Gå til innhold

Studenter med familie

afr0dite

Anbefalte innlegg

Inspirert av studenter med familie- tråden, lurer jeg på om det er noen studentpar her med familie, og hvordan de får kabalen til å gå opp?

Vi er begge studenter og gifter oss i sommer. Vi har ingen barneplaner i det hele tatt, men det er greit å høre om andres erfaringer, så tanken ikke blir SÅ avskrekkende når det tid kommer. Vi går på en langt studie og har fortsatt mange år igjen.

Så, hvordan har dere klart det, dere som er studenter begge to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er studenter begge to og har hatt barn i flere år. Det fungerer stort sett greit. Ikke verdens beste økonomi, men det går rundt. Vi får støtte fra lånekassen. imidlertid må vi jobbe for å ha det ok økonomisk, noe som går ut over fritiden. Det finnes ingen andre særordninger så vidt jeg vet. Tidsmessig har vi litt fleksitid, men arbeidet må jo gjøres. Det kommer nok an på hvilket studie man går på og hvilke faser. Vi er begge i krevende studier, men det går stort sett bra. Innimellom blir det dog mye jobbing og med små barn blir det lite tid til andre ting.

For å få kabalen til å gå opp har vi av og til studert lange kvelder annen hver dag. Vi har også tatt i bruk helgene. Ellers har vi prøvd å begrense skolearbeidet til hverdagene og satt et skille mellom jobb og privat.

Vi trives godt med vårt valg,. Det har helt klart sine fordeler og ulemper. Jeg anbefaler gladlig folk å få barn mens de studerer. Det å gå fra uten barn til barn er uansett en overgang, enten du er fattig eller rik, student eller arbeidstager.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...