stilles krav til deltakelse på obligatoriske aktiviteter som fremmøte i grupper, oppgaveskriving på nett og kommentering av medstudenter på nett. I tillegg er det i de fleste emner en obligatorisk oppgave som må bestås for å kunne avlegge endelig eksamen. I siste stud.mag.-undersøkelse kom jusstudiet i Bergen best ut av de 3 studiene i Norge. Studentmiljøet er veldig godt. All undervisning foregår hovedsakelig i samme bygg. Der er også lesesal, kollokvierom og kantine. Juristforeningen har et vell av underorganisasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå