Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt nysgjerrig på om dere skal ha 7 slag til jul jeg, og hva pleier dere å lage?

I helgen har jeg laget pepperkaker, "kjeksstenger" og sjakkruter. I tillegg skal jeg lage serinakaker, tebrød, kokosmakroner og havfreflarn.

Hva pleier dere å lage?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lager ikke syv slag. Baker pepperkaker og kanelstenger. Får smultringer og kromkaker av bestemoren min. Pleier å lage hjemmelaget marsipan, peppermyntedrops og riskaker også. Tror jeg dropper marsipanen i år fordi det tar så lang tid. :D

Skrevet

I år skal jeg bake

krumkaker

Pepperkaker

kokosmakroner

sandkaker

risboller

krydderkake

Det blir i allefall ikke flere sorter.

Skal kjøpe smultringer

klem fra koldbruna :P

Skrevet

Til Jul baker vi alltid nøttekuler og bordstabelbakkels. Smultringer blir det også bakt og pepperkaker. Stort mer kaker blir ikke spist - bortsett fra en god dessertkake til kaffen.

Skrevet

Jeg ble ferdig med min frukt- og nøttekake i helga, og nå skal den ligge og godgjøre seg i to uker. Det er det eneste jeg baker; til gjengjeld er den uovertruffen i smak og jeg er heldigvis omgitt av folk som setter pris på den :wink:

Skrevet

Det blir ikke så mye baking her siden vi reiser bort til jul, men aktuelle slag ville normalt være:

Fløyelsruter (sjakkruter)

peppernøtter

sandnøtter

pepperkakehus

..hm, kommer ikke på mer...

Skrevet

Her skal bakes!!! Vel, i går bakte vi kakemenn, så da har vi i alle fall begynt. Of mannen min kom med ideen... Siden jeg ALLTID skal ha kakemann når vi er innom et bakeri.... :oops: Men, vi skal også bake krumkaker, fattigmann, smultringer, ristopper og pepperkaker. Sirupssnipper og berlinerkranser er kjøpt inn allerede, og også peppernøtter har vi kjøpt. Det er koselig å bake også da, og koselig å servere noe som er hjemmebakt.

Skrevet

I år skal det bakes Kokosmakroner og kakemenn av tradisjonell julebakst. Men, jeg skal ellers bake dette til jul : Store sjokolademuffins, ostekake og frokosthorn

Ja, og så skal jeg lage karameller også :)

Skrevet

Har faktisk ikke begynt å bake enda... :oops: pleier å være tidlig, men i år har dat vært så mye annet.

Måtte bake marsipankake til skolen (sønnen min går i 1. klasse) som jeg leverte i dag....og siden jeg ikke hadde lagt det før måtte jeg (perfeksjonist som jeg er på enkelte områder) bake en "prøvekake" som personalet på jobb fikk. :)

Men dette pleier jeg å bake til jul:

Havreflarn

Kransekakestenger

Julemenner

Pepperkaker eller peppernøtter

Sjokolade/nøttekjeks

Kokosmakroner

Risboller

Skrevet

Det ser ikke ut til at det blir slike voldsomme kakemengder i år som vi pleier å ha... :cry: Her er i hvert fall det vi lager:

Pepperkaker

Sirupssnipper

Krumkaker

Avletter

Sirupstynnkake

Kransekakestenger

Smultringer

Smørpletter

Risboller

Marsipan

Det eneste som mangler, er tynnkaka og marsipanen. Ække mamma og jeg flinke kanskje? :D

Skrevet

Det har blitt færre sorter med årene. Før lagde jeg gjerne syv slag og vel så det. Nå lager jeg 3-4, og baker heller noen formkaker og rundstykker i tillegg. Pepperkaker er et must og bakes sammen med barna, likeså ristopper. Smultringer får jeg som regel av min mor, og av svigermor får jeg krumkaker.

I år tenkte jeg å lage dette:

* Pepperkaker

* Brune pinner

* Ingefærkjeks

* Havreflarn

* Risboller

* Krydderkake

* Boller/rundstykker

* Kransekakestenger

Skrevet

Jeg skal bake pepperkaker og blondekaker og julekake. Og så får jeg kokosmakroner av mamma - vi deler alt.

Og så har jeg funnet mormors sandkakeformer - og da vil jeg gjerne bake sandkaker også. Det har jeg aldri gjort før - så har noen tips til hvordan jeg skal få dem ut av formene på en ordentlig måte - så veldig gjerne tusen takk.

Min mann baker kakemanna.

Også lager vi masse marsipan og annet moms. Og så blir det ostekake julaften.

Skrevet

Jeg skal lage kransekake-stenger, pepperkaker og krumkaker. Det får holde, jeg har vært på et lite bakeri her i nærheten og rett og slett kjøpt noen sorter som jeg har gjemt vekk.

I tillegg skal jeg lake bløtkake eller marsipankake til julaften. Føler jo også at jeg må lage Delfia-kake - det er jo liksom ikke helt jul uten.

Skrevet

pepperkaker!

Lenge leve pepperkakene!!

:ler:

Skrevet

Jeg har bakt smultringer, krumkaker, myke seige sjokoladeruter, berlinerkranser, julebrød, valnøttbrød, lefser, stjernemagiske englekaker (!), og skal lage pepperkaker, knekk og rundstykker. Det blir det hele, og holder i lange baner skulle en tro. Ja, jeg har kjøpt en ferdig kransekake!

Skrevet

Det som er ferdigbakt:

Kakemenn

Sikksakk kaker

Serena-kaker

Maryland cookies

Mørlefser, namnam

Julebrød

Det som skal bakes:

Frokost-horn og rundstykker

mammas fantastiske sjokoladekake

Det som jeg får fra mamma:

Krumkaker, de er bare sååå gode...

Skrevet

Delfia kake! :D Vær rask, Per kjeksen blir fort utsolgt. :sjarmor:

- Miamor :briller:

Skrevet

jeg har bakt: sjokoladepinner,pepperkaker, frokosthorn, muffins, langpanneformkake og rundstykker.

har igjen å bake krumkaker, sjokoladekake, ostekake og sette sammen pepperkakehus :)

syns det er kjempekoselig å bake til jul:)

:P sola :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...