Gå til innhold

Når vil Knerten komme??


magnhild

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tilbake fra ferie!

Og det gik veldig bra.

Utrolig deilig å få noen dager utenfor huset og byen og alt det som hører med her!! Jeg var jo veldig spent på hvordan det ville gå med å få alt med seg på flyet når jeg var alene med Eri. Men det gikk jo kjempefint jo. Fikk ha med meg barnesetet inn på flyet, så Erik satt i det når jeg holdt på med innskjekk og pakking av vogn og annen bagasje. Ikke noe problem det vel!

Og det gikk helt fint å ta toget til Asker også. Det er jo ikke noe problem når toget går rett fra Gardermoen vel?? Hihi, skjønner ikke hva jeg var så bekymret for...

Ellers så var turen til Kiel kjempekoselig. Erik var en skikkelig godgutt. Sov masse, var i godt humør hele tiden og storkoste seg i vognen og babybjørnen på båten. Også sov han seg gjennom en helt shoppingrunde i Kiel, med et lite matstopp innimellom. Så sov han igjen. Utrolig deilig! Selve shoppingen var ikke noe særlig. Hadde håp å finne babyklær som de ikke har her hjemme, men de hadde jo bare H&M og det er det jo nok av her hjemme også... Så det var litt teit. Men vi koste oss og det var moro å ha noen timer i Kiel til å slappe av og gå litt rundt på tur!

Og så tok vi oss en tur i Oslos gater før vi dro tilbake til Asker. Det var fryktelig kaldt!!! Men koselig det også. Tok oss en tur opp til slottet for å ta bilder av Erik og slottet. Det er jo litt morsomt å ha i albumet... Også tuslet vi enda mer rundt. Handlet litt på City, spiste på Byporten og hadde det veldig bra!!

Alt i alt en utrolig deilig tur!!

Håper alle sammen har hatt en fin uke/helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:cry: Blir så lei meg når jeg hører om denne kantringen av dette skipet rett utenfor bergen. Det er rett ved der jeg bor. Eller mamma og de bor. All den oljen, alle de dyrene som vil dø. Og ikke minst at menneskeliv skal gå tapt... :cry: Sånne ting som dette skal ikke skje her som jeg bor... Også er det mord i Loddefjord også. Det er liksom bare noen hundre meter fra mamma og de det også... Helt sprøtt!!

Men i går var jeg på byn! MEd Sirenen for første gang siden jeg ble gravid!!! Utrolig deilig! Har virkelig savnet dem!!!

Ha en fin dag alle sammen!!!

:blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid masse unødvendige ting som skjer ute i verden; og noen ganger like ved oss... :cry: Jeg har ikke fulgt så godt med på den kantringen, og vet ikke hvor mange som måtte dø, men uansett = tragisk! :cry:

Hørtes ut som en topp tur til Kiel!

Blir glad når jeg leser om slikt! :P

Vefortjent var det også! :P

Takk for at du fortsatt er her i leiren.

Du får meg til å le, smile og gråte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

INGRID ALEXANDRA!

Kjempefint!!!

Dere har bra smak Haakon og MM!!

Ellers så er jeg syk, lei, sliten, trøtt, uttafor og klar for å gjøre noe annet på lørdag... Da skal jeg på byn med venninne K og mannen skal være hjemme med Erik.

Erik er sliten, trøtt, uttafor og feberfull i dag etter vaksine. Dessuten så er han for liten i vekt. Blir litt oppgitt. Vi gir han mat når han vil ha mat og prøver mer, men han vil jo ikke ha... Jaja, nå veier han 5010gr og er 59,noe cm... Lang tynn ting!

Natta folkens!

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Du virker litt nedstemt om dagen... :trøste:

Erik kommer til å vokse seg stor og sterk... :Nikke:

Det kommer - det kommer...

Ikke alle er like...

Se bare på forskjellen mellom deg og meg... :lol:

Hva sier du til en aldri så liten tur på babykino på tirsdag...

Får med oss, Lina og nurket, Pludre, Idefix, Krisskriss...

De viser : "Bare Bea" - og den har jeg så lyst å se...

Kom an igjen då... :kyss:

Klem fra Mayamor :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maya; joda jeg er nok litt nedstemt, blir det av å ikke få gjøre ting jeg har LYST til å gjør, men må lese til eksamen fordi jeg MÅ!! Det er grusomt kjedelig!! Og det er vel grunnen til at jeg ikke kan være med på kino også. Men jeg lover å komme sterkere tilbake etter 16. feb!!

Ellers så fikk vi en gøy telefon i går. De ringte fra håndballkretsen og spurte om venninne K og jeg ville reise til Petter Wessel cup for å dømme. De vil gjerne satse på oss som dommer par... De vil også ha oss opp på FAK igjen... Det var kjempegøy! Så første helgen i vinterferien, dvs siste helg i feb, så skal vi til Larvik og kose oss!!! (huskeliste; ta med ibux-salve for såre muskler, compeed for gnagsår og behagelige klær)

Ellers så vil ikke Erik ha noe mer mat, så da driter jeg i at han er liten. Da har han det bra og er bare liten som han er...

Så det SÅ!!!

Klem fra Magngilhdkfdj

(vanskelig innimellom...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Jeg skal forresten på byn i dag!! :hoppe:

Jeg og venninne K skal ut og drekka!!

Det er et julebord som bare ble litt forsinket fordi det aldri passet å gå fra Erik i desember. Så nå skal vi på julebord!! (Det er ikke julebord da, men siden vi ikke fikk det i julen, så skal vi drekka nå!)

Det skal bli bra!! Mannen venter meg ikke tidlig hjem og jeg skal nok ligge på sofaen tenker jeg... :ler: Gjerne det for en tur på byn altså!!!

Er i litt bedre humør nå. Er alene hjemme. Burde lese, men orker det ikke. Så jeg sitter her is tedet ognyter stillheten rundt meg noen timer.

Mennen må på Lagunen en tur. Stellevesken vår har allerede gått i oppløsning. UTrolig irriterende. Har brukt deni tre mnd!!! Også er hele sømmen raknet. Nå VIL jeg ha BabyBjørn sin stellevæske altså... (Men den ligner visst for mye på en beautybag)Jaja, jeg får vel gjøre noe annet!!!

KLem Magnhild :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inn og sove på lukket avdeling i natt altså...? :ler2:

Jeg for min del synes små babyer er søte! :blunke:

Så lenge de er sunne så er det jo greit! :P

Jeg krysser fingrene for at DU vinner kjole... :Nikke:

Ha det TOPP ikveld/natt! Pass deg for de skumle!

Og vær så fin du bare ønsker! :hjerter:

Må da få skeie ut litt når du først skal ut... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi, Lillen, det var veldig gøy på lørdag, selv om det var skikkelig merkelig å være et sted hvor det bare var jenter og ingen gutter i det hele tatt... Menge som lignet på gutter da. Mest fornøyd med at det var mange søte jenter og ikke bare maskuline guttejenter...

Men full ble vi ja!!! :ler:

Nå leser jeg tel eksamen, og det er kjedelig. Klarer ikke konsentrere meg i det hele tatt. Alltid noe som må sjekkes på nett eller ses på tv. Og så er jo Erik våken til tider. I tillegg så har mannen kjørt avgårde med vognen i dag, så vi kommer oss ikke herfra... Jaja, det sludder så det gjør vel ikke så masse.

I går satt jeg i pysjamas hele dagen. Var mye på nett , men skrev ikke så mye her inne. Men jeg skrev en mail til KG i brudekjolekonkurransen. Håper jo selvsagt på å kunne vinne drømmekjølen, men det var mest bare for moro skyld jeg skrev inn. Dessuten så var det godt å få en del tanker ned på papiret. Jeg burde vel starte opp en bryllupsdagbok, men jeg har lksom ikke lyst til å forsvinne her inne fra da vet dere. Så derfor kopierer jeg inn det jeg skrev i mail her, så får jeg heller flytte et over til en eventuell bryllupsdagbok.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Mitt drømmebryllup!

Jeg har lenge håpet på et bryllup som ikke ville gå inn i historien som er helt vanlig bryllup. Og nå ser det ut til at jeg skal få drømmen oppfylt.

Frieriet

26. august 2002 fridde min aller beste venn og kjæreste til meg. Da jobbet vi på et hotell i Fyresdal, Telemark i noen måneder for å komme oss vekk fra storbyens mas og jag. Vi trivdes kjempegodt og hadde noen deilige måneder. En kveld satt vi og pratet om fremtiden da jeg spurte om han var sikker på at han ville dele resten av livet sitt med meg. Da tok han meg i hånden, leide meg til rommet og fant frem forlovelsesringene han hadde liggende. Han gikk så ned på kne og jeg sa ja uten å tvile!

Datoen for bryllupet ble bestemt ganske raskt. Min kjære mistet mammaen sin i januar 2002 og ville hedre henne med å gifte seg på hennes fødselsdag 20. mai. Da vil hun på en måte være med oss på denne store dagen, i alle fall i hjertene og tankene våre. Så vi satte bryllupsdatoen til fredag 20.05.2005. Det var over to år fram i tid, og jeg kunne ikke gledet meg mer.

Nå har tiden gått, vi har reist litt fra oss, fått en nydelig liten sønn i oktober og nå begynner planleggingen for fullt fremover. Men noe er allerede bestemt.

Bryllupet

Fredag 20.05.2005 skal vi vies i Sælen kirke i Bergen. Denne dagen kommer vi til å invitere alle venner og familie.

Vi er begge to med i studentkor her i Bergen og alle disse og mange andre venner vil bli invitert til fredagen. I kirken vil vi ha venner som leser noen ord, vi har en kamerat som skal synge for oss og begge korene skal synge 'Bruremarsj fra Seljord' for oss når vi som nygifte går ned kirkegangen. Etter kirken så vil gjestene kunne gå til fots til selskapslokalet som bare er en liten kilometer unna. Da vil det bli en del sang fra korene og mye show på veien. Vi skal da reise til sentrum og bli fotografert. Tilbake i selskapslokalet vil vi ha ungdomsfest. Baren blir billig og maten enkel. Det viktigste er å være sammen med vennene våre og nyte det å være nygifte!

Dagen etter så vil det blir arrangert utflukter som passer for alle aldre, før de nærmeste igjen samles i selskapslokalet for middag og fest.

Vi har for veldig lenge siden bestemt at vi skal ha koldtbord. Vil ha en løssluppen tone rundt bordet og la gjestene få mulighet til strekke på beina.

Invitasjoner og tanker rundt helgen

Invitasjonen har vi ikke laget enda, men de er planlagt. Vi skal lage de av hjemmelaget papir i isblå farge. Lager de kvadratisk og bretter de på midten. På forsiden skal vi ha tørkete forglemmegei-blomster. Selve invitasjonen skal vi trykke på fine silkepapir som vi bretter inni det hjemmelagde papiret. For å feste silkepapiret skal vi bruke enten silkebånd eller annet tau. Har tro på at dette skal bli kjempefint! Jeg har veldig lyst til å bruke enkle blomster i buketten og noe i håret. På bordet skal vi ha lange smale vaser med enkle gerbera. Synes dette er enkelt og fint. Til bordkort har jeg tenkt å bruke ferske gerbera her også. Kutte blomsten veldig kort og legge de i hvite enkle eggeglass slik at vi ser blomsten rett ovenfra. Ned i midten på blomsten har jeg tenkt å stikke en ståltråd hvor vi i toppen har en papplapp med gjestens navn på. Pappbiten vil da stå ca 2 cm over blomsten og være i samme farge som serviset. Tror dette vil bli veldig stilig.

Vi ønsker at fargene for bryllupet blir isblå/dueblå ut fra antrekket til min kjære. Han skal bruke Nordlandsbunad med silkebrokadevest. Dette gjør kjolevalget mitt litt vanskeligere. Jeg føler ikke at jeg kan ha en stor prinsessekjole med mye glitter og paljetter. Jeg vil gå for enkle stilrene kjoler.

Ellers så har jeg planer om å lage et album eller en power point fremvisning over tiden Carl Oscar og jeg har hatt sammen. Og på den måten få inn de aller fleste gjestene også. Minnebok vil vi også gjerne få laget. Her vil vi også legge ved masse fargeblyanter slik at fantasien får fritt spillerom. Det kan jo bli morsomt utover kvelden med så mange kreative sjeler vi har i vennekretsen. En annen ting jeg har lært at er en fin ting er å ha engangskameraer på bordene. Da får vi mange bilder som vi ellers ikke ville ha fått. I sangheftet til lørdagen så vil vi også lage en oversikt over gjestene. Nå håper vi jo at de aller fleste har blitt kjent i løpet av fredags kveld og lørdag formiddag, men på denne listen så vil vi gjerne skrive noe om alle gjestene som gjerne ikke blir nevnt ellers. Dette har jeg vært med på før, og det var kjempe morsomt!

En annen ting jeg har tenkt at hadde vært morsomt er om alle gjestene kunne sende oss en hilsen på video. At vi har et videokamera stående til bruk hele helgen og at gjestene ga oss noen ord på veien som ektepar. Det er fine minner å ha til seinere i livet...

Dette er så langt som vi har kommet. Har følelsen av å ha litt kontroll enda, men mye kan skje det neste året. Det jeg er sikker på er at jeg gifter meg med verdens beste mann og at vi får en utrolig helg sammen med familie og venner!

Hilsen Magnhild

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sånn da får jeg heller gå tilbake til bøkene en liten stund til.

Merker det er lenge siden jeg har lest pensum. Det er frykteig tungt om dagen. Nå har jeg gått over til grunnleggende pensu, det er tross alt skrevet på norsk... :oops:

Ha en fin uke alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilsalgs:

Billigbillig!

Menneskebarn av merket gutt er billig til salgs i Bergen. Er kun brukt i tre måneder og har vært godt likt den tiden. De vitale mål er nå 5010gr og 60cm lang. Billig i drift; kun noen få bleier og flasker så får du godt humør og latter resten av dagen. Med på kjøpet får du også et saueskinn og babygym. Hvis du er interessert ta gjerne kontakt. Pris kan diskuteres!

Vennlig hilsen 'mor med eksamen'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Du, din eksamensmamma:

Forslag: hva med midlertidig utlån, sånn inntil eksamen er nogenlunde gjennomført? Jeg frykter nemlig at De ellers kan komme til å angre Dem bittelittegrann om en liten stund... :D

Mulige lånere:

- besteforeldre

- venner

- trillepiker i gata?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hjerter: Fantastisk flott drømmebryllup! Håper virkelig dagen blir som dere vil ha den!

Og den lille nesten ubrukte krabaten låner jeg gjerne til du er ferdig med eksamen vett :blunke:

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Jeg låner gjerne en fint brukt baby jeg... :wink:

Høres ut som dere har planene klare for bryllupet.

Greit å ha god tid...

Lykke til med eksamen.

Snakket med Idefix - hun ville invitere oss hjem til seg ut i februar...

Hadde vært koselig det...

Ble forresten ikke noe av kinoturen i morgen...

Jeg må undertegne kontrakten på huset i morgen kl. 15.00.

Megleren ringte da jeg satt og skulle bestille billett...

Et par minutter senere og han skulle fått skylde meg de pengene... :lol:

Ikke slit deg med lesing da... :kysse:

Klem fra Mayamor :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Laaaangt ned på siden joh...

Men jeg ville bare si at jeg har startet opp bryllupsdagbok også. (Ikke enda da, men jeg holder på... )

Også har jeg vært uteo g gått i mange timer i dag. Utrolig deilig! Minus 8 grader her hos oss. Deilig å være ute da når solen skinner fra knall blå himmel.

Ellers så sitter jeg her nå i en oljemalinglunk. Ille spør du meg, men listene i huset trengte ny hvitmaling på seg. Det har vært planen lenge, men jeg ville vente til jeg ikke var gravid lengre siden vi flyttet inn her når jeg allerede var gravid... Så nå blir lister og vinduskarmer hvite. Han som bodde her før røykte masse, så de er helt gule. (Utenom de knallgrønne da... De er bare grønne...)

Snakkes folkens!

Kom og besøk bryllupsdagboken min da! :ler:

Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jobbet vi på et hotell i Fyresdal, Telemark i noen måneder for å komme oss vekk fra storbyens mas og jag.

Kjempe fint i Fyresdal...

Der har jeg faktisk bodd et halvt år av min ungdom ;)

Herlig å lese om planene for bryllupet ditt M,

håper det svarer til forventningene dine :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...