Gjest gjesta Skrevet 12. mai 2006 #1 Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) 1)Hva koster det? 2) Er det noe ubehag i forbindelse med dette? (Mener jeg har hørt noe om ising i tennene i lang tid i etterkant...?) 3) Er dette noe man bør unngå om man er gravid? Xavia "snart"? ---> Endret 12. mai 2006 av Xavia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Latee Skrevet 12. mai 2006 #2 Del Skrevet 12. mai 2006 Hmm... Dette lurer jeg også på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 12. mai 2006 #3 Del Skrevet 12. mai 2006 Jeg var hos tannlegen, og hadde tenkt å spørre... Men jeg hadde halve ansiktet (følte det som) bedøvet, og klarte såvidt å mumle "God helg" , da jeg ruslet ut døra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Latee Skrevet 12. mai 2006 #4 Del Skrevet 12. mai 2006 Jeg var hos tannlegen, og hadde tenkt å spørre... Men jeg hadde halve ansiktet (følte det som) bedøvet, og klarte såvidt å mumle "God helg" , da jeg ruslet ut døra. ← Stakar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 12. mai 2006 #5 Del Skrevet 12. mai 2006 *Roper på Sniglå* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 12. mai 2006 #6 Del Skrevet 12. mai 2006 Hmmmmm..... Er det sånn de bruker hos tannlegen, eller er jeg bare dum og naiv som trodde litt på det som sto der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 12. mai 2006 #7 Del Skrevet 12. mai 2006 Fra siden jeg nettopp linket til: du bør ikke bruke produktene våre dersom du er gravid Da er dette utelukket for meg for en periode i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 12. mai 2006 #8 Del Skrevet 12. mai 2006 jeg har bleket tennene hos tannlege. tok oppe og nede samtidig, betalte 3200 i des 2001. gjorde det om igjen i mai 2002, og mai 2003. nå trengs det igjen, men må ta en sjekk først. fikk høre at om man har hull og bleker må man rotfylle? første natta jeg brukte skinnen/bleket tenna iset det noe jævlig, kjentes ut som om tanna ble delt i to! men det er eneste gangen jeg har kjent noe. vet ikke om denne blekingen har brukes av gravide, men mener den "nye" måten med blått lys og 1times bleking ikke er bra om man er gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Latee Skrevet 12. mai 2006 #9 Del Skrevet 12. mai 2006 jeg har bleket tennene hos tannlege. tok oppe og nede samtidig, betalte 3200 i des 2001. gjorde det om igjen i mai 2002, og mai 2003. nå trengs det igjen, men må ta en sjekk først. fikk høre at om man har hull og bleker må man rotfylle? første natta jeg brukte skinnen/bleket tenna iset det noe jævlig, kjentes ut som om tanna ble delt i to! men det er eneste gangen jeg har kjent noe. vet ikke om denne blekingen har brukes av gravide, men mener den "nye" måten med blått lys og 1times bleking ikke er bra om man er gravid. ← Må det gjøres SÅ ofte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -shiva Skrevet 12. mai 2006 #10 Del Skrevet 12. mai 2006 Hei. Jeg vil anbefale å velge hjemmebleking hos tannlegen. Det koster vel i gjennomsnitt 3000,- for å få laget skinner i begge kjever og få med startpakke som inkluderer 2 eller 4 sprøyter med blekegel. Har opplevd at det er flere som er misfornøyde etter å ha bleket hos tannlegen. Bleking varer heller ikke evig, og de fleste vil være nødt til å bleke på nytt etter 1-2 år. Har man laget skinner fra før så er det bare å kjøpe single sprøyter med blekegel til ca.200 kroner. En bør få sjekket om det er noen hull først, evt. få tettet dem først. Fyllinger vil ikke bli bleket, så de må byttes ut når man er ferdig med blekeprosessen. :-) Men sjekk prisene. De varierer veldig, så det kan lønne seg å ringe rundt å sjekke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -shiva Skrevet 12. mai 2006 #11 Del Skrevet 12. mai 2006 Det vil i de fleste tilfeller bli litt ising i tennene etter bleking. Da spesielt i underkjeven. Opalescence har en tannkrem som gir emaljen 4,5 ganger mer fluor enn andre tannkremer, og motvirker ising. Noen blekemidler inneholder fluor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Latee Skrevet 12. mai 2006 #12 Del Skrevet 12. mai 2006 Sliter det ikke veldig på tennene om man skal bleke hvert andre år? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -shiva Skrevet 12. mai 2006 #13 Del Skrevet 12. mai 2006 Det sliter ikke noe på tennene. Det er heller tannkjøttet som er i faresonen, hvis man ikke husker å tørke bort alt overskudd når man har plassert skinna! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 13. mai 2006 #14 Del Skrevet 13. mai 2006 *sier seg enig med shiva* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anette Huff Skrevet 13. mai 2006 #15 Del Skrevet 13. mai 2006 Er så lei dette hysteriet rundt "skadevirkningene" av tannbleking. Har ikke folk fått med seg at man pr. dags dato har dokumentasjon for at bleking av tennene ikke sliter med på tannemaljen enn å skulle drikke en flaske cola? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 14. mai 2006 #16 Del Skrevet 14. mai 2006 Hei. Jeg vil anbefale å velge hjemmebleking hos tannlegen. Det koster vel i gjennomsnitt 3000,- for å få laget skinner i begge kjever og få med startpakke som inkluderer 2 eller 4 sprøyter med blekegel. ← jeg brukte hjemmebleking fra tannlege, og det er nok dyrere enn 3000 for begge kjevene idag (jeg betalte som sagt 3200 i 2001). og det holder ikke evig, er litt forskjellig hvor ofte man må gjøre det. (jeg røyker ikke eller drikker kaffe/noe særlig rødvin, men allikevel...) jeg brukte/bruker opalescense. og gikk til tannlegen og spurte om det var skadelig å gjøre det et halvt år etter at jeg gjorde det første gangen, fikk til svar at det var det ikke. tredje gangen jeg gjorde det spurte jeg en annen tannlege, og hun svarte det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -shiva Skrevet 14. mai 2006 #17 Del Skrevet 14. mai 2006 Vi tar 1800,- for en kjeve og 3000,- for begge:-) Det avhenger vel av hvor i landet du bor. Jeg bor i Trondheim, og her ligger vel de fleste på noe i nærheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 14. mai 2006 #18 Del Skrevet 14. mai 2006 oj, det var billig! ja, jeg gjorde det i oslo, varierer ganske kraftig (prisene) ser jeg. (lønner seg nesten å få tak i en billig flybillett til trondheim og gjøre det der ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå