Gå til innhold

En farlig dato


Anbefalte innlegg

Er det ingen som lærer noe om tall på skolen i dag?

I de gode gamle dager så lærte vi at det er stor forskjell på 666 og 060606.

Dessuten så har ingen kristne jeg kjenner eller har lest om, som forbinder hverken 666 eller 060606 med noen dommedag.

Men i barnehagen er de kanskje ikke så nøye på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En real nedtur faktisk. Jeg som håpa på en diger rød fyr med høygaffel og horn, ikke helt ulik avataren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_RPM_*

Ja, neste år blir det vel den 7.juli 2007(777) som blir noe mennesker prater om, kansje når Jesus skal komme tilbake, hmmmmm??

Nei, sånn fungerer det ikke, kanskje det skjer en spesiell dato for folk som synes datoen er spesiell, men her er det som står, og det er ikke lenge til det skjer.

Matt 24.14

Og dette evangeliet om riket skal forkynnes i hele verden til vitnesbyrd for alle folkeslag, og så skal enden komme.

Men det er en slekt som ikke skal forgå, dø altså som skal se det nærmer seg denne tid, jeg tror jeg lever i denne slekt. Og hadde jeg visst det jeg vet nå om det som står i bibelen, slik ting foregår i verden, tidens tegn å sånn, men ennå ikke hadde vært troende, hadde jeg vært redd, men nå er jeg ikke redd for meg, men for dere som ikke tror. Det er ikke noen byrde å være troende som mange kan oppfatte, om du er en husmor, betyr det ikke at Gud pålegger deg å springe rundt med barnet i hånden og forkynne evangeliet.

Da jeg var nyfrelst, måtte jeg bare springe rundt å fortelle det, men reaksjonene var negative, så jeg begynte å holde troen stille for de som ikke trodde. Somme steder er det nesten tabu å være troende. Det er for gamle folk.

Synes litt synd på de venner jeg har jeg som ikke tror fordi de går glipp av så mye tid med en nådefull Herre som vil gi deg det du trenger i livet og mye mer, selv har jeg fått meningen med livet og mye mer, og mer av gode gaver venter meg. Men tilbake til at jeg tror jeg lever i den slekt som ikke skal forgå.

Det står videre i samme evangelium, det er Jesus som forteller om dette her.

Han sier ikke jeg tror, jeg mener, Han er fullt bestemt og ofte sier han sannelig, sannelig. :)

Matt 24.32-36

Lær en lignelse av fikentreet: Når det får sevje i grenene og skyter blad, da vet dere at sommeren er nær. Slik skal også dere vite, når dere ser alt dette, at han er nær og står for døren. Sannelig, jeg sier dere: Denne slekt skal ikke forgå før alt dette skjer. Himmel og jord skal forgå, men mine ord skal aldri forgå. Men den dagen og timen kjenner ingen, ikke englene i himmelen og heller ikke Sønnen, bare Far.

Ikke meningen å vekke avsky for det som føler det, men i en tid folk sier fred og ingen fare er en tid Jesu gjenkomst skal være.

Guds nåde være med dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...