Gjest Gjest Skrevet 27. april 2006 #1 Del Skrevet 27. april 2006 Hei, jeg lurer på hvilken utdannelse man trenger for å få jobb i mattilsynet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandel Skrevet 27. april 2006 #2 Del Skrevet 27. april 2006 Å studere næringsmiddelteknologi vil nok være en god start. Det kan du blant annet ta ved Høgskolen i Sør-Trøndelag (Trondheim). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2006 #3 Del Skrevet 27. april 2006 Det jobber veterinærer i mattilsynet, og noen jobber på lab'en, f.eks. mikrobiologer og kjemikere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2006 #4 Del Skrevet 27. april 2006 enn sånne som "trasker" rundt for åvskjekke hyigene på spisesteder da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2006 #5 Del Skrevet 27. april 2006 Får håpe du er et oppegående og intelligent menneske, for det trenger de i mattilsynet! Jeg har vært i kontakt med mattilsynet i mange forskjellige sammenhenger og jeg har ikke så mye positivt å si om denne etaten. mattilsynet har jo en underlig trippelrolle: de skal både ivareta bændenes interesser, forbrukerne gjennom matsikkerhet og dyras velferd. Du bør nesten bestemme deg hvilke av disse områdene du synes er interessant. Det er ingen selvfølge at mattilsynet skal ha alle disse oppgavene, jeg håper at det etterhvert skjer en omorganisering og oppsliting av mattilsynet. I tillegg til de nevnte veterinærene, kjemikerne, mikrobiologene jobber det nok også agronomer, økonomer, jurister i mattilsynet. I tillegg til andre byråkrater. Muligens er det vel noen med medisinsk utdannelse der, iallefall noen ernæringsfysiologer. Som du skjønner er det mange utanninger som kan føre til jobb i mattilsynet. Det er jo litt avhengig av hvilken kompetanse de etterspør når du skal søke jobb. Du må jo uansett velge en utdanning innen noe du har evner og interesse for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tommeline Skrevet 27. april 2006 #6 Del Skrevet 27. april 2006 Du kan ta 5-årig utdannelse på Ås (UMB, tidligere Landbrukshøyskolen) innen matvitenskap. Da kan du få jobb i Matilsynet. Går også an å begynne med teknologistudiet i Trondheim og evt bygge på med to år til på Ås. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå