Gå til innhold

Når vil Knerten komme??


magnhild

Anbefalte innlegg

Ja da har min kjære og jeg blitt enige om å kaste pillene. Og jeg kan ikke si at det ikke gleder meg. Livet med piller er bare styr. Kroppen min liker de ikke og gjør til tider opprør mot dem. Nå har jeg prøvd mange forskjellige piller, men ingen av de er bedre enn andre. Så da kaster vi dem og ser hva naturen vil gi oss. :)

Jeg er veldig spent. Lurer litt på hvor lang tid det vil gå før jeg får de to blå dukker opp. Og så lurer jeg på hvordan det vil bli økonomisk for oss. Vi har jo et bryllup vi skal spare til også så det vil nok bli stramt. Men jeg gleder meg og jeg vet at min kjære gleder seg også.

Så da var det bare å smøre seg med tålmodighet og se hva som skjer. Det beste er vel at vi ikke skal gå skikkelig inn for å få barn enda, men vi skal ikke gjøre noe for å ikke få barn. Tror kanskje det vil hjelpe oss litt. Kanskje ting skjer raskere, hvem vet? Men jeg gleder meg, jeg er spent i magen og jeg vet at dette vil vi begge to!

Jeg har lest masse her inne på KG og fant ut at jeg må skrive mine tanker og følelser her inne også. Har jo bare min kjære å prate med ellers og det kan bli litt lite for en jente som har vanskelig for å holde på hemmeligheter...

Vi prates seinere! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenke kanskje jeg måtte si hei til de som kanskje kommer innom. Jeg er da Magnhild og jeg er 24 år. Student i Bergen, på universitet. Min kjære og jeg har da bestemt om å ikke jobbe mot graviditet, og det gleder meg så utrolig! En av de største avgjørelser jeg har tatt, sammen med den at vi skal gifte oss.

Hmmm... Ikke lett å tenke på andre ting for tiden. Vi har tatt en stor avgjørelse sammen, og jeg håper det blir full klaff ved første forsøk.

Er nå på dag 18 og jeg klarer nesten ikke vente til dag 28... :roll:

Sitter på UiB og prøver å konsentrere meg om eksamen, men det r jammen ikke lett. Sukk, håper bare det går bra! Det ville passe så bra akkurat nå! (men må vel regne med at det vil ta lengre tid enn en mnd... :roll: :-? :( )

*håpe, håpe,håpe*

magnhild

dag 18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Magnhild!!

Velkommen som prøver og dagbok skriver!!!

Tusen takk for hyggelig hilsen i dagboka mi! Artig at du stikker innom- gjør det gjerne igjen! :D Artig å se at vi nesten er på samme dag i syklussen.. jeg er på dag 20 i dag! :)

Ellers så vil jeg ønske dere lykke til.. vi er i prøve mnd 2 nå og håper veldig på to blå.. men som jeg vet så indelig godt kan det ta myyyyye lengre tid enn et par mnd. :x

Når skal bryllupet stå da? Vi giftet oss i juli i år og du har virkelig noe stooort å se frem til - det var den største dagen i mitt liv!!! :D :D

Snakkes! Lykke til! :wink:

Kos... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Magnhild!

:D

Tusen takk for koselig hilsen i dagboka mi og velkommen som dagbokskriver!!

Du må ha lykke til med ikke-prøvingen og bryllupet! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... dag 19 og tiden snegler seg sakte og rolig fremover.

Er nå på vei til eksamen, den siste for semesteret og jeg ser utrolig frem til å ha litt ferie. Skjønt ferie og ferie, begynner i jobb i morgen, men det er jo litt annerledes. Har ikke samme stresset hengende over deg til alle døgnets tider. :-?

Tusen takk for hilsner og velskomst Lucky og Tilde! Kjempekoselig. :D Bryllupet er lagt langt frem i tid. Nærmere sagt 2005. Derfor ville det vært så greit å bli gravid nå snart, for da ville h*n vært litt stor til den dagen, og jeg vil forhåpentligvis være tilbake i 'vanlig' størresle. Så nå skal vi prøve i 1.5 år, og skjer det ikke noe til da så venter vi til over bryllupet. :) MEn håper selvsagt at det skjer noe før den tid...

Ellers så bruker jeg mye tid på å finne ut hvordan brudekjole jeg skal ha. Skal designe og sy selv, så jeg er ute på prøving og tenking og alt som må til. Det er utrolig moro! :ler: Og så kommer selvsagt alle de andre tingene vi må bestemme oss for inn i bildet, farger, sted (har vi, men...), blomster, bil... sukk alt sammen.

En annen ting som er spennende er at vi skal ut og kjøpe leilighet. Vi har fått godkjent lånet nå, så nå må vi bare finne stedet der vi vil bo. Bor hjemme hos mine foreldre nå for å spare litt penger, men vil ut snart. Så det er mye spennende som kan skje i livet mitt nå. Moro med litt action... :roll: Skal på to visninger i dag, så får vi se hva som kommer ut av de...

Men da må jeg løpe til eksamen, har et godt stykke å gå så det blir deilig. Været er surt og kaldt ute i bergen i dag, så det blir nok ikke en koselig tur tenker jeg...

magnhild

dag 19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen som prøver og dagbokskriver magnhild :lol:

Tusen takk for hilsen i dagboken min. Du skal se dere lykkes på første forsøk dere også. Det går an :lol: , heldigvis for oss må jeg vel si :)

Klem fra Håper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:D :sjarmor: :D

ÅÅÅHHH!!! Jeg har funnet leiligheten min! Eller vår heter det vel. va rpå visning i dag og så på den fine leiligheten og så var den ikke dyr en gang... I alle fall så er den etter budsjettet... :roll:

Kejmpefin helt ny leilighet i Bergen, med flislagt bad fra gulv til tak og parkett og helt nytt fint kjøkken. Skulle bare hatt ett soverom til... Kan jo være vi blir flere vet dere... (*håpe, håpe, håpe*) Så jeg tenker vi får fortsette å se, men vi er nå på forkjøpsrettliste på denne, får vi den så tar vi den!! Dette er spennende! 8)

Ellers så gikk eksamen overraskende greit i dag. Hadde forberedt meg veldig dårlig, men klarte en hel masse. Så kanskje jeg står. Det er i alle fall det som er håpet. Hmmm... det blir mye håping fremover nå.

I dag var jeg også hos kiropraktoren. Utrolig deilig å bli knekket opp litt. sliter ganske masse med ryggen og hoftene mine. Hun har egentlig oppfordret meg til å vente litt med å bli gravid, slik at hun kan 'fikse' meg. Får se hva som skjer da... :wink: hihi

I dag er nok en av de dagene jeg kunne klart å skrive mye om hva jeg har gjort. Nå blir det nok ikke så masse fremover. Skal ha julejobb fra i morgen av så da blir det mye trasking og lite leking... sukk! Skulle ønske jeg gikk i barnehagen fortsatt. Da var alt bare fryd og gammen og helt uten betenkeligheter. :cry: Men det er nok slutt for min del.

Jaja, jeg får komme meg inn til TV'en og strikketøyet. Lurer på hvordan jeg skal bli ferdig med alt frem til jul. Det er ikke så lenge igjen og jeg har ikke vært så flink i det siste. :oops: Barne, tantebarna, blir nok litt lei seg om de ikke får julegaver av tante i år.

TANTE er GØY!! Lurer på om det er morsommere eller tyngre å være mamma. Tyngre sikkert, morsommere sikkert... Men det vil jeg vel merke en gang tenker jeg!

magnhild

dag 19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JULEFERIEEE!!!!!

Endelig! Ferdig med eksamen og alt er bare greit!

Har vært med nevøen min i dag. ååhh han er så søt. Selv når han er full i feber og masse gørr i nesen så er han bare såååå søt!! Han er er 14 mnd på julaften og har funnet ut at det å prate er skikkelig moro. Munnen går i ett, og det ordet han er mest glad i er hallo og hadet. Og så bruken han alt som telefon... :hoho: Han har skjønt vitsen med mobilen han ja.

Ellers så skal jeg nå snart på jobb igjen. Har ikke vært der siden desember i fjor pga studier. Så det blirkoselig. Elsker å være rundt mennesker og yte kundeservise. GLEDER MEG!

Weeehhh... Nå kommer storesøs med kaffe mocca! IIIleee ned trappen!

:sjarmor::sjarmor:

magnhild

dag 20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallaise og velkommen som dagbokskriver!! :ler:

Håper vi snart kan gratulere dere med to blå!! :D

(ellers kan du få låne mine yasmin, de er grunnen til at jeg sitter her som en elefant...hi hi ) :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Magnhild! :D

Håper du slipper å vente lenge på lille Knerten din.

Hilsen Jen

Å, ja...Lykke til med jakten på leilighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å være klar; Kaffe er IKKE

Hei igjen alle sammen! :-?

SÅ KOSELIG å bli ønsket velkommen, Jen og Vera. Takk for hilsen. Trevligt!

Sist jeg var inne så whhee'et jeg og iiilte jeg for å få tak i kaffe moccaen fra min søster. Men det er faktisk ikke noe godt lengre. (symptom??) Det er rett og slett dårlig! Blæh! Har vært kvalm resten av dagen. Og første dag på ny jobb med kvalme og svimmelhet er jo så stilig... :roll:

Ellers så gikk den fiiine leiligheten fløyten i dag. Det vil si, vi kan fortsatt få den , men ikke til pris vi klarer. Budet som er nå er 100000 høyere enn prisantydning!! Blæh, til det også.

Så nå går jeg og legger meg i protest!

Natta folkens!

magnhild

dag 19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann igjen!

Jeg fikk totalt avsmak for kaffe da jeg ble gravid, den smakte såpevann!! :hoho:

*håpe* *håpe* at det spirer en liten en i magen din da!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.... Håper på å være sånn som Vera!!!

Ellers så er det flere ting som er blitt dårlig i løpet av dagen. Rundstykke med skinkeost, smaker ikke noen ting i det hele tatt. Og om det smaker noe så er det melkeaktig. Dessuten så er kakemenn dårlig. Blæsj!

Har aller mest lyst på grovskive med sjokonøtt!!NAMMENAM! :lol:

en annen ting. Jeg er så utrolig svimmel for tiden. Det er skikkelig slitsomt. :sur: Det er mest sånn headrush, og det er ikke noe bra i jobb hvor mye er på gulvet. Jaja, får håper det går bedre etter hvert.

Dette er ikke noe god dag og jeg har mest lyst til å legge meg i protest i dag også. Lurer på om bru fortsatt er godt, men det er det bare lov å drikke i helgen så det må jeg vente med. Hvis dette er det å være gravid så er jeg ikke sikker på at jeg vil... :cry:

Menmen, får vel vite det snart om jeg er det eller ikke tenker jeg. I går hadde jeg litt sånn vondt i magen. Nesten sånn eggløsningssmerter, men det er jo seks-syv dager så... det må være noe annet.

NEEEII!!! Nå var det mye greier i hodet mitt på en gang, og nå går jeg hjem. Er på skolen for siste gang for å si GOD JUL og alt sånt noe til alle vennene mine som fortsatt sitter og leser til eksamen! HIHI!! :hoho:

Så da gikk jeg!

magnhild

dag 20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opp og hopp til en ny og deilig dag! :D

Og dette er faktisk en mye bedre dag enn de to siste. Var i seng halv ti i går kveld og sov til ni i dag tidlig. Tror jeg tengte det for jeg kan ikke noe fra natten. Ahh, det er deilig!

Nå er jeg da igjen hos min søster for å passe lille syke Martin. Stakkers liten, bronkitt og øyekatarr samtidig! :cry: Ikke noe godt det! Men han er nå uansett så søt atte!

Da var leiligheten min solgt, eller egentlig ikke, jeg kan fortsatt få den. Håper egentlig på det da. Et bud på 620000 er akseptert og det er helt ytre grense for oss. Så da er det å godsnakke med banken og høre hva de mener. Kanskje kanskje. Har ikke gitt opp enda! 8)

Men nå skal jeg snart på jobb igjen. Skal bare spise litt først og se litt på skiskyting! Og i morgen begynner håndball-EM. Det blir moro! Min store lidenskap. Det også det å synge i jentekor. Vi er begge to med i studentkorene på UiB og det er utrolig moro! Og i helgen så er det julekonsert på fredag, grieghallen og Oslo gospel på lørdag og julekosntertfest på lørdag kveld med våre kor. Et lite dilemma, hva gjør jeg når jeg ikke vet om jeg er gravid,men har lyst å gå på fest? :roll: Jeg får tenke litt på det. Er nå på dag 22-23 så det kan jo hende jeg får noe utslag på lørdag, som da blir 24-25. dag. Jeg tror kanskje jeg vil gjøre det. Og om jeg da ikke får noe strek så kan jeg jo feste med måte og håpe på det beste! :roll:

Har sett at jeg har vært litt ute og kjøre med tellingen min de siste dagene. Men nå har jeg talt igjen så nå skal det stemme sånn ca tror jeg. Så jeg gleder meg, tiden går fort om man tenker på noe annet! :kul:

Men da går jeg igjen. Og i dag skal jeg ikke gå og legge meg i protest. Kanskje jeg til og med orker å ligge på armen til min kjære i dag. Har vært så sliten i det siste at jeg bare har krøllet meg inn i dynen og ikke flyttet meg før jeg våknet dagen etterpå. Stakkers gutt, det må nå være litt kjedelig da... Men nå skal jeg skjerpe meg og prøve å gjøre noe med det.

I'll be back! :briller:

magnhild

dag 22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Håper, men jeg har mine tvil nå. Helgen ble ikke helt som vi hadde trodd. På torsdag, eller natten til fredag så sov jeg nesten ikke i det hele tatt. Hadde fryktelig vondt i munnen. Det er jo egentlig tannen, men ikke tannverk. Jeg har da fått en skikkelig betennelse i tannkjøttet rundt visdonstannen som da har spredd seg rundt til halsen, øret og selvsagt kjeven. Så nå sitter jeg her da med antibiotika og smertestillende. Hun spurte om jeg var gravid, men jeg kan jo ikke svare ja når jeg ikke vet... Jaja, vi får se hva somskjer, men regner med at det ikke vil funke denne gang. HAr god tid!

Ellers så har gårsdagen og dagen vært ganske koselig. Var på konsert med korene våre i går og i dag, og herregud så flinke vi(de) er. Så utrolig. Og nå sitter jeg her og hører på CD'en til Sirenene, koret jeg synger i. Og denne CD'en er BRA! Og jeg er med på den! :sjarmor: Og i ettermiddag så var jeg på konsert med Oslo Gospel Choir og Märtha. Den var bra den, men... jeg liker litt mer liv og sjarm jeg da. Men de er jo flinke da! Ingen tvil!

Men da sitter jeg her da. Prøver å ta så lite piller som mulig, men når de der legene skal ha i meg 10-14 piller daglig så er det ikke enkelt. Og om ti dager så skal jeg operere i munnen. UT med dum tann! :lol: Skal nok bli bra! Men jeg er ikke bra nå nei. Sukk. Jeg vil være frisk og rask! Men det ble jo ikke noe vanskelig å finne ut om jeg skulle drikke eller ikke i dag da... :roll: Det var jo ute av saken i det hele tatt!

Hmm jeg får vel gå og legge meg. Er litt gåen. Har vært på jobb i dag også. Ikke bra dette her! Når skal jeg komme ovenpå igjen da? Får ta det til neste år en gang.. :cry:

Men vi prates! :D

magnhild

dag 24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heia!

Hvordan går det med deg? Hvilken dag er forventet ikke-mens?? Jeg er på dag 27 i dag, og venter ikke-mens i morra! Har skikkelig mensmurringer :x , det kjennes nesten ut som kramper... men jeg håper det er en liten spire der selvom det er noe som sier meg at det ikke er noe der.. :-? Håper vi kan få en blå førjuls presang begge to det hadde vært artig!!! :D

Du får ha god bedring!! Og holde meg oppdater på den blå fronten - er spent vet du!!

Ha en fin søndag!

Koz.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei selv Lucky! Det er så koselig når noen kommer og skriver i dagboken min!! :D :D

Skal vi se. Ventet ikke.mens er vel egentlig ons-tors. Litt sånn natte-ting her i gården. Ganske vanlig faktisk, og MEGET irriterende! Våkne med vond mage og uggen følelse... :( Men, jeg klarer nok det også.

Men nå tror jeg ikke at det er noe der da. Ikke etter så mye kjemikalier kroppen mi har fått i det siste. :cry: Så da er det bare å vente til neste sjanse. Det er jo ikke så lenge til. Må bare bli frisk sånn at vi kan tørrtrene litt igjen. Har vært en ille uke. Enten så var han syk, eller så var jeg syk eller begge for sikkerhets skyld. Så nå har jeg fortsatt tre dager igjen på antibiotika så håper jeg på å bli frisk til slutt. Det er et slit å gå på medisiner... I alle fall når man skal være i jobb samtidig. Kan ikke ta meg fri, for jeg trenger disse pengene, og så trenger de meg der også da selvsagt! :sjarmor:

Skal bli gøy i morgen! Jeg skal ut og SHOPPE!!! Det er moro det! Det er min søster som har bestemt at de skal betale juleklær for meg siden jeg passer Martin så masse for tiden... Jeg klager ikke. Da blir det nye klær til jul. Hadde ikke tatt meg råd til det uten deres hjelp! :D Så da så!

Men da får jeg gå og legge meg. Skal bare lese noen flere dagbøker her. Hørte noen rykter om at Jen hadde fått to blå??? Hadde vært så moro! Og tenkt om Lucky og jeg og fikk to blå i løpet av neste uke. Da er vi tre på en gang, minst! MORO!!!

Men da gikk jeg!

magnhild

dag 25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen i boka mi - kjempekoselig - Velkommen som dagbokskriver og jeg ønsker deg lykke til. Håper du får to blå snart.

Krysser fingrene for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og hå.. takk for hilsenen!! har lest dagboken din nå. Du høres ut som om du er bitt av den samme basillen som meg: :wink: "å-jeg-kjenner-meg-så-gravid,jeg-har-tuuusen-tegn-på-det-basillen".... Jeg har vært morgenkvalm, ømmebryster, mer matlyst,plutselig ingen matlyst, svimmel osv alt etter hvilken symptom bok jeg har lest om graviditet den dagen.. jeg har sluttet å fortelle kjæresten og alle andre om disse "tegnene " mine for de må jo bli sprø av meg...

Vel, jeg håper det går fort for deg... men vi kan kankje måtte smøre oss med litt tålmodighet.. urk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...