Gå til innhold

Kunne du elske en narsissist?


Bønna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

enkelt og greit nei... jeg vil ha en mann som er i stand til å se mine behov i blandt og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det vil ha en sammenheng med hvor forelska du blir? Dessuten er det ikke gitt at narsissister er blind for dine behov.

Endret av Bønna
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en narsissist for meg er en selvelsker som setter seg selv foran andre... så nei, ut i fra mitt syn ville det ikke fungert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man elsker seg selv er ingen hindring for at man kan elske andre. Faktisk er det de som hevder at man må kunne elske seg selv før man kan elske andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man elsker seg selv er ingen hindring for at man kan elske andre. Faktisk er det de som hevder at man må kunne elske seg selv før man kan elske andre.

En narsisist er per definisjon ikke i stand til å elske noen andre enn seg selv.

Og jeg tror aldri det kunne ha fungert i lengden, jeg kunne nok ikke ha elsket en slik person.

Endret av aislinn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Elsket en i 15 år til han var utro. Han tenkte han får det bedre med ny dame. Som vanlig tenkte han på seg selv og ikke de som ble igjen f eks barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Thalassa

absolutt ikke. orker ikke slike egoistiske mennesker som alltid setter seg selv foran andre og som bruker andre mennesker til sin egen fordel. Nei takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest splæsj

Det kunne jeg sikkert, men siden jeg har møtt en del slaskete mannfolk og lært av det, ville jeg ikke gjort noe med saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chantal
Narsissistisk personlighetsforstyrrelse

En narsissist har et svært høyt selvbilde, i motsetning til unnvikende og emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Personen har svært høye tanker om seg selv og om sine egne evner og fortreffelighet. Han trenger ros og anerkjennelse, men har ofte lite empati for andre. Personen forventer også å bli anerkjent for sine bragder og talenter, er svært opptatt av sine fantasier om ubegrenset suksess, styrke, vakre utseende eller ideelle kjærlighet. En narsissist forventer å få spesialbehandling og at andre følger hans eller hennes beskjeder og oppfyller forventningene. Imidlertid kan de være misunnelig på andre eller tro at andre misunner ham, og kan være arrogante og mangle empati eller medfølelse. Ofte kan slike oppfattes som manipulerende og at de utnytter situasjoner og personer kun til egen fordel.

Nei, for en person uten empati har ingenting å gjøre i mitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...