Gjest spebarnsmor Skrevet 1. mai 2006 #1 Skrevet 1. mai 2006 Mine naboer på begge sider og naboen under min leilighet røyker. Og de er veldig ofte ute og røyker. Røyken siver selvsagt bort og opp på min balkong, og der sover lillegutten som bare er noen få måneder gammel. Hva skal jeg gjøre? Gutten trenger å kunne sove ute, jeg har ikke alltid anledning til å gå tur med han. Men jeg kan ikke nekte naboene å røyke på egne balkonger. Noen gode forslag? Nå er det så ille at jeg helst vil flytte :-(
Gjest Gjest1 Skrevet 1. mai 2006 #2 Skrevet 1. mai 2006 Jeg tror ikke du akkurat kan nekte dem å røyke på sin egen balkong. Du er nok den som må tilpasse deg her.
Titti72 Skrevet 1. mai 2006 #3 Skrevet 1. mai 2006 Det er bare sånn det er å bo i blokk. Dette kan du ikke si noe på. Er alle naboene hjemme på dagtid? Hvis ikke så la han ligge ute da, ellers så får du A: la han sove inne B: gå ute med han når han sover/evnt. sitte ute foran blokka/på en benk.
Lemming Skrevet 1. mai 2006 #4 Skrevet 1. mai 2006 Jeg tror ikke du akkurat kan nekte dem å røyke på sin egen balkong. Du er nok den som må tilpasse deg her. ← Må si meg enig her.. Skjønner godt at du ikke liker at det røykes i nærheten av vogna, men her må du desverre anse slaget som tapt. Du kan ikke nekte dem å røyke på sin egen balkong.
Gjest spebarnsmor Skrevet 1. mai 2006 #5 Skrevet 1. mai 2006 Må si meg enig her.. Skjønner godt at du ikke liker at det røykes i nærheten av vogna, men her må du desverre anse slaget som tapt. Du kan ikke nekte dem å røyke på sin egen balkong. ← Nei men det sier jeg jo selv i innlegget, jeg kan jo ikek nekte dem å røyke. Nedenfor leiligheten er det gate og butikker, håpløst å sette seg "utenfor blokka" med andre ord. De er stort sett alltid hjemme, i alle fall røykes det hele tiden, føles det som. Men flytting er kanskje løsningen?
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2006 #6 Skrevet 1. mai 2006 Sier meg enig med de andre her: det er nok ditt problem om du ikke har tid til å gå tur med barnet, ikke naboenes. Hva med å la ham sove i et soverom med vinduet oppe, som ikke vender ut mot balkongene?
Gjest Piper Skrevet 1. mai 2006 #7 Skrevet 1. mai 2006 Har du ikke anledning til å gå tur med han nå, lurer jeg på hvordan du skal løse dette når han må ut og leke? Som de andre sier, er det du som må tilpasse deg for de røyker tross alt på sin egen veranda. Du kan ikke forvente at alle skal ta hensyn til deg og ditt, bare fordi du ikke har anledning til å gå på tur. Kanskje du kan ta med deg en bok, og sette deg utenfor blokken med han. For har man fått barn, må man ta hensyn til de selv også. En kan ikke bare forvente at alle andre skal ta hensyn. Du sier han må sove ute, vel da er det din oppgave som mor å sørge for at han får sove ute. Om det så er at du setter deg utenfor med han, der røyken ikke siver mot han.
Gjest Gjest1 Skrevet 1. mai 2006 #8 Skrevet 1. mai 2006 Du kan kanskje snakke med dem og bli enig om et par timer om dagen der de ikke røyker på balkongen, det er det eneste? Om de er greie og det går an å snakke med dem da. Det går kanskje an å prøve i hvert fall?
Gjest snart mamma Skrevet 1. mai 2006 #9 Skrevet 1. mai 2006 Det er bare sånn det er å bo i blokk. Dette kan du ikke si noe på. Er alle naboene hjemme på dagtid? Hvis ikke så la han ligge ute da, ellers så får du A: la han sove inne B: gå ute med han når han sover/evnt. sitte ute foran blokka/på en benk. ville vel valgt både a og b,å flytte på grunn av dette er vel litt drastisk,hvis det er eneste grunnen da?
Lemming Skrevet 1. mai 2006 #10 Skrevet 1. mai 2006 Nei men det sier jeg jo selv i innlegget, jeg kan jo ikek nekte dem å røyke. Nedenfor leiligheten er det gate og butikker, håpløst å sette seg "utenfor blokka" med andre ord. De er stort sett alltid hjemme, i alle fall røykes det hele tiden, føles det som. Men flytting er kanskje løsningen? ← henger meg på ideen om å la Knøttet sove inne på et soverom med vindu åpent, dersom du ikke kan trille tur. Dersom du bor i en blokk midt i en gate fullt av butikker, biler o.l. er kanskje ikke ideelt og bo der uansett, sånn på sikt?
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2006 #11 Skrevet 1. mai 2006 Krev at naboene røyker inne med vinduene igjen - hvis de ikke etterkommer det ,så bude du klage til borettslagsstyret eller til barnevernet. Dette er noe av det verste jeg har hørt når det gjelder passiv røyking. Også på begge sider av verandaen da - babyen blir jo dobbelt utsatt for røyk. Det er vel kanskje så kort avstand mellom verandaene at røyken ikke får blandet seg noe særlig med luft heller.
nat26 Skrevet 1. mai 2006 #12 Skrevet 1. mai 2006 Krev at naboene røyker inne med vinduene igjen - hvis de ikke etterkommer det ,så bude du klage til borettslagsstyret eller til barnevernet. Dette mener du ikke!Skal hun bestemme hvor naboer skal røyke?
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2006 #13 Skrevet 1. mai 2006 Dette mener du ikke!Nei, jeg gjør ikke det, men jeg synes likevel det er det svaret som passer best til spørsmålet.
Gjest Binna Skrevet 1. mai 2006 #14 Skrevet 1. mai 2006 Det er ikke naboenes problem at du har et spebarn sovende på balkongen. Har du ikke mulighet til å gå ut som flere har foreslått over, så ville jeg flyttet.
Gjest Binna Skrevet 1. mai 2006 #15 Skrevet 1. mai 2006 Nei, jeg gjør ikke det, men jeg synes likevel det er det svaret som passer best til spørsmålet. ← Er du ironisk bør du vifte med denne Ellers er det ikke lett for andre å vite det..
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2006 #16 Skrevet 1. mai 2006 Er du ironisk bør du vifte med denne Ellers er det ikke lett for andre å vite det.. ← Det flagget brukes som heiflagg det.
Gjest gjest1 Skrevet 1. mai 2006 #17 Skrevet 1. mai 2006 Herregud, mødre er gærne, her skal man altså flytte fordi naboen røyker???
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2006 #18 Skrevet 1. mai 2006 Herregud, mødre er gærne, her skal man altså flytte fordi naboen røyker??? ← Eller det er en køddetråd.
Gjest Binna Skrevet 1. mai 2006 #19 Skrevet 1. mai 2006 Det flagget brukes som heiflagg det. ← nei, det er akkurat det samme flagget som det står ironi på hvis du går inn på "vis alle". Tror du skjønte poenget mitt for det da.
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2006 #20 Skrevet 1. mai 2006 nei, det er akkurat det samme flagget som det står ironi på hvis du går inn på "vis alle". Tror du skjønte poenget mitt for det da. ← Vet det da, men hvis du har fulgt med her litt - så ser du at det flagget brukes i hytt og pine. Jeg valgte forresten bevisst å ikke bruke det - om mitt innlegg ble oppfattet ironisk eller ikke spiller ingen rolle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå