Gjest Kinga Skrevet 30. november 2002 #21 Del Skrevet 30. november 2002 At det beste for barnet er foreldre som har sjanse for å leve lengst mulig av barnets liv har jeg aldri argumentert imot, SS. Etter mitt syn er det mange som er uskikket til å få barn, selv om de ønsker det aldri så mye, og selv om de ikke har nådd en alder av 76. Egoismen preger manges ønske om å få barn. Poenget mitt var at vi liker å ta "utskuddene" som denne 76-åringen; fordi det er så "opplagt" at paret har valgt feil for barnet; han vil jo dø snart uansett. Jeg synes faktisk ikke det er så utrolig opplagt at dette er navlebeskuende egoisme som ligger bak, sammenlignet med mange andre som sette barna sine i klemme mellom 2 hjem og gjerne 2 sett foreldre, som sjelden eller aldri ser sine barn, eller har så mange barn at de neppe kan yte max omsorg for alle osv. Uansett gode intensjoner opprinnelig som utgangspunkt. Mange har ikke engang planlagt å få barn, plutselig står man der som forelder, og problemer velter innover en fordi det overhode ikke passet å få barn akkurat der og da. Selvsagt; mannens alder er ingen ønskesituasjon for ungen - det er vi enige om - det er neppe f.eks. en skilsmisse heller for et barn. Jeg tror at for noen er det å se at andre tar "så feil", en liten bekreftelse på at det de selv gjør er "mer riktig". Og sammenliknet med en hvilken som helst 25-åring, uansett hvor oppriktig ønsket er om barn, behøver faktisk ikke en 76-åring alltid å komme ufordelaktig ut på alle plan; ene og alene basert på antall år. Jeg likte forresten den siste psykologens uttalselser i artikkelen om at sosial alder er viktigere enn kronologiske år. Og for mange er det et faktum, selv om man ikke setter barn til verden i høy alder, at andre overtar rollen som far eller mor for den som biologisk har rollen. Vibeke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 2. desember 2002 #22 Del Skrevet 2. desember 2002 Når barnet har blitt 10 år er det jo store muligheter for at det må dra på gamlehjemmet for og besøke faren sin. Lurer på hvordan det vil bli for henne og vokse opp uten en far. han kan leve i mange år jada, men det er jo ikke sikkert at moren til banrnet orker og ta seg av to pleietrengende etterhvert og da bllir det fort gamlehjemmet neste. Lurer på om de skal ha flere barn, det kan jo hende at moren vil det i det minste. Nei jeg synes de er veldig egoistiske her, det er ikke bare kvinner som kan bli for gamle til og få barn altså, selvom menn kanskje kan det så rent praktisk så synes jeg dette går over alle grenser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyface Skrevet 2. desember 2002 #23 Del Skrevet 2. desember 2002 Jeg synes det er utrolig egoistisk, sett fra barnets ståsted, å få barn i så høy alder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilly Skrevet 3. desember 2002 #24 Del Skrevet 3. desember 2002 Synes nok det har mange bakdeler for barnet å ha en så gammel far ja. Og det første som slo meg var at dette er skikkelig egoistisk gjort av både mor og far. Men nå prøver jeg så godt jeg kan å ikke dømme andre da. Vi gjør alle det vi selv anser for å være rett/best ut fra vårt eget ståsted. Vi vet ikke hvordan dette barnet vil takle å ha en så gammel far, for hva vi vet kan det gå helt greit. Men selvfølgelig gjør vi oss tanker som er basert på våre egne syn og hva VI vil synes om at han er så gammel. Jeg vil gjerne takke Vibeke for enda ett refletert innlegg og for at hun denne gangen hjalp meg på rett vei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå