Gå til innhold

Profesjonsstudiet i psykologi

Gjest la

Anbefalte innlegg

Fikk nettopp høre av kjæresten at han hadde hørt at for å komme inn dit må man ha bare A'er og at det ofte blir loddtrekning mellom de som bare har A'er også :overrasket:

Jeg mister jo helt håpet på å ta den utdannelsen jeg vil ha :tristbla::tristbla::tristbla:

Jeg er god på skolen, men jeg er ikke perfekt...

Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LilSweetie

Det har skjedd en gang det han sier, at de hadde loddtrekning mellom de som bare hadde Aer på årsenheten i psykologi (dette skjedde i Oslo). Ellers pleier det å være sånn at man bare må ha Aer (men uten loddtrekning) i Oslo, mens man kan ha en eller to Ber for å begynne i de andre byene. Men dette varierer fra år til år etter hvor mange som søker, og hvor gode karakterer de som søker har. Det er også noen ganger forskjell på vår- og høstopptaket, der det er lettere å komme inn på våropptaket.

Nå er det snakk om å la videregåendekarakterer telle inn på om man kommer inn, men vet ikke når det eventuelt skal gjelde fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uvanlig at det er loddtrekning i Bergen. Tror ikke man kommer inn med noe annet en kun A'er heller.

I Bergen søker man seg inn på årsstudiet. Der tar man 3 psykologifag, exphil og exfac. Karakterene på psykologifagene teller så for opptaket til profesjonsstudiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nå er det snakk om å la videregåendekarakterer telle inn på om man kommer inn, men vet ikke når det eventuelt skal gjelde fra...

Det er nok ikke usannsynlig at dette blir nye ordningen om ikke lenge. De begynner å bli temmelig av å behandle klager på karakterer fra de som trenger A for å komme inn på profesjonsstudiet

Forøvrig tror jeg ikke man rekrutterer verken de potensielt flinkeste psykologene eller legene på bakgrunn av karakterer :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye ordningen blir satt i gang fra høsten 2007 (høøøøøsyt sannsynlig, førstehåndsinformasjon)

Ellers så er det jo mange om benet, men slettes ikke umulig! Bare stå på! Nå er det jo også sånn at det bare er opptak en gang i året blitt, så sjansen for høsten/våren er vel allerede gått.

På kullet mitt var vi rundt 3/4 med bare A'er og resten hadde en eller to B'er.

Ikke fortvil, og det er bare å sende meg en pm hvis det er noe du lurer på!

LYKKE TIL!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke usannsynlig at dette blir nye ordningen om ikke lenge. De begynner å bli temmelig av å behandle klager på karakterer fra de som trenger A for å komme inn på profesjonsstudiet

Forøvrig tror jeg ikke man rekrutterer verken de potensielt flinkeste psykologene eller legene på bakgrunn av karakterer :forvirret:

Signerer denne. Men det er mange som går studiet uten planer om å bli kliniker (heldigvis!!!!!). En del vil bli forskere, mens noen vil bare vifte med en tittel. For min del kan jeg heller ikke skjønne hva man skal kunne bidra med i helse-norge, dersom man sitter med nesa ned i en bok hele livet. Man trenger å leve litt for å kunne uttale seg om livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...