Gå til innhold

Når vil Knerten komme??


magnhild

Anbefalte innlegg

Heisann og riktig GODT NYTT ÅR

Trist å lese om din SA, men live går jo videre, og ser at dere har ikke gitt opp.

Vi har også bestemt at vi vil prøve igjen, men har ikke peiling på hverken når mensen kommer eller om når EL var.

Mistet 13. des, og hadde ubeskyttet sex :oops: 4 ganger fra 24. til 28. så for alt jeg vet så kan det jo være noe på gang. Hadde egentlig tenkt å vente til jeg hadde hatt mensen en gang, men tiden får vise. Har ingen tegn på verken mens eller spire :roll: .

Krysser fingre for at du får to blå snart :blunke:

Klem fra Håper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

:D Tut tut Magnhild :D

Må jo bare få skrive litt i dagboka di jeg siden du har vært så innmari grei å signere min. Godt Nyttår forresten. 2003 skal bli deres år - skal krysse fingrer og tær for dere.

Du spurte om hvor gamle vi var som var her inne og hvor vi kommer fra. Vel er 26 år gammel frem til April og etter det er jeg jo 27 :wink: Så bor jeg i Stavanger. Nesten ekta Siddis foruten at kun pappen min er Norsk da.

Kos å lese i dagboka di og nå venter vi på de magiske blå - tvi tvi.

Bebisen som er 18+3 i dag og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

væææ,, det hjalp med lykkeønskningene dine,,, jeg testa positivt :D :D :D er helt i sjokk!!! det kan ikke være sant! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Magnhild!!!

Godt nytt år!!!

Her har det jammen skjedd en del siden jeg var innom sist, trist å lese om din SA - krysser fingrene for to blå snart!

Tror vi har opplevd mye nokså likt jeg, begge fått skyggestrek(tror det bare var en feil på min test, det var jo ikke din, men skyggestrek hadde vi begge), begge har fjernet visdomstann! Nå er jeg gravid, og du blir det nok også snart håper jeg!!!!! Krysser alt jeg har for at dere får det til å klaffe!!!!!

Ellers så har skolen begynt, jeg er gravid og livet er herlig!!!! Er så glad vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.. har lyst til å fortelle det til hele verden! Godt jeg har dere på KG og fortelle det til.. men hysssjj: ikke si det til noen :ler:

Ellers så spurte du hvor vi er fra og hvor gamle: Jeg er opprinnelig fra Halden, men studerer i Bodø, ble 22 år 2. januar!

Vi snakkes! Hold meg oppdatert da!

Koz.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Magnhild, det er så koselig å lese hilsen fra deg i boka mi.

Vil bare ønske deg lykke til i jakten på de 2 blå, du får det nok snart skal du se. Sender deg iallefall mange lykketanker.

Jeg er 29 år fra Oslo, har en datter på 3 fra før. Alle synes det har vært på tide med en til for oss, men forløpig er det få som vet...bare familien...jeg synes det er litt moro og ha noe hemmlig liksom - jeg er kanskje litt barnslig.

Vi snakkes

Marlena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:D :D

Dette er morsomt! Alle blir jo gravid jo! Jeg håper fortsatt jeg da. Tør ikke teste enda. Vet ikke om jeg har hatt el en gang. Så jeg tar det helt med ro (ja sikkert!) og tenker ikke på det i det hele tatt!! (Neeeiida!!)

Men jeg har i alle fall ikke fått noe tante enda. Er på dag 27 tenker jeg. Det vil si at hvis jeg ikke har fått noe mens før mandag så kan ejg begynne å tenke på det. Vet ikke om SA'en forrige måned kan forstyrre litt syklus og sånt. Noen som vet? Men jeg skal smøre meg med tolmodighet og håper på at det er en blå bølge på dagboksidene. Ser jo nesten sånn ut. Hadde vært skikkelig morsomt om jeg og fikk to blå snart. Det er så mange som har blitt gravid i det siste, og vi ville vært like langt på vei hele gjengen. (Jeg håper ikke noe i det hele tatt jeg da...) Og mannen håper enda mindre... :wink: Han spør hele tiden om jeg har fått tanta nå eller om jeg kjenner meg gravid eller hva som helst. Han vil egentlig ikke vite noe da. Han vil bli overrasket av meg. Men det er jammen ikke lett når han spør og graver hele tiden. Noen som har noen gode historier om hvordan fortelle det til pappaen? At vi er blitt gravide altså?

Men nå må jeg stikke! Skal holde dere oppdatert her inne! Mamma har bursdag og vi skal spise KAAAKEEE!!! :D Det er godt det!

Lykke til alle dere gravide!!! Er skikkelig glad på deres vegne og bare litt(!!!) misunnelig!!

magnhild

dag 27 (det nærmer seg raskt!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia vennen!

Trist å høre at tanta kom igjen.. men det ordner seg snart vet du.. skal sende deg mange -bli gravid tanker jeg-!!! Da jeg håpet på å være gravid og tanta kom var jeg utrolig glad for hver dag som gikk over den første dagen da tanta kom, for da nermet det seg eggløsningstid igjen!! Jeg målte forresten temperaturen den måneden jeg ble gravid - det er et lite tips! Jeg oppdaget nemlig at min EL var på dag 16 og ikke på dag 14 som jeg hele tiden hadde trodd!

Du får ha en god helg, og kose deg skikkelig!!

Koz... :wink:

Takk for hilsen i dagboka mi forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

Takk for koselig hilsen i dagboka mi! Jeg ville gi deg en oppmuntringsklem tilbake, lykke til i jakten på to blå streker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppmuntringsklem kommer her også. :P

Snart er det tid for EL igjen, får håpe dere også treffer den blå bølgen som er her for tiden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!!

:D

Endelig er jeg på skolen igjen. Det er helt utrolig hvor glad man kan være for å ha noe å gjøre... Det er grusomt å gå hjemme og vente på at noen skal komme hjem sånn at du har noen å snakke med. Men nå er jeg igang igjen. Og i dag har vi sendt søknad på lån til leilighet. Så nå håper jeg bare på at ting skal ordne seg. Og ikke er det lenge til EL igjen heller. Ganske moro egentlig! Og SÅÅÅ gøy som det er at Håper har klert det igjen! Håper bare det går bra denne gangen!!! (Krysse det som krysses kan!!)

Ellers så kan jeg jo bare informere om at organisk kjemi er like kjedelig som det høres ut som. Jeg har ikke interesse for det i det hele tatt og dette skal jeg holde på med i 5 mnd... BLÆH! :-? Og så har jeg valgt det helt selv!! HM! Ikke bra! Men nå er jeg altså tilbake til Universitet. Har laget meg DEN FINE timeplanen, kjøpt nytt treningskort og satt meg ned på plassen min igjen. tilbake til der jeg trives... Kjempebra!

Har ikke så mye mer å si i dag egentlig. Det er ikke så veldig masse som skjer tror jeg!! Jo, i dag får jeg alle tingene mine tilbake! Jeg har eller egentlig, vi har hatt alle tingene våre påp lager siden mai!! Det er lenge det, og i dag så kjører de ut tingene våre slik at vi kan ha de hjemme hos oss. Jeg skal nemlig i bryllup om en ukes tid, og så finner jeg ikke bunadsølvet mitt. Håper bare det ligger i flyttelasset... Litt kjipt om det er borte... :roll: Så nå får jeg alt tilbake. Kommer ikke til å pakke alt opp da selvsagt, men vi får i alle fall tilgang på det... Det er ikke ille bare det. Og nå får vi tv på soverommet der pappa ikke har monopol på fjernkontrollen... (det har ikke fjernkontroll, så det er jo enkelt...) Så nå håper vi på å komme oss til vårt eget sted snart. Må bare ha litt penger først. Kanskje vi flytter bort i blokkene? (Sier sikkert dere masse...) Men her som jeg har vokst opp så bor vi i enebolig, men rett over en liten elv så ligger det tre blokker. I disse blokkene er det badebasseng og så er det ikke så utrolig dyrt heller. Så kanskje. Det er i alle fall to leil til salgs der borte. Kanskjekanskje! Blir ikke langt å flytte alle tingene våre da! :hoho: Trillebor foreslo min kjære i går. (Da får han trille!!) Så nå er det bare jobb som gjenstår. (Og leilighet da selvsagt, men det kommer det kommer...) Skulle ønske jeg hadde en liten delstidsjobb jeg da. Men det er ikke så lett å kombinere med masse studier. Skal ta 14 vekttall dette semester. Håper bare jeg klarer det! :-?

Men da stikker jeg tilbake til leseplassen min jeg da. Skal bli skikkelig flink student dette semester har jeg bestemt. (selvsagt har jeg alltid vært det, men...)

Uasett! Ha en riktig så fin dag alle sammen!!!

Magnhild

dag 5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D :D :D :D

Hvem ville tro at det var SÅ deilig å få tilbake tingene sine??? Åhh vi var helt u hundre da flyttelasset kom (hadde sikkert vært enda bedre om vi hadde vårt eget sted å flytte de inn i, men det får vente). Åh, den hadde jeg helt glemt at vi hadde- følelse!! Og ikke minst strikkekurven min! Nå kan jeg strikke ferdig genseren til tantebarnet mitt i tide til burdagen hennes! :D Og så måtte vi jo bruke sengen VÅR da selvsagt. Så nå ligger madrassene våre oppå den gamle sengen vi har her hjemme hos mamma og de og så med overmadrass og STOOOOR dobbeldyne og bare masse kos! Og plutselig så hadde vi dobbeltseng og ikke to enkle senger som vi har hatt i 6 mnd nå... :roll:

ÅÅHH Det er så deilig!!

I dag begynner skolen igjen også. Zoologisk økologi. Høres jo utrolig spennende ut eller hva? Jaja, det er visst det jeg skal ta hovedfag i også, så da er det greit nok. Og så er det organisk kjemi og vertebrat anatomi på timeplanen dette semester. Sikkert et slitsomt semester også. Og mange vil nok kalle det gankse kjedelig, men jeg tror det kan bli greit! Og så har jeg lagt opp treningstimeplan også. Vil jeg bli gravid (og det vil jeg) så må jeg trene (sier kiropraktoren) for jeg har ikke så gode hofter og bekken (fra før av og graviditet gjør det ofte ikke bedre). Så da er det bare å begynne å trene... (blir svett av tanken) Det er nok bare å komme i gang. Jeg har trent hele mitt liv, men så ble det stopp med en skade, og kom liksom aldri i gang igjen. Angrer litt på det nå ja...

Så nå skal jeg bruke tid nede på vektertorget i styrke i sal og med sykkel. for hvis jeg nå ikke blir gravid før sommeren, så skal jeg og gutten min på sykkeltur til Danmark. Det har jeg hatt lyst til så lenge. Egentlig så var det planlagt denne sommeren, men så reiste vi til usa i stedet... Ikke så dårlig erstatning det egentlig. Men nå vil jeg gjerne til Danmark for å sykle og da er det bare å trene masse. Og så skulle jeg ha hatt meg en sykkelbukse... Får jo vondt i baken bare med tanke på ti dager på sykkel... :(

Men da får jeg gå opp i forelsningssal 4 og vente på Torstein. (Sprø mann som er spesialist på snegler... :roll: ) Skal visst være noe introforelesning har jeg hørt rykter om... sukk

Så ble jeg trøtt. Det er noe trøttende over forelesninger...

Liste:

*sto opp etter at både mannen og pappa har banket meg opp (nesten)

*spiste skive og lagde matpakke

*husket vitaminpillen og folat (stolt)

*kjørte med pappa til skolen

*gikk opp på skolen, kjøpte ikke kaffe, kan kjøpe det senere

*satt meg ned på PC-laben, her er jeg fortsatt.

Ikke lang liste enda, men klokken er jo bare 10. Kommer sikkert mer!!

JIPPI!!! Kom akkurat på; Vi skal spise middag hos mormor i dag. Hjemmelaget fiskegrateng!! Det er godt det!

Gleder meg allerede!

mange haenfindag klemmer

magnhild

dag 6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

Tuen takk for hyggelig hilsen i dagboken min.

Har tatt meg den frihet å lese din også.

Som deg, bor jeg også i Bergen.

Kommer til å følge med i dagboken din framover :D

Lykke til :hoppe:

Klem fra Maya30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hesann

Trist å høre at tanta kom igjen, når skal hun lære at hun skal holde seg borte :evil:

Men du skal se at denne gangen kommer det til å klaffe. I og med at du har hatt en SA, så vet du at du kan bli gravid. (Det trøstet legen min meg med) så denne gangen treffer dere helt sikkert.

Sender (((((((((((((bli gravid vibber))))))))))))))) :lol:

Koz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen min har vært som følger:

:) :-? :cry: :murvegg::forvirra::lol: :D :hoppe:

Så da er det klart at den begynte dårlig og forvirrende og fortsatte bare til det bedre...

I dag fikk vi da vite at mannen ikke fikk den jobben vi hadde regnet med at han ville få. Og så fikk vi vite at de leilighetene vi ville ha hadde fått for høye bud. (For har man ikke jobb så har man ikke mye penger...) Og så ble jeg sint og oppgitt. Hva skal vi gjøre for å få egen bolig i dette landet? Skjønner ikke hvordan studenter har råd til å kjøpe fete leiligheter midt i byn. De har kanskje kausjonister de da. Noe vi ikke har selvfølgelig. MEN, så ble livet lit bedre. Jeg reiste inn til byn og snakket med de damene på boligkontoret i kommunen. Der fikk jeg beskjed om at vi vil få lån ut fra det vi har i dag, men ikke så mye som vi hadde håpet på. Uansett, vi skal kunne klare å kjøpe oss en leilighet om ikke så alt for lenge. MEN, så gikk jeg på møte med noen folk fra et universitet i USA. Der ble jeg (selvsagt) bitt av basillen av å reise til usa til høsten. Og jeg får til og med mannen min med på det. (Passer ikke så godt med barn da, så da får vi begynne på pillen igjen...) Og det har jeg bare sååå lyst til. Så nå er jeg høyt oppe etter en dårlig start på dagen.

Ellers så har vi begynt å tørrtrene til neste EL. Ikke lenge til nå, selv om mannen fortsatt tror at jenter kan bli gravide uansett når i syklusen man er. Hadde det bare vært så vel!!! :hoho: så her i gården terngs det mer undervisning i kvinnekroppen... :roll:

Uansett; nå skal jeg sette meg ned og se om det finnes noen kurs i usa som jeg kan slik at lånekassen vil betale for meg... Og så må vi finne på ting som gjør at mannen kan være med også, og at lånekassen vil betale for han. Men vi har god tid. Søknadsfristen er ikke før 1.mars... :D Åååhh jeg ønsker dette så veldig. Faktisk mer enn barn. I alle fall akkurat nå... sukk

men da får jeg stikke av gårde. Er litt sulten kan man si. fikk ikke tid til å spise førjeg fant ut at det var mye å gjøre i dag...

ha en fin dag- klemmer

magnhild

dag 7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:D :D :D :D

'Det er så mange snille og hyggelige mennesker rundt omkring i dette landet!!! Jeg blir så glad!

Nå har jeg bare sittet her på nettet og sett etter leiligheter og jobber. Og så ringer det en mann fra notar og er så hyggelig og grei. Sier masse om leiligheten og vil gjerne hjelpe meg med å få sett den slik at det passer best for meg. Nå vet jeg at det er for å selge, men de fleste bare sender mail og sånt upersonlige greier! Så nå ble jeg glad!!!

Dagen blir bare bedre og bedre, og nå skal jeg snart hjem til min kjære!!

masse klemmer

magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

det var godt å se at dagen din endte med en :hoppe: og ikke en :cry: !!! Dere får kose dere med treningen framfor el!! :wink: Tvi, tvi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D :D :D

En god dag! :hoppe:

Har vasket ned kjøkkenet til min søster. Og i morgen skal jeg male det. Hva gjør man ikke for penger... Men det er nå litt moro også. Føler i alle fall at jeg får gjort noe. Og nå skalj eg snart hente Martin i barnehagen. Det er morsomt å være tante!! Og jeg har det så bra når jeg vet at livet vil bli bedre snartsnart. Har i dag levert søknad om støtte til lån fra kommunen. Skal kjøpe leil NÅ!!! VIL DET!!! :evil: Men det er visst vanskeligere enn man skulle tro. Men nå er vi på vei, og de mener vi skal få tildelt i alle fall litt sånn at vi kankjøpe oss en liten fin leilighet...

Og ellers så har jeg det bare bra! Ønsker veldig å reise til USA da. Kan jo bare vente litt med å bli gravid da... Og føde der borte sånn at knerten får to statsborgerskap... :D Hadde vært noe det da!! Men da må nok mannen være med og det vil han ikke. Han vil være hjemme og jobbe og tjene penger! Det er ikke vanskelig å forstå. Har vel ikke så mye bruk for noe greier fra usa når han er ferdig utdannet og jobber i barnehage og stortrives med det... Så da får jeg lov å reise alene, mot at vi har klart å spare opp nok penger slik at han kan ta ferie i to-tre uker for å besøke meg! Ååh så lyst jeg har!!! :-?

Men nå skal jeg være tante litt... Skal hente småen i bhg og så skal vi leke og kose oss masse!!

Ha en fin dag!!

magnhild

dag 8

PS! I dag skal jeg TRENE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, da er skolen i gang igjen! Moro! Og jeg tuller ikke en gang. Det er noe spennende med å lære mer enn det man kan. Kanskje litt sært å lære om dyrenes anatomi, og skallebenenes navn og sånt, men sånn er det bare!

Ellers så har jo nå alle kommet tilbake da. Det er jo moro å se alle kjente igjen også. Men dagne blir lange og slitsomme, så det er om å gjøre å være opplagt og sove mer enn det man gjør når man har ferie. (Som jeg har hatt siden 2. des...) :roll: Så nå starter dagene så alt for tidlig. Skal være på skolen kl 0745 tre dager i uken. Det er ikke sunt! Og så kommer jeg ikke hjem før seint på kveld. I dag skal jeg i tillegg til skole, også på trening og så på korøvelse! Skal bli så gøy å begynne å synge igjen!!! Har ikke sett jentene på såååå lenge! Og ikke guttene heller for så vidt. Gleder meg!!! :D

Ellers så har helgen vært utrolig deilig! Har innredet overetasjen hos mamma og de til en liten leilighet for oss. Med leilighet så er det da soverom og tue. Men hele forskjellen er at vi har fått oss sofaen vår tilbake, tv'en vår, bordet vårt og pc'en vår. Så nå kan vi sitte for oss selv på kvelden og bare slappe av. Er ikke så lett sammen med mamma og pappa hele tiden... :roll: Men jeg klager ikke så lenge det er gratis å bo der... VIL HA MITT EGET STED!!! NÅ! Med en gang! Men det er ikke sp lett så vi smører oss med (enda) mer tålmodighet så kommer den nok til slutt...

Ellers så håper vi fortsatt på barn da selvsagt. Det er med i planleggingen av leilighetskjøp. Men vi tar det litt som det kommer. Hvis jeg skal kunne reise til usa så kan vi ikke gå hen å bli gravide. Men vi har blitt enige om at vi bare ser hv som skjer. Jeg søker meg til usa, vi fortsetter å tørrtrene og blir jeg gravid så blir jeg gravid og da skal jeg ikke reise til usa. (Selv om det hadde vært greit å ha et barn med to pass...) Jada, vi planlegger det meste og ingenting. Deilig!

ellers så har jeg bare sittet i tvstolen og strikket dukkeklær til tantebarnet mitt. Så nå er den bursdagspresangen ferdig. Kanskje jeg skal strikke ferdig genseren til henne også... Det tar så mye lengr tid det. To sko til baby born tar ca 25 min... Med montering! Sånt noe liker jeg! Det er sånn at jeg ikke får lov å begynne på noe nytt nå. Må gjøre ferdig de proskjektene jeg holder på med! For det sier mannen... Så da skal jeg strikke ferdig en genser, montere en annen genser, hekle babyteppe (som skulle vært ferdig for 15 mnd siden), strikke grytelappene, strikke knappehullsbord på en dukkejakke, strikke en tovet tøffel til meg og brodere ferdig en julekalender. Hm, lurer på når jeg kan begynne på noe nytt. Den kalenderen tror jeg jeg dropper. :-?

Nei nå skal jeg snart møte mannen på pastasentralen. Skal ut og spise før han drar i morgen. Han skal til Bodø for å hente bunaden som han har bestilt! :D Gleder meg sånn til å se han i den. Han blir nok helskjønn!! :hjerter: Og så skal vi tørrtrene litt i kveld. Det nærmer seg nok noe snart, så vi får gjøre vårt beste! :oops:

Jaja, jeg løper!

magnhild

dag 13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...