Gå til innhold

Er kristne like mye utro som alle andre?


Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Kvinner og menn er utro, spesielt når de jobber, reiser og er på konferanser og kurs: m.a.o: når de har anledning til det.

Når en leser og hører om kristne (og kanskje erfarer dem også) virker det som om kristne er en from gruppe som bare smiler og vil at alt skal være positivt uten konflikter.

Hva med de kristne menn og kvinner: eksisterer det utroskap blant dem også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Malina

Selvfølgelig gjør det det! Er utrolig naivt å tro noe annet...

Men, personlig tror jeg det er mindre sannsynlig at en kristen er utro mot sin ektefelle- nettopp fordi de mener ekteskapet er hellig og det er synd å ha sex med andre.

Kanskje andre har en litt annen holdning?

Okay, kanskje ikke alle andre er enig i dette,men...jeg tror også det er mindre utroskap blant kristene, fordi "de aller fleste" er utro i fylla. Og kristne drikker jo som kjent ikke/mindre,så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kan jeg si det slik at jeg er mer utro enn andre kristne og mer kristen enn andre som er utro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Faren til en venninne av meg er veldig kristen, går fast til en menighet osv., men han står likevel i med en annen dame i menigheten på tross av at han er gift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

De kristne tar etter de ikketroende, også hva utroskap gjelder.

Dess lengre et kristent ekteskap varer, dess større sannsynlighet er det for at en av partene er utro. Jeg har eksempler på at både kristne menn og kvinner har vært utro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
De kristne tar etter de ikketroende, også hva utroskap gjelder.

Så du mener altså at kristne mennesker egentlig aldri ville ha vært utro, hvis ikke det hadde vært for de amoralske ikke-kristne? :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bokstaven dreper ja, men Ånden gir liv ;)

Hæ? Hva betyr det?! Er alle kristne såpass uklare eller?  :overrasket:

Neppe. Og det skal vi nok være glad for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
I og med at de aller aller fleste her i landet pr def er kristne, så tror jeg absolutt det ja.

:overrasket: Det var nok ikke alle de som var tenkt med i regnestykket her nei.

Tenkte mer på alle frivillig utøvende og praktiserende kristne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: Det var nok ikke alle de som var tenkt med i regnestykket her nei.

Tenkte mer på alle frivillig utøvende og praktiserende kristne.

Ah. De som er litt bedre kristne enn de andre altså. ok....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kristne får flere prøvelser enn ikke kristne, djevelen setter ut fristelser til mange som kanskje har problemer i ekteskapet.

Djevelen ønsker jo å ødelegge ekteskap fordi det er noe som er skapt av Gud, og når to eller tre ber i sammen så skal de bli hørt, og bønn i et ekteskap skjer med to personer , som kan ødelegge kraftig for djevelens planer.

Derfor får vi som er troende flere prøvelser, siden djevelen ønsker å ødelgge for oss. Han er jo kommet for å : myrde, stjele og ødelegge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristne får flere prøvelser enn ikke kristne, djevelen setter ut fristelser til mange som kanskje har problemer i ekteskapet.

Djevelen ønsker jo å ødelegge ekteskap fordi det er noe som er skapt av Gud, og når to eller tre ber i sammen så skal de bli hørt, og bønn i et ekteskap skjer med to personer , som kan ødelegge kraftig for djevelens planer.

Derfor får vi som er troende flere prøvelser, siden djevelen ønsker å ødelgge for oss. Han er jo kommet for å : myrde, stjele og ødelegge.

Her håper jeg virkelig at det manglet et ironiflagg? For du kan da ikke på ramme alvor mene det du skriver her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven
Her håper jeg virkelig at det manglet et ironiflagg? For du kan da ikke på ramme alvor mene det du skriver her?

hvorfor respektere du ikke andres tro, sitter du på fasiten på hva som er sant eller ikke, kan du bevise at djevelen ikke finnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hvorfor respektere du ikke andres tro, sitter du på fasiten på hva som er sant eller ikke, kan du bevise at djevelen ikke finnes

:overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Kristne får flere prøvelser enn ikke kristne, djevelen setter ut fristelser til mange som kanskje har problemer i ekteskapet.

Djevelen ønsker jo å ødelegge ekteskap fordi det er noe som er skapt av Gud, og når to eller tre ber i sammen så skal de bli hørt, og bønn i et ekteskap skjer med to personer , som kan ødelegge kraftig for djevelens planer.

Derfor får vi som er troende flere prøvelser, siden djevelen ønsker å ødelgge for oss. Han er jo kommet for å : myrde, stjele og ødelegge.

:overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor respektere du ikke andres tro, sitter du på fasiten på hva som er sant eller ikke, kan du bevise at djevelen ikke finnes

Er vel få teologer og andre i våre dager som ser på djevelen som en person/figur....Og jeg tror ikke at kristne bir utsatt for flere fristelser enn andre. For meg er det veldig naivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven

jeg tror heller ikke på det hun skriver over her, men jeg respekterer at hun tror på djevelen, og jeg tror hun mener det hun skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...