Gå til innhold

Mye å gjøre...

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Skal levere en gigantisk historieoppgave Tirsdag i neste uke og jeg ligger dårlig an. Jeg skrev i noen timer i dag, før jeg 18-tida dro ut for å se en film med venner. Tenkte å fortsette på oppgaven når jeg kom hjem, men vi så enda en film og ble sittende å skravle til kl var kvart på 2.

Nå er jeg så trøtt at jeg må legge meg. Har eksamen i neste uke som jeg bør lese til også. :tristbla:

Hvordan skal jeg få til å skjerpe meg? Finner alltid på noe annet å gjøre, heletida.

Ikke skriv "ta deg sammen... fokuser!! prioriter!!" for jeg prøver, men det går bare ikke.

Får ikke til å konsentere meg når jeg vet det finnes mye annet å gjøre enn lekser. Tenker ikke bare på å se venner, for de vet jo at jeg må bruke mer tid på skolen og har det av og til sånn selv, men andre mer viktige ting også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Abduli

Tror mange sliter med det samme. Hadde det fintes èn løsning for alle, hadde ikke folk slitt. En må bare prøve å finne en metode som er best for seg.

Noen jeg kjenner må sitte på bibioteket å gjøre lekser, noen sitter i senga å gjør lekser rett før de skal legge seg...( :overrasket: Kan ikke skjønne at det er lurt, men det funker for dem.)

Jeg sitter på stua med tv eller radio på, bare sånn i bakgrunnen, får ikke til å konse hvis det er helt stille rundt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

En jeg kjenner står opp to timer tidligere hver morgen for å lese og gjøre oppgaver. Hun sier at om hun ikke gjør det, så forsvinner ettermiddagen til andre ting. Om morgenen sitter hun uforstyrret mens samboeren sover.

Det er også lurt å lese litt og skrive notater mens man gjør andre ting, f.eks. drikker te.

Da jeg studerte, satte jeg av hele dager til å gjøre ferdig oppgaver. Du kan f.eks. bruke helgen og fokusere kun på oppgaven, men kom deg en tur ut i frisk luft og ta noen pauser.

Det kommer andre helger du kan prioritere annerledes.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo rett og slett bare bli ferdig. Bare tenk på at etter dette så er det sommerferie! :)

Dessuten, å skrive en historieoppgave blir bare mer og mer spennende jo lengre du kommer. ;)

Hilsen hun som sitter på KG i steden for å lese til franskeksamen............. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, kjenner meg igjen der gitt! Regner med at du sitter og døgner de siste dagene før innlevering, som jeg har gjort akk så mange ganger! Men, kan kanskje være lurt å stikke bort på lesesalen, for der MÅ man konsentrere seg. Hvis ikke kan du gi deg selv lønn for strevet innimellom!

For det første, må du skrive en disposisjon, men det har du kanskje allerede gjort. For hver del du fyller inn, tar du deg en velfortjent pause. Gå en tur, sov litt, spis litt, se litt på tv eller lignende. Fortell deg selv at du trenger ikke sitte med oppgaven hvert bidige minutt. Ta pause når du trenger det!

Det lar seg gjøre, så slapp av, pust dypt, og gjør litt av gangen. Og så litt til, og så enda litt, o g før du vet ordet av det er du ferdig!

:klem: fra hun som sitter på KG isteden for å lese til muntlig... :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg nok igjen.. Bare at jeg føler meg som den verste studenten noen sinne! Snart har jeg hatt 6 mndr som jeg kunne ha lest på, og jeg har hatt minimalt med forelesninger. Har ikke lest noe før den siste uken! Og da er det bare 1 times tid om dagen. Har 3 "hele" dager til å lese på før eksamen i et historiefag, og sliter mildt sagt :tristbla: Etter det har jeg 12 dager til et annet fag som jeg ikke heller har gjort noe i... sukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et velkjent problem... :sjenert: Leiligheten er aldri så skinnende ren som i eksamensperioden!

Jeg har enda ikke funnet noen veldig god løsning, men det hjelper å komme seg på en lesesal/et bibliotek hvor det ikke finnes så mye annet kjekt å gjøre.

Ellers synes jeg det hjelper å planlegge dagen litt. Altså, fra 10-12 skal jeg lese, så er det matpause, lese fra 13-15, tvpause osv... Da har jeg alltid noe å se fram til! Prøver også å bestemme meg for å lese et visst antall sider i løpet av dagen, så kan jeg gjøre noe morsomt når jeg er ferdig.

Vanskelig er det. Veldig vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...