Gå til innhold

Er kristne glade i å danse?


Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Liker kristne å danse, gå på nattklubb og ta et glass vin eller en drink? Eller kan aldri kristne ha ONS (one night stand) med noen?

Bare lurer... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Malina

Kan jo bare snakke for meg selv da...

Jeg elsker å danse(hvorfor skal vi ikke danse??? :overrasket: ), og gå ut på byen. Kan gjerne ta noen øl eller drinker, men det er svært,svært sjelden at jeg drikker meg beruset. Det har ikke noe med at jeg er kristen å gjøre,men det er den holdningen jeg har(etter å ha opplevd noe tragisk).

Selv har jeg hatt flere sexpartnere, og synes det er helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Å danse er bare gøy. Alkohol er jeg ikke spesielt glad i, men det hender jeg tar et glass vin. ONS er ikke noe for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_RPM_*

Det er lov for kristne å danse, det er lov å gå på nattklubb, det er lov å drikke, kristne er ikke under loven, vi er under kjærlighetens samvittighet. Selv digger jeg å danse. Men dess mer visdom jeg får, dess mindre liker jeg å drikke eller å gå på nattklubb hvor det ytes mye vold mot sin neste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker vin, men som småbarnsmor er jeg for stuptrøtt til å gå på noe som helst som ligner på nattklubb. Når du lurer på så mye rart, hvorfor ikke samle opp alt i en tråd, Gjest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært noen danseløve, liker meg bedre på en rolig pub eller kafé. ONS har jeg ikke noe til overs for, sex hører sammen med kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg er kristen. Drikker vin/øl til maten rett som det er, og har heller ikke noe i mot en fyllekule. Jeg klarer ikke helt å se det moralsk forkastlige i dette. Mer tvilsomt er antagelig min seksualmoral. Jeg har hatt one night stands, og kommer ikke nødvendigvis til å si nei hvis muligheten byr seg igjen.

(mann, singel, ikke glad i misjonering hverken fra menigheter eller human etisk forbund og lignende - mer glad i misjonær...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven
Det er lov for kristne å danse, det er lov å gå på nattklubb, det er lov å drikke, kristne er ikke under loven, vi er under kjærlighetens samvittighet. Selv digger jeg å danse. Men dess mer visdom jeg får, dess mindre liker jeg å drikke eller å gå på nattklubb hvor det ytes mye vold mot sin neste.

hvis du ikke kan gå steder der det ytes vold mot sin neste er det ikke mange steder du kan gå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært noen danseløve, liker meg bedre på en rolig pub eller kafé. ONS har jeg ikke noe til overs for, sex hører sammen med kjærlighet.

Denne kan jeg signere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kanskje være et generasjonsskille på det med dans...?

Har vært i bryllup der det hverken ble danset eller drukket pga religiøsitet. Har og hørt om folkehøgskoler der det ikke var lov å danse. Eller, det var lov å danse som i et "danseshow" f.eks på scene, men ikke lov å arrangere "disco" av elevene.

Endret av Majka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Kan kanskje være et generasjonsskille på det med dans...?

Har vært i bryllup der det hverken ble danset eller drukket pga religiøsitet. Har og hørt om folkehøgskoler der det ikke var lov å danse. Eller, det var lov å danse som i et "danseshow" f.eks på scene, men ikke lov å arrangere "disco" av elevene.

De såkalt kristne på KG skal liksom være så frilynte, men IRL finnes det så mange kristne som verken danser eller drikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
De såkalt kristne på KG skal liksom være så frilynte, men IRL finnes det så mange kristne som verken danser eller drikker.

Jepp. Du har helt rett. Kristne er forskjellige. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bellatrix
Jeg lurer nå på hva gjesten mener med "såkalt kristen", jeg...

H*n mener vel de som kaller seg kristne uten at de faller inn under gjestens bilde på hva en rkisten er. H*n ser kanskje at h*n må la noen fordommer må vike. ;) (Men det vil h*n neppe innrømme likevel, for vi kristne er jo helt like enten vi vil innrømme det eller ikke. :roll:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg tror han mener: såkalte kristne= folk som smykker seg med tittelen kristen, fordi kristen høres bedre ut en ingenting/tror bare på noe monoteistisk-liknende.

Kriste pr definisjon er syke i hodet, så han kunne kanskje sagt psykisk syk i sin alminnelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Mindre foreldre er konservative kristne og de danser swing ukentlig, og mamsen drikker vin nå og da.

Jeg selv er kristen men drikker ikke, men det er pga jeg blir kvalm av den minste antydning til alkohollukt (pga tidligere utskeielser). Jeg liker å danse oxo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Liker kristne å danse, gå på nattklubb og ta et glass vin eller en drink? Eller kan aldri kristne ha ONS (one night stand) med noen?

Bare lurer... :forvirret:

Jeg er en av de som er syke i hodet (les kristen). Dansing elsker jeg. Nattklubber liker jeg ikke og foretrekker heller å ta et glass vin på en rolig pub. Jeg kan ha ONS med noen, men jeg synes ikke det er riktig og etter mine verdier så er det noe som bare vil skade meg. Som kristen har jeg full frihet som alle andre, men det er ikke alt i frihetens navn som gagner meg. Jeg tror at Gud vil meg det beste og derfor vil jeg prøve å leve etter Guds bud. Gud har aldri forbudt dans eller alkohol. Overdreven bruk av alkohol går ut over meg selv og andre og det er også noe Bibelen advarer mot. Hvis jeg drikker meg full, noe jeg dessverre har gjort så er jeg like kristen. Jeg tror at Jesus døde på korset for meg og siden jeg ikke er et perfekt menneske tror jeg at jeg trenger Jesus i livet mitt og i livet etter døden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...