Gå til innhold

Når vil Knerten komme??


magnhild

Anbefalte innlegg

Takk for hilsen.

Kunne godt tenke meg et treff i Bergen. Har startet en tråd om septemberbarn, for jeg vet ikke om noen er fra bergensområdet blandt oss.

Men jeg leste at du og Maya skal på kafè, så om det røyner på så kan jeg kanskje få være med dere, selv om dere er to mnd etter meg?? :sjarmor:

Ellers så går det greit, tungt å komme opp om morgenen, vil helst være hjemme fra jobb. :oops:

Og så er det jo et nydelig vær i dag :briller:

Håper 13+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er bare helt utrolig rørende hva disse mennene våre kan finne på å si!

Min har vært med på nesten alle kontroller han også, helt av egen fri vilje.

Ellers får vi håpe ikke mennene våre gjennomskuer denne vi-blir-gravide-så-vi-slipper-å-hjelpe-til-med-oppussing-og-flytting-konspirasjonen oss jenter i mellom :wink:

Er ellers litt grinete på at alle dere andre bor i Bergen så jeg ikke kan være med på treff. Dumminger! :(

Lykke til videre, gledessprederen vår.

Jeg var også trøtt som en strømpe i begynnelsen, sov mens du kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går du litt over styr her, synes jeg, Magnhild!

Først så leser jeg i Klips sin dagbok at "lillen er den TEITE, som bor i Trondheim", og så hopper du PÅ meg i boka mi!!

Må si jeg holdt på å le meg ihjel da jeg leste "lillen er den TEITE"; meldingen så ikke særli positiv ut, men den var jo egentlig veldig søt i mine øyne! :lol::lol:

IKM er vel idag, siden det er dag 29, og jeg ikke vet hvor lang syklusen er ennå... Og nå er jeg kvalm! Litt ihvertfall! Skal teste mandag hvis det ikke blir tante-besøk!

Jeg henger meg på grininga til Klips; dumt at Norge er såpass stort! :-? Kunne vi ikke alle sammen bare ha bodd på en liten øy i middelhavet?! :lol:

Lillen hopper :hoppe: VED deg!

Mannen din er så søt atte! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*lei meg*

Ikke meningen å la folk tro at jeg ikke liker lillen fordi hun bor i Tr.heim, men jeg liker ikke lillen fordi hun bor i feil by!!! :roll: For det er jo helt annerledes!

Dessuten så trenger ALLE å bli hoppet litt PÅ! Det er bare sånn livet er. Take it or leave it!! Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg er blitt hoppet på... :ler: Like behagelig hver gang!

Jaja, jeg er fortsatt ved god form. Lurer på om jeg skal teste en gang til, bare for å se at den blir blå. Har en test liggende. Tok jo tre tester for en ukes tid siden. Kan jo være at den ikke blir blå nå... At jeg bare IKKE ar mensen og at puppene bare er helt på tur!!

For faktisk så våknet jeg flere ganger i løpet av natten. Puppene ble skvist... Og DET var VONDT!!! :o Og dette er bae beynnelsen... *sukk*

At jeg har begitt meg ut på dette...

Og nå ringte nettopp mannen! Stuen og kjøkkenet er HELT ferdig. Det eneste som må gjøres er å vakse gulvene skikkelig og så flytte inn. Og nå driver han og river ned garderoben i gangen. Der skal vi flytte inn en ny garderobe fra IKEA. En som er MYE finere og som passer oss og vår stil. Det gjør IKKE den som står der nå. Den er fra 70-taller og er mintgrønn... og lilla karmer... STILIG!!!!

Og Klips; er helt enig i det der at menn ikke må få vite den EGENTLIGE grunnen til at vi blir gravide. Det er jo så utrolig kjedelig å pusse opp og vaske og flytte inn. Men jeg kan ikke bære uansett, så det går greit...

Whhee!!! Vi har snart ny leil vi!!!

Klips; har du sett den fine stellebordskomodesaken på IKEA? Med utbrettbart stellebord og skuffer under? Åh den er så fin at den skal vi ha!!! :D

Men nå må jeg gjøre org.kjemi journal. Er så treg for tiden! Ligger alt for masse etter, og det er jo bare dumt!! Men det var det der å klare å konsentrere seg da...

Klem fra Magnhild og Knerten

5+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ikke okkupere dagboka di helt, men må bare inn en gang til og si at det var aldri meningen at du skulle bli lei deg :wink: Jeg fatta poenget! Synes teite-setningen var moro!

Det med hoppinga bekymret meg bare, for du er jo gravid :lol: (men du har vel antageligvis ikke lagt på deg ennå...) :lol:

Jeg er så misunnelig på dere som har ny leilighet, altså! +at jeg liker IKEA veldig godt!

God bedring med pupper, og lykke til med journal! Nå må du ryke og reise fra kg :fy:

Så kommer du tilbake når du er ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten hilsen fra meg som er ganske ny her inne. Synes det er veldig gøy å lese i dagbøkene og om synspunktene og tankene deres.

Håper jeg snart kan slenge meg på den blå bølgen (hadde det bare vært så lett som å slenge meg på hadde jeg nok kastet meg på for lengst - men dere forstår hva jeg mener).

Vi er prøvere og bor i BERGEN.

Så hvis jeg blirt gravis om ikke så altfor lenge og får mage jeg også...og hvis det blir noe av disse kafe-greiene...kan jeg være med på kafe da?

:D

Hadde vært koselig det.

Har foreløpig ikke sagt til noen at vi er prøvere, så det er veldig greit å lese her inne. For det er jo mye jeg lurer på og masse rare tanker oppi hodet mitt.

Skal hjem og ta EL-test nå. Tror EL er her hvert øyeblikk.

Klem :wink:

Ny dag - nye muligheter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

og så kom kveldskvalmen...

Blæsj!!

Har fortalt det til min søster som er i NYC for tiden. Hun fant ut at hunmåtte kjøpe noen stilige mammaklær til meg... Jeg klarte ikke la være å si noe. Hun vet liksom alt hun da...

Klarte å holde meg i en hel uke. Synes jeg var flink jeg...

Og så skulle hun se om hun fant noen tøffe Knerteklær. Morsomt, men utrolig skummelt. Mye kan fortsatt gå galt!

:o

Jaja, vi får ta det som det kommer. Nå skal jeg leke med Martin! Jeg er nemlig tante mens svoger er i leil og pusser opp med mannen. Jeg kan jo ikke hjelpe til lengre...

Jaja, dere får ha en fin kveld.

Og jeg er ikke ferdig med journaler og det er jo litt teit da!

Klem fra Magnhild og Knerten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ny dag; det er ingen som sier at man må være gravid for å gå på kafe (for gå på kafe MED mage så må man kanskje det, men...) Det er jo teff med snart gravid jentene. Du kan jo være med der og du vil!!!

Klem fra Magnhild

5+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Heisann kjære deg.

Kveldskvalme? Uff høres ikke deilig ut. :-?

Selv har jeg ingenting annerledes nå enn forrige måned... :o

Skal som sagt teste i morgen; og DA først skal jeg heller tro at jeg virkelig er blitt gravid... :ler:

Håper-håper-håper :wink:

Mayamannen er ganske søt han også da. Susser meg på magen. Kaller meg "rugemaskinen sin" og "verpehøna" :roll: . Synes ikke alltid det er like sjarmerende. Men kan jo ikke annet enn å le heller da, for han strutter av stolthet. :sjarmor:

I går kjøpte han til og med blomster til meg (andre gang siden vi traff hverandre... :o ). Så jeg kan trygt si at han er ingen stor romantiker i form av gaver og blomster. :cry: MEN han er veldig flink å vise/fortelle meg at han elsker meg over alt på denne jord. :P

Jeg har klaget over hans manglende "kjøpe-vilje" - og på tirsdag "forventet" jeg en liten oppmerksomhet iallefall. Så jeg presset vel ham til å kjøpe disse blomstene - men det skal han nå få "venne seg til, ja"... :ler:

Titter innom dagboken din like ofte som min egen. :oops:

Det er såååååååå gøy at vi begge er kommet oss videre fra prøvestadiet. :sjarmor:

Klem fra Maya30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Hei Magnhild !

Har nå testet en gang til og det finnes ikke lenger noen måte å unnskylde bort en svak strek !

Litt pussig dette rushet med gravide ?

Vet nå at tre av oss her på KG fra Bergen er gravide. Vi får lage klubb på KK !

Klemmer !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Magnhild!

Hvordan går det med den vordene mor???

Synes det er så utrolig artig at det klaffet for dere! :D

Men den kveldskvalmen er noe jeg synes du bør kvitte deg med.. :Nikke: det er bare ubehagelig(lettere sagt enn gjort eller hva??) Jeg var ikke mye kvalm de første mnd, men de få gangene jeg var det var det på kvelden.. og da var jeg sååååå sjuk :ler: fikser nemlig ikke å være kvalm!!! Håper det er noe som går kjapt over hos deg også!

Følger med deg vet du!

Koz.. :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ny dag; det er ingen som sier at man må være gravid for å gå på kafe (for gå på kafe MED mage så må man kanskje det, men...) Det er jo teff med snart gravid jentene. Du kan jo være med der og du vil!!!

Klem fra Magnhild

5+2

Så flott!

Kaffe og kaker here we come (eller noe annet enn kaffe hvis det ikke er helt heldig???) Et treff er uansett veldig koselig.

:P

Dere har vel ikke truffet hverandre ennå, eller?

Status for meg er ellers at jeg er veldig frustrert etter å ha tatt EL-test nr. 2 fra HenneHelse i går ettermiddag. Da var den streken som liksom skal være sterkest klart svakest og klart svakere enn dagen før... den har hele tiden vært der (i da siste 4 dagene - men de første 2 dagene med CP-tester), men i går var den altså svakere. Hva betyr det? Hm, jeg tror det betyr at EL er rundt hjørnet, og at jeg hadde pos. res. på onsdagen - da de to strekene var helt like (ca.). vet ikke om dere/du forstår - men det er frusterende i allefall. Prøver å ikke tenke så mye på det og ikke håpe for mye på klaff denne måneden... men jeg har faktisk en god følelse nå.

Hadde vært gøy å vært i samme situasjon som deg/dere! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippii!!!

Ferdig med journaler for denne uken!!!! Det er bare SÅ deilig og så klarte jeg å levere de i tide denne gangen også. Ikke værst!!

Men nå må jeg bare si at jeg er ultramegakjempestolt av mannen min. Han har fått full jobb i dag. Skal begynne om to uker. Han har vært i 50% nå siden han ble ferdig utdannet og vi kom tilbake fra USA, og så har han tatt noen ringevikarjobber. Men nå har han 100% i et år, i en fantastisk bhg. Det blir bare SÅÅÅ bra. Og den ligger ikke langt fra den nye leiligheten heller. ÅHHH!!! Jeg er så glad!!!

Ellers så var det det der med den teite luktesansen da! Neon andre som har merket at den er hypersensitiv?? I går spiste vi fiskegrateng til middag. Madam bergen sin. Den er kjempegod og alt det der. Men etterpå så ble jeg megaultrakvalm av LUKTEN. Og når Martin skulle få mat, så luktet i alle fall ikke grøten noe godt... BLÆSJ!!!

Jaja... det går vel over det også!

Lucky: Du skremmer livet av meg joh! Vordende mor... Det har jeg ikke tenkt på enda... Men med tanke på kvalmen så håper jeg det ikke er sånn kjempemasse. Men skal nok ikke se vekk fra det heller... *sukk*

ny dag: Ta å stikk inn på www.snartgravid.com og let oss opp der. Det er noen som har truffet hverandre allerede, men jeg har ikke vært med enda. Men skal nok snart hive meg på. Det blir jo kjempekoselig å være mange da!! Og nå er vi jo faktisk fire fra KG som er gravide og spm bor i bergen, og det er sikkert enda fler!!!

Jepp, men nå skal jeg stikke å shoppe litt tenker jeg. Mann med ny jobb trenger noe fint å kle på seg!!

Men en ting:

Kan noen forklare meg noe her. Jeg skjønner ikke dette her med uker og sånt noe. Hvilken uke er jeg i og hva skal jeg skrive om hvor langt jeg er kommet??

Men nå *borte*

Klem fra Magnhild og Knerten

termin 13.nov

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marilyn

hei magnhild, joda det er fryktelig vasnkelig å ikke buse ut med det til hele verden.. spesielt de første ukene. jeg følte at jeg greide å tenke på annet et sekund av dagen, og da er det virkelig vankselig å ikke si det til gud og hver mann. og jeg sa det... og jeg sa det til maaaange... da føltes det riktig for jeg ville at alle vennenne mine skulle vite det i tilfelle det ikke gikk bra. Så hadde jeg noen til å trøste meg liksom.. dette var vel i uke 7 eller 8.

nå angrer jeg kanskje for at jeg sa det til så mange for de har begynt å mase om ikke de kan få fortelle det videre til siiine venner igjen og fatter og begriper ikke hvorfor det skal være litt hemmelig enda..nå er jeg nesten mer opptatt av at ikke hele verden vet det, jeg har lyst til å spare på overraskelsen,, dessuten føles det ut som en deilig liten hemmelighet...

(eh, det er kanskje noe jeg tror det.. siden jeg selv har sagt det til rundt 10 venninner så vet sikkert "hele verden" det allikevel, jeg er bare den siste som får høre om det,, det bruker jo å være litt sånn)

ps det om hvordan du regner ut.. Fosterets alder er jo strengt tatt ikke fra lengre tilbake enn den dagen du ble befruktet. Men likevel regnes det som regel fra første dag i siste mens.. Dermed er man alstå ca1-2 uker på vei når man blir befruktet(det spørs jo på syklusen din).. 13+1 betyr altså 13 uker og 1 dag, mens fosterets alder er egentlig litt mindre.. jeg har også lurt litt på det der.. Er det da at man er tryggere for spontanabort når fosteret er 12 uker, eller når man er 12 uker på vei??

hm?! :roll:

Marilyn 13+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Solstrålen!

Gratulerer masse med manne-jobben! Nå klaffer jo alt for dere, jo! :D

:hoppe::hoppe::hoppe:

Jeg er så glad på dine (og deres) vegne!

Livet er herlig!?

Lørdags-klems fra Lillen

(...som muligens har blitt litt mindre teit, fordi hun kom på at hun har masse slektninger fra Bergen, og der for på en måte stammer derfra hun også... :wink: Men hun bor i Trondheim, for Mannen er ekte trønder, og hun trives med det :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Heisann vennen. :kysse:

Sitter her og det er natt til søndag.

Har sovet masse i dag - så nå klarer jeg ikke å finne roen igjen... :-?

I går morges kom kvalmen over meg også. Men i dag er jeg helt fin igjen. Håper det holder seg slik... :Nikke:

Nå har du en travel uke foran deg med koret, men skulle vi sett om vi kunne samlet alle gravide fra Bergensområdet uken etter?

Gleder meg til å treffe deg iallefall. :enig:

Klem fra Maya30 :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann

Det ser virkelig ut til å gå deres vei nå om dagen :lol: Gratulerer til mannen din med jobben.

Jeg har vært til jordmor i dag, og føler meg enda mer sikker på at jeg faktisk er gravid :lol: Hun målte magen (eller livmoren) og den lå over den røde strekan på diagrammet.

Nå venter vi bare på ul. Gleder meg veldig til det :lol:

Hadde vært veldig artig om vi kunne få til et treff for oss som bor i/ved Bergen og har termin til høsten.

Håper det fortsatt går bra med deg og at kvalmen ikke blir for ille :x

Koz fra Håper 13+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titt titt!!

Tuuusen takk for gomelding i dagboken min!!! :D

Ser at det går bare flotters med dere nå om dagen,og det er jo kjempeflott!!!Gleder meg virkelig til å følge med deg videre nå! :blunke:

Nei,skal skrive mer en annen dag,må oppdatere meg litt i dagbokverden..

masse masse klemma å kosa frå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sånn sliten dag i dag. vurderer om jeg orker å gå på øvelse eller ikke. Det er så slitsomt!!! Jeg har vondt for å stå og vondt for å gå, og i alle fall vondt for å sitte. Så jeg vet ikke jeg!! Men alle vet at jeg skal være der i dag og da kan jeg ikke kommer hjem uten grunn! Og da ikke dra i leiligheten slik som mannen gjør!!

Finner vel ut av det!

Herregud så fint vær vi har i denne byen for tiden! Jeg stortrives, alle andre steder enn inne!! Og her er jeg hele tiden... Men jeg sitter og ser ut på fløyfjellsiden, vidden og Ulrikken, så jeg klager ikke så veldig! Men litt!

Jeg føler at alt er teit for tiden. Det er sikkert fordi jeg er så trøtt og sliten og fordi det gjør vondt i magen. Er det virkelig vanlig å ha store smerter i magen nå? :forvirra: Det føles veldig som mensen, men det er ikke noe blod... så da så! Dessuten så har de jo vært der en stund nå da. :roll:

Jaja... I går fikk Knerten sin første strikkedrakt i ull. (må jo ha ul når h*n har bestemt seg for november...) Min søster hadde med seg hjem fra USA. Og det er ikke mindre stort enn en Ralph Lauren drakt... :o Heldigvis så var den MASSE nedsatt og kostet vel bare $20. Ikke så værst det. Og den var bare kjempefin!!! :ler: Og så fikk h*n en smekke som det sto 'i love my aunt, I love my aunt'. Hihi, måtte le!!! :hoho:

Hmm.. ikke helt i humør til å skrive nå... Stikker!

maya: kanskjekanskje jeg kommer i morgen! Hadde vært koselig! Men det blir nok ikke spist noe siden magen krøller seg med tanke på mat...

:-? Har jeg forresten fortalt at jeg har kjøpt to nye bh'er i større str?? SÅÅÅ tidlig!!! Jaja!!! De er i alle fall mer behagelig å ha på seg...

Mange klemmer fra

Magnhild og Knerten

termn 13.nov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dakar Magnhild-vennen :cry:

Leit å høre at du ikke har det så bra...

Godt at det fine været er der for å muntre deg opp ihverfall :D (Pssst: jeg har ofra bort fin-været i Trondheim for noen dager, for at ALT sku komme til Bergen for at du skal fortsette å stråle... Noen trøndere blir sikkert sinna på meg nå, men den får jeg ta :) )

Det var søstern sin det, kjøper ralph lauren-drakt :D

God bedring lille venn!

Klemmeklems fra Lillen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...