Gå til innhold

Kan noen forklare ordet intuitiv?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg øsnker en god forklaring på ordet inutiv. Hva er en person når han/hun er inutiv?

Det var alt :)

Endret av Månemann
Skrevet

Godt spørsmål, siden det ikke er noe ord.

Skrevet
Mener du intuitiv?

He he, beklager, ble klar over feilen jeg hadde gjort nå nettopp, hastet tilbake for å rette opp. Men dere kom meg i forkjøpet :rodme:

Ja jeg mente intuitiv :)

Skrevet
He he, beklager, ble klar over feilen jeg hadde gjort nå nettopp, hastet tilbake for å rette opp. Men dere kom meg i forkjøpet :rodme:

Ja jeg mente intuitiv :)

Ingen er intuitiv, men noe kan være intuitivt. Hvis f. eks. et dataprogram er lett for brukeren å lære seg uten å lese masse manualer og det hele går mer eller mindre på sparket, er programmet intuitivt å lære seg.

Skrevet
Ingen er intuitiv, men noe kan være intuitivt. Hvis f. eks. et dataprogram er lett for brukeren å lære seg uten å lese masse manualer og det hele går mer eller mindre på sparket, er programmet intuitivt å lære seg.

Ja, jo... men

Er det ikke programmet som da heller er intuitivt utformet med tanke på at programmet er godt tilpasset brukeren?

Og at programmet er laget av en intuitiv sjel som har evnen til å se gode løsninger som kan fungere i praksis?

Er ikke da personen intuitiv?

Skrevet

Hadde du hatt intuisjon, ville du ikke trengt å spørre oss om hva det betydde...

;)

Skrevet

Hva mener du? Selvfølgelig finnes det intuitive mennesker.

En person som tar riktige avgjørelser basert på intuisjon, er en intuitiv person.

Skrevet

Så har jeg lært noe i dag også :)

Takker for svar

Gjest Miloine
Skrevet

Hei du din Månemann!

For eksempel så er intuitiv veiledning å arbeide intuitivt med personlig utvikling, vanskelige prosesser og utfrodringer i tilværelsen. Veiledning gir klienten mulighet til å utforske egne ressurser og potensialer for økt livskvalitet og velvære.

Skjønte du svaret mitt?

Nei? Si fra du, så skal jeg forklare deg nærmere! :)

Skrevet
Så har jeg lært noe i dag også :)

Takker for svar

Bare hyggelig. :)

Skjønte du svaret mitt?

Nei? Si fra du, så skal jeg forklare deg nærmere!  :)

Ser ut som om han forstod den forklaringen han fikk tidligere. ;)
Gjest gjest1
Skrevet

En intuitiv person er vel en som har mye intuisjon...

Skrevet
Hei du din Månemann!

For eksempel så er intuitiv veiledning  å arbeide intuitivt med personlig utvikling, vanskelige prosesser og utfrodringer i tilværelsen. Veiledning gir klienten mulighet til å utforske egne ressurser og potensialer for økt livskvalitet og velvære.

Skjønte du svaret mitt?

Nei? Si fra du, så skal jeg forklare deg nærmere!  :)

He he, jeg antar at du er psykolog eller noe nærliggende av arbeid? Ikke? Uansett... Er litt artig når personer bruker sine erfaringer fra livssyslene sine til å forklare og sette ord på ting. Måtte bare kommnetere dette. Fant det litt artig. Jeg gjorde det selv uten at jeg tenkte så grundig over det. Er en ivrig designer, grafiker selv... Men ja jeg forsto deg :klappe:

Men ellers takk for glupe svar. Har fått mange ulike forklaringer på dette ordet. Bla. diskutert det med personer rundt meg. Jeg antar at jeg har selve essensen av ordets betydning nå ;)

Gjest Miloine
Skrevet
He he, jeg antar at du er psykolog eller noe nærliggende av arbeid? Ikke? Uansett... Er litt artig når personer bruker sine erfaringer fra livssyslene sine til å forklare og sette ord på ting. Måtte bare kommnetere dette. Fant det litt artig. Jeg gjorde det selv uten at jeg tenkte så grundig over det. Er en ivrig designer, grafiker selv... Men ja jeg forsto deg :klappe:

Morsomt svart og ganske så riktig! Ja, :Nikke: jeg er utdannet barnepsykolog så du hadde rett i det!

Jobber med noe annet nå, men artig at du kom fram til det utfra svaret jeg gav deg :klø:

:ler:

Gjest Gjest
Skrevet
jeg er utdannet barnepsykolog så du hadde rett i det!

:hoho: Og månen er en ost.

Gjest Gjesta
Skrevet
:hoho:  Og månen er en ost.

Og gjest er smart.

Skrevet
:hoho:  Og månen er en ost.

Hva mener du at det betyr?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...