Gå til innhold

Rar sjef

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har en sjef som jeg nok egentlig ikke trives med. Jeg er mellomleder, og opplever at sjefen i møter motsier mine faglige vurderinger selv om vi har snakket om dette før møtet og tilsynelatende blitt enige om felles strategi. Har også opplevd at han har overprøvd min faglige vurdering i en kinkig sak, samtidig som han mente at jeg skulle gå ut med den offentlig. Da jeg nektet og sa at dette fikk han stå for selv, ble han ikke særlig glad. I dag kom han også med en sak som jeg vet jeg har klarert med ham tidligere, og lurte på når jeg hadde spurt om dette, for om jeg hadde sagt det ville han sagt nei. Altså insinuerte han at jeg ikke snakket sant. Jeg ble helt indignert over dette, for jeg vet at min underordnede som dette gjaldt måtte vente til jeg hadde klarert det med ham slik at jeg liksom ikke "innbiller" meg at jeg har snakket med ham. Opplever ham som svak for press og uten ryggrad til å stå i mot når det stormer rundt ham, slik at han leter etter personer han kan henge egne feilvurderinger på. Dvs det han i ettertid mener er feilvurderinger fordi ikke alle andre i hele verden er enige med oss.....Selv er jeg en person som er vant med motstand og at ikke alle er enig i mine beslutninger, men jeg er ikke vant med å bli behandlet så illojalt, liksom.

Hva gjør jeg? Overreagerer jeg? Noen som kjenner seg igjen? Kan ikke si at jeg trives med å ha det slik, liksom. Og om jeg nå på bakgrunn av dette velger å se meg om etter andre jobber, må jeg oppgi ham som referanse? Kan jeg heller oppgi en min tidligere sjef, det er bare 18 måneder siden jeg sluttet i min forrige jobb. Vanskelig dette her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan svare på litt av dette jeg...

Du trenger ikke bruke han som referanse. Referanser bør du velge ut ifra at du regner med de vil snakke pent om deg. Har mange "halvgamle" referanser, for de jobbet jeg for lenge, og de kjenner meg godt og vet hva jeg står for.

Du kan jo evt. få noen andre fra dette arbeidsstedet til å være referanse for deg. Det må jo ikke være sjefen din.

Ellers ville jeg anbefalt at dersom det var mulig, ville jeg gått og sagt ifra til hans leder om at jeg ikke likte å bli behandlet så urettferdig av han. (Dra fram eksempler, og legg det frem på en saklig og ikke sytete måte.) Spør hvordan det forventes at du oppfører deg i slike situasjoner.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

En sånn sjef kommer ikke til å forandre seg, kom deg vekk før det går så langt at du blir syk eller ryker uklar med vedkommende. Og jeg oppgir ikke han som min referanse, har andre fra samme bedrift jeg bruker i stedet. Det er opp til deg selv.

Lykke til!

Endret av kira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...