Gjest blir jeg student noengang? Skrevet 18. mai 2006 #1 Del Skrevet 18. mai 2006 Er utdannet hjelpepleier, gikk ut skolen med bare 5 og 6 i karakterer. Har jobbet i noen år, fått 3 unger og dermed gikk det noen år hjemme med de. Nå har jeg søkt sykepleien med grunnlag av realkompetansen min. Men det virker håpløst I år er det vanvittig mange søkere, og jeg kan se bare langt etter å kunne komme inn. Jeg blir så deppa. Jeg har jobbet i sykehus, hjemmesykepleien og ved sykehjem. Har grunnkurs og VK1 i handel og konter. Jeg har alt jeg trenger skulle man tro, men det er ikke nok. Når 1600 søkere slåss om 70 plasser så sier det seg selv at det er kun de med de beste karakterene fra generell studiekompetanse som kommer inn. Vet noen av dere om hva jeg kan gjøre fremover for å kunne komme inn neste år? Noen gode tips? Og jeg som har kjøpt hele bokbindet til anatomien/fysiologien Hadde tenkt å lese i sommer, nå er piffen ut av meg kan man trygt si..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2006 #2 Del Skrevet 18. mai 2006 Hvor har du søkt sykepleien?? Jeg har også søkt, og der er det flere primærsøkere enn plasser riktignok. 140 plasser og 260 søkere.. Men noen må jo få de plassen også tenker jeg, det kan likså godt være deg eller meg. ellers tenker jeg å gå på restetorget om uhellet skulle være ute, for på sykepeien SKAL jeg. Og det i høst!!! Ikke ta sorgene på forskudd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meg igjen Skrevet 18. mai 2006 #3 Del Skrevet 18. mai 2006 Hvor har du søkt sykepleien?? Jeg har også søkt, og der er det flere primærsøkere enn plasser riktignok. 140 plasser og 260 søkere.. Men noen må jo få de plassen også tenker jeg, det kan likså godt være deg eller meg. ellers tenker jeg å gå på restetorget om uhellet skulle være ute, for på sykepeien SKAL jeg. Og det i høst!!! Ikke ta sorgene på forskudd ← Jeg har søkt DH, HIBU og HIAK. Så positiv du er det, så flott at du klarer å være det. Jeg tar nok sorgene på forskudd men jeg har hørt at det er håpløst mange søkere i år. Hvor søker du da? 140 plasser og 260 søkere virket lite iforhold til søkertallet på de skolene jeg har søkt. Søker du også på grunnlag av realkompetanse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2006 #4 Del Skrevet 18. mai 2006 Jeg har søkt DH, HIBU og HIAK. Så positiv du er det, så flott at du klarer å være det. Jeg tar nok sorgene på forskudd men jeg har hørt at det er håpløst mange søkere i år. Hvor søker du da? 140 plasser og 260 søkere virket lite iforhold til søkertallet på de skolene jeg har søkt. Søker du også på grunnlag av realkompetanse? ← Jeg har søkt på HIV og HIH.. Har ikke søkt på realkompetanse..men jeg tror jeg har søkt feil.. har egentlig ikke studiekompetanse. Men gikk fint sist jeg søkte, da kom jeg inn, men takket nei til plassen til fordel for en jobb..noe jeg angrer på..!! Blir 25 år i år. Jeg var ikke så positiv jeg heller når jeg så søkertallet, men så sa pappa til meg, at hvorfor kunne det ikke likeså godt være meg som fikk plass.. Og det hadde han jo helt rett i.. Noen må jo få de plassene. Og jeg SKAL inn et sted!! Vi får bare krysse fingrene.. tvi tvi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå