Gå til innhold

Mine travle dager

Skrållan

Anbefalte innlegg

Hvis hun er sånn baby som må bæres på hele tiden så kan du jo prøve sjal eller slynge. Da ligger hun tett inntill deg, du har begge hendene frie og du sparer rygg og skuldere.

Grooo her inne skryter i allefall veldig mye av det!

(samt at flere andre brukere også har det)

Vi har fått et sjal i gave, men jeg har ikke prøvd det enda.. :sjenert: Tenker på det hver dag, at jeg kanskje skulle tatt det fram og prøvd det, men det blir bare med tanken. Plutselig har jo dagen gått... :ler: Jeg får bare ta meg i nakkeskinnet og finne det frem! :) Takk for påminnelsen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest marthepia

Feiret ikke frasdag vi heller. Men det er noe jeg vil feire i årene framover. Trivelig med morsdag og farsdager synes jeg :)

Blir vel så vi søker om engangsstønaden etter jul da. Mesteparten blir vel satt inn på sparekonto. Blir ikke brukt saå mye penger på neste baby. Vi har jo nesten alt. Har tipset svigers om seng og madrass ;) Mamma og pappa sa de skulle kjøpe tvillingvogn til oss.

Brukte dere mye av stønaden på Ida? Fikk dere mye klær forresten? Det fikk egentlig ikke vi.. Kjøpte masse selv! Og jeg elsker å kjøpe klær til henne da :sjenert: Har kjøpte 2 bodyer der det står: "Mammas prinsesse" og "Daddy loves me". De er nuskete!

Har dere begynt med julegaveinnkjøpinga enda? Tenkte vi skulle til byen snart vi. Sambo har så mange eksamener i desember at det er godt å få det ferdig til da. Har egentlig ikke så mange å kjøpe gaver til. Har dere tenkt på gave til tuppa? Hun er jo veldig liten enda da..så hun skjønner ikke så mye av jula og gaver. Husker det var papiret som var mest intr. til emma :ler: Hun var 4 mnder den første jula si.

ha en fiiiin mandag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feiret ikke frasdag vi heller. Men det er noe jeg vil feire i årene framover. Trivelig med morsdag og farsdager synes jeg :)

Blir vel så vi søker om engangsstønaden etter jul da. Mesteparten blir vel satt inn på sparekonto. Blir ikke brukt saå mye penger på neste baby. Vi har jo nesten alt. Har tipset svigers om seng og madrass ;) Mamma og pappa sa de skulle kjøpe tvillingvogn til oss.

Brukte dere mye av stønaden på Ida? Fikk dere mye klær forresten? Det fikk egentlig ikke vi.. Kjøpte masse selv! Og jeg elsker å kjøpe klær til henne da :sjenert: Har kjøpte 2 bodyer der det står: "Mammas prinsesse" og "Daddy loves me". De er nuskete!

Har dere begynt med julegaveinnkjøpinga enda? Tenkte vi skulle til byen snart vi. Sambo har så mange eksamener i desember at det er godt å få det ferdig til da. Har egentlig ikke så mange å kjøpe gaver til. Har dere tenkt på gave til tuppa? Hun er jo veldig liten enda da..så hun skjønner ikke så mye av jula og gaver. Husker det var papiret som var mest intr. til emma :ler:  Hun var 4 mnder den første jula si.

ha en fiiiin mandag :klem:

Farsdager og morsdager skal feires her i huset fremover også! :) synes det er skikkelig koselige dager, og jeg er jo oppvokst med at de dagene blir markert!

Så snedig at dere får spart det meste av stønaden! Veldig greit siden dere har det meste etter Emma. Vi måtte jo ha alt, heldigvis sponset mamma og pappa vogna hennes da! :sjarmor: Bare den kostet jo 7000! :overrasket: Vi har brukt opp hele stønaden vi... :sjenert: Vi flyttet jo rett etter vi fikk den, så ganske mange tusen av den gikk til nye møbler. Vi måtte ha ny sofa da vi flyttet, og kjøkkenmøbler (hadde barløsning der vi bodde før, her er det vanlig kjøkkenbord), og seng til Ida og litt sånn småmøbler histen og pisten. I tillegg kjøpte vi jo alt annet av utstyr hun trenger, fikk låne vippestol av søskenbarnet mitt - ellers har vi kjøpt det meste selv. Da fløy jo pengene... Vi har kjøpt ca 70 % av klærne hennes selv, men jeg begynte så smått og handle inn de allerede da jeg var 10 uker på vei jeg. Så da ble utgiftene litt mer spredd. Mamma har handlet litt klær til henne hun også, men det er mest i større str, for det var det jeg ønsket meg.. Elsker å kjøpe klær til henne jeg også! :) Det er så mye fint! :hjerte: Hvor kjøpte du bodyen det står "mammas prinsesse" på? Har lett etter en sånn en, men har ikke funnet... "daddy loves me" er søt den også! :) Ida har en body det står "born with love" på hun. Den er kjempesøt! Hun har også en "Before you ask, I'm a girl", men den er for stor enda! :ler:

Vi har ikke begynt å handle julegaver enda, og det irriterer meg egentlig. Skal gi innrammet bilde av Ida til ganske mange i slekta da, men det er jo noen gaver som må handles i tillegg også. Skal på shopping på hjemstedet i morgen, så mulig jeg begynner litt da. Om ikke, så drar jeg til Midtbyen i løpet av uka og svir av litt gryn! :) Har tenkt litt på gave til vesla, tror vi ender opp med å sette litt penger på konto til henne, så kan vi bruke de pengene på å kjøpe ny bilstol til henne når hun trenger det. Det er jo egentlig ikke noe hun trenger nå, hun får babygym av mamma og pappa - og da har vi alt. Klær trenger hun jo, i større str, men det får heller vente til hun virkelig MÅ ha dem. Hehe, vil tro Emma ble mest facinert av papiret ja! Vil tro Ida ikke får med seg så mye av jula i år. Men neste år blir det nok baluba med alle gavene, og juletreet! :ler2:

Ha en super mandag du også!! :kys_2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Den det sto mammas prinesesse på kjøpte jeg på exit her jeg bor. Helt vanlig rosa body med litt mørkere skrift på. Men veldig fin og sjarmerende da. Begynner å bli litt liten til Emma nå. Kjøpte begge de bodyene i str 80. Bodyer som det er slik skrift på er sååå søte :)

Vi fikk sånn pakketilbud med vogn, vippestol, seng og stellebord til svigers vi. Kostet 5000kr! Solide og fine varer fra ringo. Sparte masse penger der tror jeg. Det er da så dyrt å kjøpe bare vogna. Din var i hvert fall dyr! WoW :ler: Tvillingvogna koster 1700kr p åexit tror jeg. Var på tilbud. Bilstol lånte vi på helsestasjonen. Da hun vokste ut av den kjøpte mamma av venninna si en større stol som vi bruker nå. Alt behøver ikke være nytt ;)

Ja, vi sparte unna alt. Men masse ble brukt da vi var på ferie og litt sånn ellers. Nå er det ikke mye igjen.

I fjor tok jeg bilde av Emma som ble julegave til besteforeldrene og oldeforeldrene!! De ble kjempeglade! Nå ser jeg at jeg ikke burde bli fotograf.. Lyset på bildet var helt forferdelig! Men det er en glimrende ide til julegave! Billig er det å ;) Huff, ja, juletreet får nok ikke så ifre di år. det gjorde det i fjor da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den det sto mammas prinesesse på kjøpte jeg på exit her jeg bor. Helt vanlig rosa body med litt mørkere skrift på. Men veldig fin og sjarmerende da. Begynner å bli litt liten til Emma nå. Kjøpte begge de bodyene i str 80. Bodyer som det er slik skrift på er sååå søte :)

Exit har veldig mye fint... :Nikke:

Vi har en lyseblå body til Lillegutt der det står

"Sover ikke jeg, sover ingen!"

:ler2: Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til på seksukerskontroll i morgen!

Håper dere får det fint på hjemstedet ditt, og at shoppig med venninne blir koselig! :) Får satse på at Ida er litt snillere hos mormor og morfar denne gangen... Uansett så er de nok helt betatt av henne! Man blir betatt av alle små, søte babyer :hjerter:

Stor og god :klem: og et lite sleng :kyss: fra Burpelurpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exit har veldig mye fint... :Nikke:

Vi har en lyseblå body til Lillegutt der det står

"Sover ikke jeg, sover ingen!"

:ler2: Herlig!

:ler: Det er jo så sant, så sant! :ler:

Exit har veldig mye fint! :) Har en god del klær derifra, synes de er mer holdbare enn H&M o.l egentlig.

Enig med deg Crash :Nikke:

Jeg også! :)

Må si dere fikk et bra tilbud på vogn-pakken! :overrasket: Alt det der for 2000 mindre enn bare vogna vår kostet! Jesus! Hvilken vogn er det dere har da? Vi har en Emmaljunga Egde duo, de er jo ikke spesielt billige... Men vi er strålende fornøyd med den da! :) Alt trenger definitivit ikke å være nytt nei! Vi låner en skinnpose til vogna av søskenbarnet mitt, den er fra 70-tallet tror jeg, og både hun og lillesøstra mi har ligget i den! Kjempemoro med sånne arvestykker! I tillegg FIKK vi en sånn boxette til å ha i bilen av de vi leier hos! Kjempesnille mennesker! :)

Bilde som julegave er skikkelig fine gaver synes jeg! Mottakeren blir jo så fornøyd også! :ler2: Her i huset var det sambo som tok bildene, og søstra hans skal redigere dem. Hun går på en fotoskole her i byen, så det bør bli bra! Er sjeleglad jeg ikke tok bildene selv, da hadde jeg nok fått med fingeren min og lyset hadde vært helt elendig... :sjenert:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på seksukerskontroll i morgen!

Håper dere får det fint på hjemstedet ditt, og at shoppig med venninne blir koselig! :) Får satse på at Ida er litt snillere hos mormor og morfar denne gangen... Uansett så er de nok helt betatt av henne! Man blir betatt av alle små, søte babyer :hjerter:

Stor og god :klem: og et lite sleng :kyss: fra Burpelurpen!

Der hadde du sneket deg inn også jo! :)

Håper virkelig shopping blir koselig jeg også! men nå gleder jeg meg sånn at det er 100 % sikkert at jeg ikke finner noen ting.. det er så typisk! :ler:

Ida skal nok klare å sjarmere mormor og morfar ja, hun har jo begynt å smile nå, og det har de ikke sett enda! :sjarmor: Små, søte babyer er lett å bli sjarmert av ja! :hjerter:

Stor :klem:, :kyss: og :kys_2: tilbake til Burpelurpen! :)

---------------------------------------

Nå skulle jeg oppdatere, men Ida har økedøgn - noe som innebærer sutring når hun ikke ligger med puppen i munnen. Og nå er det jo hele 1 time siden hun fikk mat, så jeg må nok frem med matfatet igjen... :ler: Håper å få komme innom igjen senere i kveld, hvis ikke så HÅPER jeg at jeg rekker å komme innom før vi drar til hjemstedet i morgen... Får stå opp litt tidligere bare for å komme innom her kanskje... :sjenert::ler2: (må jo innom å se om Epica har født i natt... sjansen er kanskje ikke verdens største, men likevel!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tips om at det trengtes litt bærehjelp her inne!

Har ikke lest så mye i dagboka di, og vet ikke helt hva "problemet" er, men om jeg får lov å skrive bittelitt for det..?!?

Ser du har fått et sjal! Sjal er fantastisk om en skal bære barn litt over tid. Man har barnet tett inntil seg, det kjenner varmen og hjertet ditt. Og sjalet fordeler tyngden (ok, din er vel bitteliten ennå, men snart veier den mer!) slik at det ikke sliter på ryggen din.

Slynge er tingen om man skal bære "til husbruk". Ei slynge henger man bare over hodet og ene armen, og putter babyen rett inn. Tar maks fem sekunder fra man tar tak i slynga til babyen er på plass. (Sånn ca...)

Jeg har både sjal og slynge. Sjalet brukes til å gå turer ute, eller hvis vi skal gå rundt på shopping en stund. Vi er ute og går tur hver dag stort sett, like ofte med sjal som med vogn. Vogna står oftere og oftere hjemme når jeg skal shoppe, er jo så pes med vogn mellom klesstativer og bord med glass og krystall... Bruker også sjalet hvis jeg feks. skal henge opp klesvask og ordne litt annet i kjelleren og skal holde på en stund.

Slynga brukes hvis vesla ikke får til å rape med en gang, eller hvis hun vil opp hvis jeg holder på med noe i huset og jeg regner med hun roer seg raskt og kan settes ned igjen. Hvis jeg skal inn å betale bensin. Eller bare til og fra bilen når jeg skal ha med poser og dill&dall når vi skal bort. Hvis jeg skal inn og handle mat, eller hvis jeg skal ut og hente posten.

Har alltid slynga med i vogna når vi er på tur med vogn, for plutselig er hun sutrete eller nysgjerrig og vil opp en tur, da er den enkel og grei å dra over hodet og så ha henne der en stund.

Bare spør hvis det er noe du lurer på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Man kan fint bruke bæredingser til å amme i også! Baby ligger perfekt i forhold til puppen, så man kan faktisk ha hendene fri og gjøre andre småting mens småtten koser seg med melka si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Du har masse å fortelle når du kommer tilbake Skrållan :klem: Håper dere koser dere. Her går dagene fort.. Dagene blir som regel styrt av ettermiddagsduppen til Emma. For at hun ikke skal være dritsur når vi skal ute/bort må vi enten dra tidlig på formiddagen eller senere på ettermiddagen. Hun bruker å ha en dupp mellom 14-15. Å da sover hun i 1-3 timer.

Hvordan går det med sovinga til lille Ida?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grooo: tusen takk for kjekk info! :) Jeg tenkte å prøve sjalet for første gang i ettermiddag, og om det dukker opp noe jeg lurer på så stikker jeg innom dagboka di jeg...

Burpen: Oppdatering kommer litt senere, etter pupping! :klem:

Du har masse å fortelle når du kommer tilbake Skrållan :klem: Håper dere koser dere. Her går dagene fort.. Dagene blir som regel styrt av ettermiddagsduppen til Emma. For at hun ikke skal være dritsur når vi skal ute/bort må vi enten dra tidlig på formiddagen eller senere på ettermiddagen. Hun bruker å ha en dupp mellom 14-15. Å da sover hun i 1-3 timer.

Hvordan går det med sovinga til lille Ida?

Heldigvis blir ikke dagene våre så veldig styrt av sovinga til Ida, hun sover hvor som helst hun... Om hun vil sove da! :ler: Sovinga hennes er som før, hun liker ikke å sove alene, og hun vil ikke legge seg før i 23-00-tiden... men da sover hun heldigvis til 4-6 tiden før hun vil ha mat igjen. Og etter det kan hun sove til nærmere 12 på dagen. Litt upraktisk at hun er så b-menneske, men vi har store planer om å begynne å snu henne nå! :)

----------------

Da må Ida få mat før jeg oppdaterer noe mer her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sovinga kan være et kapittel for seg selv en stund... men som regel går det seg til etter hvert da... og godt er det.

Min lille tass har nå sovet i rundt 3 timer. Og jeg har ikke gjort en ting mens han har sovet. Bare sett på TV, vært på KG og spis lunsj. Drittværet ute gjør meg skikkelig lat (også får jeg lyst på sjokolade... :roll: )... I morgen derimot, skal jeg støvsuge og gjøre reint til helga... så da blir det andre boller...

Gleder meg til mer oppdatering etter puppinga! ;)

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sovinga kan være et kapittel for seg selv en stund... men som regel går det seg til etter hvert da... og godt er det.

Min lille tass har nå sovet i rundt 3 timer. Og jeg har ikke gjort en ting mens han har sovet. Bare sett på TV, vært på KG og spis lunsj. Drittværet ute gjør meg skikkelig lat (også får jeg lyst på sjokolade... :roll: )... I morgen derimot, skal jeg støvsuge og gjøre reint til helga... så da blir det andre boller...

Gleder meg til mer oppdatering etter puppinga! ;)

Det blir vel dreis over sovinga til slutt vil jeg tro. Så lenge hun virker fornøyd, og jeg får sove litt på natten, så er jeg fornøyd! :)

Blir forferdelig lat av været jeg også. Det frister ikke å ut å trille i det hele tatt. Har ikke gjort annet husarbeid enn å vaske klær i dag jeg, men jeg har store planer om å vaske på badet! :) Ida sover nå, så jeg må sikkert gjøre det med en gang etter å ha oppdatert her! ...jeg har spist sjokolade i dag jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn, da ble Ida mett igjen! :)

Vi har hatt det kjempefint på hjemstedet! Vi dro tirsdags formiddag, og da dro vi rett til mamma og pappa. Mamma skulle på jobb, så vi var ikke der så lenge før sambo kjørte meg og Ida til kjøpesentret før han selv dro til foreldrene sine. Jeg møtte venninna mi på sentret, og vi gikk gjennom sentret og tittet i butikkene. Jeg kjøpte årets første julegave! :hoppe: Kjøpte ikke noe til meg selv da, for jeg hadde ikke fått pengene fra lånekassa enda... :sur: Men jeg fikk tittet litt, og har store planer om å dra på shopping her i byen til uka! :) Vi møtte en annen venninne også, og satte oss ned på en cafe og skravla litt. Kjempekos å møte de igjen! :) Ida var en engel under hele shoppingen, hun lå i vogna si og tittet på alle de fine lysene i taket, og skravlet i vei! :ler: Møtte på gamle sjefen min på skobutikken, og hun ble sjarmert av Ida! :hjerter: Sjefen på treningssentret i hjembyen syntes også Ida var nydelig! Det er jeg jo veldig enig i! :sjarmor:

Etter shoppingen dro vi hjem til mamma og pappa igjen, min tante skulle komme på besøk. Hun hadde ikke sett Ida enda, så det var jo veldig koselig. Hun var like dullete med Ida som mamma! :ler2: Da hun dro hjem, dro vi på besøk til et vennepar og spiste sjokoladekake! Så Grey's anatomy der før vi dro hjem. Ida var en skikkelig god-klump der også, smilte og prata i vei! :)

På onsdags morgen skulle jeg på 6-ukers kontroll, så mamma passet Ida mens jeg og sambo dro til legen. Ida lå og sov da vi dro, så jeg var litt redd hun skulle våkne mens vi var borte og være sulten. Hun hadde ikke spist på noen timer, og jeg hadde ikke klart å vekke henne før vi dro.... Men da vi kom hjem, så lå hun og sov enda! :ler: Mamma syntes ikke det var så moro å passe henne når hun bare sov da... :ler2: Legetimen gikk forresten fint, han tok bare blodtrykket mitt og ga meg resept på Cerazette.

Etter at vi hadde vekket Ida, matet henne og mamma hadde fått kose litt med henne, så kjørte vi mamma på noen ærend før vi dro opp til svigers. Der var bare svigermor hjemme da, men vi fikk da hilst på. Vi fikk lunsj der, men Ida var ikke så trivelig mot farmora si. Hun var ganske grinete da vi var der, hun var ganske trøtt stakkars. Men hun nektet å sove da... Vi var ikke til svigermor så lenge siden Ida var så trøtt, så vi dro hjem til mamma og pappa igjen. Der la vi ned Ida i en lenestol, og der sovnet hun på et blunk. Trøtte jenta vår! :hjerte: Siden hun sov så godt, så fikk både jeg og sambo spist middag i fred og ro, og det satte vi stor pris på! :ler: Etter middagen pakket vi sammen sakene våre og satte kursen mot Trondheim igjen. Kjempekoselig tur, og neste helg skal vi tilbake igjen for å feire lillesøs sin bursdag, pluss at tvillingsøstra mi kommer hjem fra Australia! :)

Ida lå forresten inne på rommet sammen med meg og sambo denne gang, og vi fikk sove mye bedre! :ler2: Hun var flink jente og sov i vognbaggen sin også, det er hun i utgangspunktet ikke så glad i om natten. Da er det senga til mamma og pappan sin som gjelder... Hun våknet ikke før halv 6 for å få nattmat også! :klappe: (det negative med det var at jeg ikke rakk å sovne igjen før jeg måtte stå opp pga legetimen da... så jeg var ganske trøtt i går!)

Vel hjemme i trondheim ble vi møtt av et internettløst hus... Skikkelig nedtur siden jeg måtte betale billånet i går! Det var noe galt med sentralen, og vi fikk vite at vi kunne være uten nett i noen dager! :overrasket: Da ble jeg så skuffet (avhengig, jeg?) at jeg gikk og la meg halv 10 på kvelden... men jeg var så trøtt også da, så det gjorde godt!

Nå må jeg sikkert poste dette, før det blir for langt og jeg må kutte ned på smileys'ene! Skriver om dagen i dag nedenfor jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en fin tur dere har hatt... Fint at seksukerskontrollen din gikk fint. Jeg skal på kontroll om halvannen uke... Er det p-piller det du fikk? :klø:

Ha en fin dag! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det Ida sin tur til å dra på kontroll, og vi var litt spente på om hun ville være våken nok til å dra! :ler: Var ikke bare bare å mate henne før vi dro da, men hun var sånn noenlunde mett mens vi var der... Først ble hun veid, og jammen har ikke vesla vokst! Hun veide 3665 da hun ble født, nå er hun 4990 gram! Hun har også vokst fra 51 cm til 57,5 og hodeomkretsen er 38,5 mot 35 ved fødsel! nesten så jeg ikke kan kalle henne vesla lenger! :ler2: Men det er godt å se at jeg faktisk har nok melk til henne da! :sjarmor: Ellers er det ikke stort å fortelle fra kontrollen, hun sjarmerte både lege, helsesøster og tilfeldig forbispaserende der, og det skjønner jo jeg godt! :sjarmor: Både legen og HS skrøt veldig av at hun er så våken og klar, hun er veldig sterk i nakken til å være så liten, og hun prater mye. Aktiv liten frøken vi har! :smilbla:

Merker godt at vi har stått opp så tidlig i dag... Klokken er jo bare snart 2, og jeg føler den nærmer seg 4. Kanskje vi skulle stå opp litt tidligere hver dag, man får jo så mye mer ut av dagen da. Nå skal jeg kanskje ikke ta i, har jo bare vært på helsestasjonen, på matbutikken og på apoteket i dag, ellers har jeg bare sullet her hjemme! :ler: Men dagen er enda ganske ung, så kanskje det blir litt mer gjort i løpet av dagen. Har planer om å prøve sjalet i dag, mens jeg lager den heidundrandes middagen (pølser med brød!)! Håper Ida slår seg til ro i det, hun er jo så glad i være i hendene våre, og det tar på i skuldrene etter en lang dag.

Til helgen skal jeg begynne å pumpe meg hver dag, så Ida får øve seg på å ta flaske. Nå har jeg nemlig store planer om å trene igjen, og da må Ida være hjemme med sambo - uten pupp noen timer. Kan jo begynne å trene på et annet senter der de har barnepass, men jeg har så lyst til å trene der jeg er kjent nå helt i starten i allefall. Etterhvert blir det trening med barnepass, og mor og barn-timer.

Nå ligger sjarmtrollet vårt i kurven sin og sover, hun sovna ved matfatet istad. Tror jeg skal benytte sjansen til å vaske på badet nå, eller skal jeg surfe på nettet nå siden vi endelig har nett igjen... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flotte tall fra Ida sin kontroll!

Det er betryggende å vite at de får i seg nok næring og vokser så bra! Min "lille" gutt er ikke så liten lenger han heller nei... :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...