Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har fått sterk middallergi, og i den forbindelse har jeg vurdert å skaffe meg middsikkert trekk til senga. Det er noen allergy control trekk som selges hos Normed. Er det noen som har erfaringer med dette? Har det noe for seg? Det vil koste rundt 3000 kr for et komplett sett med trekk, så det er klart jeg lurer på om det vil være verdt det. Håper noen har innspill!

Skrevet

Hmm.. Hvis det er nødvendig med noe slikt, burde du ikke få støtte fra trygdekontoret da? (Neinei, ikke meningen å si at du ikke har behov for, men hvis det faktisk er et behov - burde det ikke vært delvis dekket?)

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar, jordbær! Er bare barn under 16 år som får støtte til slike trekk.

Skrevet

Håper det kommer inn noen svar her. Samboeren min har også middallergi, og jeg har lurt på om vi burde anskaffe oss, når vi får litt penger på konto. Står på nettsidene til Norges Astma og allergiforbund at middtrekk er en god investering for helsen, men....

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har hatt det og det ble bare ubehagelig etter hvert, toet seg og loet. Bedre å støvsuge sengen grundig en gang i uken.

Gjest Gjest
Skrevet

eg har også trekk, og etter et par netter følte jeg meg bedre. Den første natta var verre, sannsynligvis ble det virvlet opp mye midd da vi tok på trekket.

Hva slags dyner har du? Kan de vaskes? I så fall vil jeg anbefale det. Har også trekk til dynene, men de måtte jeg ta av: dyna skled inni trekket og inni dynetrekket siden det er så glatt. Umulig å sove med en slik dyne som lå som en liten rull på den ene siden. Nå har jeg trek på madrass og pute og vasker dyna ca. hver tredje mnd.

Et tips kan være å bestille fra utlandet over internett. HerHer er en link til firmaet jeg brukte. De har fått toppkarakterer i tyske Stiftung Warentest.

Gjest splæsj
Skrevet

Jeg vet ikke helt hvordan middtrekket ser ut, men hva om du tok vanlig dyetrekk på dyna, tok middtrekket over, også tråklet et par sting gjennom det vanlige dynetrekket og middrekket. Da holder dyna seg i det minste på plass.

Ta vare på kvitteringene, slik at du kan føre det opp på skatten til neste år.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg vet ikke helt hvordan middtrekket ser ut, men hva om du tok vanlig dyetrekk på dyna, tok middtrekket over, også tråklet et par sting gjennom det vanlige dynetrekket og middrekket. Da holder dyna seg i det minste på plass.

Ta vare på kvitteringene, slik at du kan føre det opp på skatten til neste år.

Du må ikke finne på å tråkle i et middtrekk! Det har spesielle glidelåser og er laget av et spesielt tett (men ideelt sett pustende) materiale som skal holde midden som er der og dens avføring innesperret og hindre hudavlagringer og annet i å trenge inn (det er nemlig maten til midden). Hvis du tråkler, er det ikke lenger tett, og da er det ganske bortkastete penger. Det skal brukes utenpå dyne, pute og madrass og utenpå bruker du vanlig sengetøy. Det bør du imidlertid vaske ofte. Middtrekket skal du ikke vaske ofte, det følger en bruksanvisning med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...